HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

A zserbó halálosztó csillagformációja

2011.12.02. 17:51 :: sajtosbrokkoli


 

Elmélkedés következik a sütik születésének körülményeiről, és azok egyik halálneméről, a csillag formációról.  


 

Három kulcsszereplője van a mai posztnak, Luca, a Papa, és a Sógornőm, de melyik? Luca azt szokta mondani, azóta ismerjük egymást, amikor még mellünk sem volt. Ez bizony majdnem igaz mert az iskolapadot együtt koptattuk. A papa a kedves mama férje, azaz a gyerekeim nagypapája, és a Sógornőm meg ugye nem szorul magyarázatra. Az hogy melyik, az meg majd kiderül, mint minden más is.

Mindhárman szorosan kapcsolódnak a zserbóhoz.

Luca

Kb.15 éves volt, amikor úgy döntött, a kamaszkori lázadást is ki kell próbálni, meg persze enne egy finom sütit is, és meg is nézné milyen a gyerekek élete nálunk, ahol az apukám szerint: „szeretnék én kutya lenni forgácséknál”, tehát el lehet képzelni, ha kutyának lenni jó volt, akkor hogy érezhették magukat a gyerekek. Természetesen a szomszéd nője mindig zöldebb, de ezt Luca akkor még nem tudhatta. Luca felhívott, hogy Ő bizony megszökött otthonról. Ezt csak úgy közölte. Én pedig mondtam neki, hogy akkor jöjjön mondjuk hozzánk, ha nincs más terve a szökést illetően.

Nem volt, hamarosan csengetett.

Hétvége volt, és ha hétvége, akkor én ebéd után lelkesen sütni kezdtem. Luca pedig asszisztált. Azt már nem tudom milyen süti készült, de arra határozottan emlékszem, amikor a ribizlit szórtam rá, és Luca elképedve közölte, hogy nálunk olyan jó, és annyira más, például mert a sütemény szélébe is kerül gyümölcs, vagy töltelék.

?????

Luca elmagyarázta, hogy náluk az anyukája csak tessék lássék tölti és szórja sütiket, és a széle üres, így az nem finom. Fizikai fájdalom hasított belém, mert szerintem a süti legfinomabb része a széle, és mit ér a legfinomabb sült ropogós része, ha nincs benne semmi a tésztán kívül. Nálunk széltől szélig ért a süti. Nem volt különbség széle, és közepe között.


 

Mindez azért fontos, mert a zserbó klasszikus példája a legfinomabb süti széleknek. Amikor tehát készítem, kínosan figyelek arra, hogy ne legyen kevesebb lekvár vagy dió a szélén, mert az a legfinomabb, ahol a szélen kicsit kifolyik a lekvár, és karamellizálódik, ebbe pedig beleragad a dió.


 

A Papa

Szerencsére ért a sütikhez. Különösen a zserbóhoz. Nem csak azért, mert szereti enni, hanem azért is, mert sokat nézte az anyukáját, amikor készítette. Így aztán nagyon komoly kritika észrevételeket tud megfogalmazni. A kedves mama szerint fölöslegesen, mert annak járjon a szája, aki képes is megcsinálni, nem csak az elméletet tudja. A kedves mama sokszor süt -húst, így sose kritizál. Én szoktam vinni a sütiket a családi eseményekre. Az első ilyen alkalommal, a papa azt mondta: Jó, nagyon jó, de Anyám meg Éva néni 5 rétegűre csinálta mindig. És lehetne édesebb. Később, amikor már jobban ismertük egymást, a második mondatot Vad savanyúra cserélte. Azóta a nálunk hagyományos 4 réteget 5-re cseréltem (szeretem a papát -is, de fiát jobban) És a mama szuper édes lekvárjából készítem, hogy a kedvére tegyek. Azt hiszem mindketten túlzunk kicsit a mikor a „vadsavanyú, és szuperédes” jelzőket vetjük be fegyverként.


 

A Sógornőm

Neki köszönhetjük a halálosztó csillag formációt . Zsuzsi szereti ha a a vendégség előtt már egy órával meg van terítve, a sütik felszeletelve szépen sorakoznak egymástól tisztes távolságtartással, mert Ő a klasszikus vonalat képviseli, kék arany Zsolnayval. Ez rendjén is lenne, ha nem volnának olyan sütemények, amiknek a legnagyobb ellensége az idő, és a levegő. A zserbóra ez persze csak mérsékelten igaz, mert ha lefedve áll egy két napot, istenien összeérik. Viszont ha a Zsuzsi féle formációban kerül az asztalra, a papának szapora lesz a pulzusa, és nem érti, hogy lehet efféle gondatlanság okozta halált osztani a zserbónak. Mert a zserbó rosszul tűri ha áll és szárad a széle a levegőn. A gondatlanság és a veszélyeztetés is büntetendő. Ez esetben a zserbónál a gondatlanság a papánál a veszélyeztetés áll fenn, a vérnyomása miatt. Kérek mindenkit ne ítélje halálra a sütiket azzal, hogy egy tányérra szépen körbe rakja őket, és szárítja órákon át.


 

Így ért össze Luca, Papa, és Zsuzsi meg a zserbó.

Luca másnap hazament a szüleivel, mert este elrebegtem apukámnak, hogy mit is csinál nálunk, aki felhívta a szülőket, és megbeszélték, hogy másnap átadja nekik Lucát, de addig hadd érezze hogy lázad.

Papa titkos készletet szokott lestoppolni a zserbóból táblában amit nem feltűnően, de eldug, és egyszerre csak egy szeletet vág, pont amennyit megeszik, és nem kínál meg belőle senkit. Viszont ki se szárad míg el nem fogy.

Zsuzsi, azt nem tudom, majd átküldöm neki, hogy olvassa el.

 

Hétfőn lesz hozzá recept is.

 

Update ! Luca helyesbített a következők szerint:

 "A sztori lazának tűnik, pedig dráma volt (és szombat), és az apukája (Papi) egyébként bár tényleg telefonált, de nem az én szüleimnek, mert nekünk akkor még nem volt, hanem táviratot adott fel(!) telefonon(!) a szüleimnek - én kába voltam ekkora úri dolgok láttán -, és kiabált a nővel a telefonba, hogy most olvasta vissza a szöveget, nem érti, hogy ez nem várhat hétfőig, azonnal küldjék ki, és képzeljétek, elküldték. Papi elég meggyőző tudott lenni."

Köszönöm Luca, már én is sírok.

 

Szólj hozzá!

Címkék: család okosság csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr573432195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása