HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Hétfői rántotthústurizmus a Molnál

2011.05.15. 15:32 :: sajtosbrokkoli

Most, hogy túl vagyunk a hétvégi rántott hús ebéden, elmondom, hogy a Mol  mostantól begyűjti a háztartási sütőolajat. Hállelúja! Itt találjátok a szerencsés kutak listáját. Mielőtt idedobtam ezt a linket, elmentem tesztelni, hogy városi legenda-e vagy a Mol is tud róla, hogy mostantól a hétfő reggeli tankolásnál nyakkendős családfők ezrei viszik majd vissza a vasárnapi rántott hús borzasztó melléktermékét. Fel is borítottuk a rendet, Háni szombaton kért és kapott rántott húst, mára pedig visszahűlt annyira az olaj, hogy megpróbáltuk leadni a közeli kijelölt kútnál. 

Amúgy a zöldségeket jobban szeretem rántva mint a húst. Pl: patiszon, tök, cukkini, karfiol, bármelyik jöhet.

- Jó napot kívánok! Olajat hoztam (mutatom az ásványvizes üvegben lévő rettenetet), átveszik, ugye?

- Igen adja csak ide.

- Köszönöm. Mi fog vele történni? 

- Hát van egy tartály, oda kell rakni.

- Kinek? És hol a tartály?

- Majd én elviszem, ott van lelakatolva.

- Hol?

- Ott. - mutat a kút széléhez, ahol nem látok semmit, Ő meg megy be vele az eladó térbe. Hátulról a cimborája utánaszól:

- Ne öntsd be mindjárt a kocsidba! - röhögnek.

- Azám - mondom -, előbb hagyja megtisztítani. Elmondaná, hogy van ez a "kapnak egy gyűjtőedényt" dolog? Abban fogadják csak el, vagy bármiben lehet hozni?

- Nem tudom. Nincs még ilyenünk, csak azt tudom, hogy szóltak, át kell venni az olajat. Nem tudok semmit egészről.

Na, ez történt a kúton. Átvették, de semmi több nem derült ki, abban is csak reménykedem, hogy a lelakatolt tartályba tényleg bekerült a cucc, de én ezt nem láthattam. Hiába no, először csak azt találtam furcsának, hogy a gyűjtőpontok 20 %-a Budapesten van (gondolják, hogy vidéken nincsenek újrahasznosítás iránt érdeklődők?), valamint nem gondolhatják komolyan, hogy ekkora lyukakat hagynak a térképen a keleti és déli országrészen, de most már azért is morgolódok, hogy ennyire nem sikerült felkészíteni a dolgozókat erre dologra.

A következőkben pedig álljon itt Kökény nagymama és özvegy Bogdánné esete a rántott hússal. A múlt héten hallottam Kökény apukától, akinek édesanyja volt az eset elszenvedője és a sztori apropóját a társasházi lakóközösségek szerencsétlen hülye összetételének kivesézése adta. Előrebocsátom: az Ő sztorija jobb volt.

Kökényné és özv. Bogdánné éppen a két család életét körülvevő, szomszédok által is jól hallható zajait elemezték és hánytorgatták egymásnak, túl voltak a gyerekek labdázási szokásain, a hétvégi kalapáláson és a fapapucs viselésén a lakásban, amikor özv. Bogdánné egy megsemmisítő kérdést tett fel Kökénynének: 

- ...és a a vasárnap reggeli: TAM-TAM-TATATATA -TATA-TAM?

Basszus, lekottázta Kökényné húsklopfolását! Kökényné minden vasárnap ugyanarra a ritmusra ütötte a húst!

VÁÁÁÁÁÁÁ,  sírva röhögtem, mert azt hittem, nem lehet annál elszántabban készíteni a rántott húst mint ahogy a "kedvesmama" csinálja, aki annyira precízen és nagy odaadással készíti, hogy minden egyes elkészült darabot csukott szemmel lerajzolna, az árnyalatokat egy 5000-es Pantone skálából kiválasztaná félhomályban is minden darabról hibátlanul, az elválás és a hiábavalóság fájdalmát pedig azzal enyhíti, hogy hatszor átszámolja, nyolcszor átforgatja és elrendezi a tányéron tálalás előtt. Mindegyik személyes jó barátja a végére.

Lehet felvilágosítom majd, hogy akkor lenne tökéletes a koreográfia, ha kitalálná a saját ritmusát, és arra klopfolná mostantól a rántott húsnak valót.

Olajra fel, mostantól vigyétek az olajat a kutakra, és terjesszétek is, hogy mindenki tudja!

Szólj hozzá!

Címkék: öko zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr142905522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása