HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Fűszeres pizzakenyér

2012.04.25. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ez olyan se kenyér, se pizza, miközben tényleg hordoz valamit mindkettőből. Kenyér, mert az állaga, legalábbis ami a belsejét illeti ahhoz hasonlít, és pizza, mert a benne lévő fokhagyma és a fűszer arra emlékeztet.  

Megdöbbentő a fokhagymás kelő tészta illata, ami először csak kikúszott a kenyérsütőből, aztán elárasztotta a spejzt, végül belakta magát a konyhába. Persze nem örökre, csak 40 percere kábé, és messze nem volt kellemetlen, sokkal inkább ínycsiklandónak éreztem, annak ellenére, hogy csak ritkán vagyok barátja a fokhagyma szagnak, ha az a saját konyhámban lakik. Talán az is közrejátszott, hogy jelen volt a tésztában némi oregánó is, így aztán együtt hárman, mármint az élesztős tészta, a fokhagyma és az oregánó, fantasztikus, elegyet adtak.


 

A tésztát miután megsül, be kell kenni plusz fokhagymás sós vajjal, ami rendkívül élővé, friss intenzív ízűvé teszi és megpuhítja a kenyér héját. Pazar élmény végigsimogatni az ecsettel a kenyeret, és figyelni, ahogy megolvad rajta a vaj.

A paradicsomokat csak úgy viccből raktam rá, de nagyon a helyén volt úgy is.

Hozzávalók:

120ml víz

24g puha vaj

4g só

12g cukor

210g kenyérliszt (nagyititka)

9g por élesztő

2 gerezd zúzott fokhagyma

1 ek szárított oregano

A kenéshez :

15g vaj

1 gerezd fokhagyma

2 g só

 A magam részéről ebben a sorrendben tettem a kenyérsütő üstbe a hozzávalókat, és dagasztó programra, majd kelesztésre raktam. Ha nincs otthon kenyérsütő, akkor érdemes az élesztőt a cukros vízben felfuttatni, majd a többi hozzávalóval összedolgozni, és kézi mixer dagasztólapátjával, vagy kézzel alaposan kidolgozni a tésztát. Ez 15 percet vesz igénybe. A tésztát meleg helyen kelesszük duplájára (40 perc).

A megkelt tésztát gyúrjuk át, és formázzuk meg, majd egy késsel vágjuk meg a tésztát, de hagyjuk a szeleteket a helyükön szorosan egymás mellett. Ezt egy éles, egyenes pengéjű késsel érdemes tenni, és nem nyiszatolni, csak simán a pen – Úr Isten azt hiszem most elájulok...... -

Huhh. Ez nem kamu, az utolsó mondatot háni írta, és engem idézett, miközben én feküdtem, és próbáltam magamhoz térni. Szerinte ettől blog egy blog. Mármint hogy leírja mi történik,Hogy a frászba lehet a kanapén gépelés közben ülve elájulni???

Szóval, csak simán a pengét át kell nyomni a tésztán. Amúgy ez az oka, hogy papírt raktam a tészta alá, mert így nem sértettem alatta a tapadásmentes felületet a késsel.

Ha szeretnétek most rá lehet tenni a paradicsom szeleteket, és újra keleszteni kb 15percig. 185C-ra előmelegített sütőbe ugrasszuk be a kenyeret, és 15 perc múlva ki is vehetjük.

Most itt az idő megkenni a fokhagymás sós vajjal. Én a fokhagymagerezdet a tetejétől az aljáig bevágtam, meg merőlegesen újra, és a vajba tettem. Így hagytam állni a hűtőben 3 órán át. Mielőtt a kenyérre kentem, kivettem. A vaj tökéletesen átvette a ízt. Lehet zúzott fokhagymát is belerakni, de szerintem elrontja a tökéletes látványt, ha a zúzott fokhagyma darabok ott maradnak a kenyér tetején.

 

Egy éve: kihagyhatatlan krumplisaláta amiben a majonéz a zsírral egyesül. És ez nem vicc!

 

3 komment

Címkék: olasz kenyér élesztős

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr154471683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hannamontanna 2012.04.25. 10:21:20

Ez nagyon guszta, kipróbálom!
Remélem már jól vagy, jobbulást....

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.04.25. 12:04:46

Nagyon jó ,de ehhez a remek pizzakenyérhez kellene enni valamit vagy ajánlani...mert ugyebár.. Kaja Pia Zongora..vagy valami efféle van itt ! Talán valami ropogósra sült halat ...??? ; leöblítve egy kis jóféle csopakival és eközben hallatja hangját a zongora...:)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.04.25. 13:47:04

@hannamontanna: remélem szertni fogod, minden ok, látod folytattam ahol abbahagytam.
@Az amatőr hagyományörző: Tulajdonképpen jóféle olívaolajos balzsmecetbe mártogattam. Azt például nagyon tudom ajánlani. Volt olyan fotó is, csak senkit nem akatram befolyásolni , hogy hogy egye, mert önmagában is remek.
süti beállítások módosítása