HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Rozmaringos dió egyben sütve

2012.03.09. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Mostanában a hentesek hozzáállása a dolgokhoz merőben különbözik a15 évvel ezelőttitől. A húshoz főzési, ételvezetési tanácsokat, telefonszámot, és mosolyt is adnak.

 

A múlt hétvégén kievett a fene a piacra. Megkívántuk az évente egyszer esedékes hagymás rostélyost, ehhez akartam húst venni, de elkapott a hév, meg a hentes lelkesedése, és vettem egy diót is amit egyben megsütöttem, finom volt, szép, fantasztikusan puha és szaftos, majd végighallgattam, hogy ki miért nem eszik, vagy csak csukott szemmel belőle.

Nos az biztosan kiderült, hogy hánival más a szépségideálunk, ami a húsokat illeti Szerinte ez a hús „...nem vonzó. Érted? Egy ilyen szelet húst a tányéron egyszerűen nem kívánunk meg....” És mindezt hármuk nevében mondta, még szerencse, hogy Aurél éppen nem tudott melléjük állni.

Őszintén sajnálom, hogy nem bekötött szemmel ültettem őket asztalhoz, és készítettem krumpli-husi falatokat, akkor talán nagyobb sikere lett volna. Háni utóbb elismerte, hogy maga a hús finom, de számára testidegen az ilyen típusú szeletelt hús.

Na ennyit a fogadtatásról, amúgy isteni volt, a krumplisalátával különösen.

Hozzávalók:

½ dió

4 gerezd fokhagyma

2 babérlevél

1 tk kömény

6 egész bors

6-8 zsályalevél

2 szár rozmaring

só kb ½ tk

olíva olaj


1000g mini kifliburgonya héjában főzve, pucolva

4 ek vörösborecet

1 tk cukor

14 tk só

4 ek olívaolaj

6 ek frissen készített tartár

citromlé, só, bors,

1 tk mustár

snidling


 

Egy a húsnál alig nagyobb dobozba, vagy akár egy zacskóba a fűszereket bedobáljuk, és olajjal felöntjük. Annyival, hogy a húst bőségesen körbevonja, és betakarja. Egy éjszakára tegyük hűtőbe.

Másnap a kerámiabevonatos fazekamat felforrósítottam, és a húsról pár kanál olajat felforrósítottam benne, majd beleraktam a húst és alaposan körbesütöttem, minden oldalán pirosra, Amikor kész lett, hozzáöntöttem a maradék fűszeres olajat, és az edényt fedőstül betettem az előre melegített sütőbe. 160C-on hosszasan, majdnem 2 órán át sütöttem.

A krumplit elfeleztem, és az egyik feléből saláta a másikból steak burgonya készült. A salátához a krumplikat ujjnyi vastag karikára vágtam, és az olajat, ecetet cukrot és sót összekevertem, majd a krumplikat beletettem egy órára, néha átforgatva azokat. A tartárhoz egy tojássárgáját annyi olajjal kevertem ki, amennyit felvett, kicsit több mint egy decit, majd citrommal, mustárral sóval borssal, ízesítettem, és az ecetes krumplira öntöttem. Alaposan összeforgatás után csak snidlinget kapott, majd tovább ért a hűtőben. A krumpli másik felét vajon sóval nagy lángon megpirítottam, sóztam, és kevés natúr szárított zöldségkeveréket szórtam rá.

 

Nekem tetszett is ízlett is, pedig nem vagyok húsrajongó. Ugye hogy szép volt így ahogy volt?  Mondjuk addig jó nekem, amíg háni nem vizsgálgat egyéb húsokat, sőt meg sem tetszik neki egy sem.


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: köret sütök főzök saláták keverek shús

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr554298791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása