HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Amaretti torta - tortadíszítés alapfokon

2011.12.12. 09:00 :: sajtosbrokkoli

A tortakészítés legkényesebb pontja a díszítés. Magam sem jeleskedek benne. Pont ezért kedvelem az egyszerű, ám annál látványosabb megoldásokat.

Szerintem Benke László, akinek annyi cukrász és szakács díja van mint égen a csillag, és akit mostanában előszeretettel lacibácsiznak tehet róla, hogy soha nem fogom magam elég ügyesnek érezni egy igazán rafinált, és szép torta elkészítéséhez. Csak azért, hogy lássátok milyen mély nyomot hagyott bennem, elárulom, hogy még gyerekkoromba véste a fejembe, szemembe és a lelkembe a szülinapi torta minimum kritériumait. El is mondom gyorsan mik ezek :

a torta legyen legalább 12cm magas, minimum 4 rétegű, az se baj ha a krém és a piskóta rétegek nem azonosak, sőt egyáltalán nem ismétlődnek, legyen rajta valamilyen szép egynemű borítás, és ami egyenesen elmaradhatatlan, az a cukor virág (ma már tudom, hogy karamell dísz), de ne egy szál tulipánt képzeljetek, hanem inkább egy botanikuskert orchideaházát, vagy a szomszéd néni télikertjét karácsonyi kaktusszal, húsevő növénnyel, és mikulásvirággal, szóval bonyolult alkotásokkal a tetején, amihez legalább 2 ember kell, hogy behozza és letegye a tanári asztalra.

Merthogy általános iskolás voltam, amikor a fiával egy osztályba jártam. Gyula apukája soha nem mulasztotta el a születésnapon méltóképpen megvendégelni a gyermeke osztálytársait. A torta akkora volt mindig, mint egy kisebbféle lakótelepi konyha, és amekkorát én még soha nem láttam előtte, még esküvőkön se, pedig ott azért voltak nagyok. Arra most nem térnék ki , hogy kinek a születésnapját vártuk legjobban a tanévben, arra meg gondolni sem merek, hogy mi lehetett ha otthon ünnepelt a család. Amúgy meg biztos spenótfőzelék, mert már Laci bácsi marhára unhatta a cukrot. Legközelebb ha összefutok Gyulával, megkérdezem, és most vissza a tortámhoz.
 

Nyaraláskor jegyzeteltem ki egy régi régi Delicious magazin decemberi számából, és hogy ne feledjem milyennek kell lennie, kis rajzot is készítettem mellé. Már akkor azt gondoltam, ha van egy torta amit le tudok rajzolni, azt el is tudom majd készíteni, és így lett. Noha ez csak csak kis torta fél adagból, nem sokat vesztett a jellegéből, de ha teljes adagot készítünk, a sok amarettivel a tetején még szebb lesz.


Hozzávalók:

225g puha vaj

100g csoki olvasztva + amennyi a dekorációhoz kell

100g amaretti + amennyi a dekorációhoz kell

100g liszt

175 g cukor

5 tojás

pici só

1 ek amaretto likőr (én kávélikőrt használtam)


Az amarettit porrá őröljük, és hozzákeverjük a lisztet. A csokit gőz fölött felolvasztjuk, és hagyjuk kicsit hűlni. A vajat a cukorral krémesre keverjük, és a tojások sárgáját egyesével hozzáadjuk. A csokit a lisztes keverékhez adjuk, elkeverjük, és hozzáadjuk a vajas krémet, plusz az amaretti likőrt.

A tojások fehérjét egy csipet sóval habbá verjük, és tésztához keverjük. Vajazott lisztezett, vagy sütőpapírral bélelt 23Cm-es tortaformába rakjuk.

180C.ra előmelegített sütőben 40 percig sütjük.
 

Ha kész, hagyjuk kihűlni, és a tetejére elrendezzük az amarettiket. Olvasztott csokit csepegtetünk a kis amarettik talpára, és ezzel rögzítjük a tortához. Ha mindegyik a helyén van, locsoljuk meg az olvasztott csokival a tetejét. Apró titkom már csak annyi maradt, hogy a torta tetejét a díszítés előtt még pár kanál likőrrel meglocsoltam, de ez nem kötelező.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr123456715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása