HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Sárgabarack pite recept

2012.06.04. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A sárgabaracknak két dolog áll nagyon jól. A fa, amelyiken terem, és a sütőm. Vannak gyümölcsök, amiknek a hőkezelés nagyon jót tesz, olyan ízeket csalogat ki belőle, amik akkor is ott vannak, amikor frissen beleharapunk, csak sokkal halványabbak, erőtlenebbek.

sárgabarck pite 004.jpg

A sárgabarack pont ilyen. Szombaton vettem, és nem csak enni, de sütni is azonnal kedvem támadt . Sokkal hamarabb elkészült, mint amennyi idő alatt kitaláltam, hogy mi legyen belőle. Aztán kipattant a szikra, a lényeg, hogy hőt kapjon, mert attól kapja meg azt amitől én is elolvadok.

Az angol almatorta tésztáját, és arányait is nagyon szeretem. Tészta alig, alma bezzeg! Erre volt szükség most is, illetve annyi változtatást gondoltam csak, hogy kisebb átmérőben sütöm, hogy vastagabb legyen a tészta egy kicsivel, mert a sárgabaracknak több a leve, mint az almának. Jól számoltam. A cukrot nem vittem túlzásba, mert nem az édes íz, hanem a hőkezelés a lényeg.de ezt a receptben látni fogjátok.

 

Hozzávalók:

250g liszt

csipet só

150g vaj

40g cukor

2-3 ek jeges víz

 

700g sárgabarack

60g cukor

1 tk friss citromlé

1,5 ek keményítő

sárgabarck pite 005.jpg

A lisztet a vajjal a cukorral és a sóval késes mixerben morzsásra kevertem, majd kiraktam egy tálba, és a vízzel néhány gyors mozdulattal összeforgattam, hogy összeálljon. Tilos a tésztát kézzel felmelegíteni, tilos túlgyúrni, és tömöríteni! Ha nincs késes mixer, akkor remek szolgálatot tesz a villa. 1 órára rakjuk hűtőbe betakarva egy fóliával.

A barackot vágjuk szeletekre, locsoljuk meg a citrommal, keverjük össze a cukorral, és végül a keményítővel.

Egy 20 cm átmérőjű formát kenjünk ki vajjal, és a tésztát harmadoljuk el. Az alját, az oldalát és a tetejét is egy egy harmadból nyújtsuk ki. Ha a formában van a az alja és az oldala, töltsük meg a barackkal, és tegyük rá a tetejét is. A közepén vágjunk egy „kéményt”, hogy a gőzök szabadon távozhassanak.

190C-on 45 percig süssük.

Hagyjuk kihűlni, és csak akkor szeleteljük, különben kifolyik a lé. Én nagyon kevés cukrot tettem bele mint ahogy ez látszik, aki szeretné tehet többet is a barackba, de szerintem így érezni legjobban a gyümölcsízt.

A végén is lehet cukrozni ha valaki édesebben szerti.

 

Egy éve: sárgabarackos mini torták,  és egy igazi barackos kedvenc a dupla barackos jughurt, ennek a fotói is a kedvenceim közé tartoznak.

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös sárgabarack édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr314563771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása