HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Sacher cupcake

2012.06.06. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Sacherből cupcake-et csinálni gyalázat. Legalábbis annak, aki minimálisan hagyománytisztelő.

Sacherből cupcake-et csinálni kaland, és kihívás, annak, aki szereti hagyományt, de nyitott az újra.

Végül pedig sacherből cupcake-et készíteni főnyeremény, a sakcok nem tudtak leállni vele.

 sacher cupcake 015.jpg

Azért ez nem egy hagyományos cupcake, sokkal cizelláltabb annál, annak is érdemes megpróbálni, aki amúgy nem barátja ennek a műfajnak. Halkan megsúgom, én is ebbe csoportba tartozok, de ezzel érdemes volt kivételt tennem. Előtte családi titkok, aki erre nem kiváncsi ugorjon a hozzávalókig.

Lóránt biztosan az én gyerekem. Esti lefekvésnél Én bebújtam Vince mellé, Háni pedig Lóri mellé, illetve csak bújt volna, de észrevette, hogy le van húzva az ágyneműje. Én voltam, jelentett ki büszkén a gyermek. És ettől megnyugodtál? Érdeklődött háni. Merthogy előtte valamin összezördültek, és Lóri duzzogva bevonult a gyerekszobába, és ezek szerint a feszültségét így vezette le. Csakhogy ettől még nem nyugodott meg, viszont én kihívtam a konyhába, hogy jöjjön muffint tölteni a papírba, és Ő bizony jött boldogan. A konyhai terápia pedig gyorsan meghozta a gyümölcsét, a gyermek boldogan kanalazott, sértődésnek, duzzogásnak nyoma sem volt. Aztán az ágyban összebújva tovább beszélgettünk, és az esküvőről kérdeztek a fiúk. Háni rögvest közölte, hogy Ők is ott voltak, csak a pocakomban. -És mekkorák voltunk?. Jött a kérdés. -10 hetesek, válaszoltam. -Az nem lehet!-szólt háni. -Olyan hamar megszervezted?. -Ó igen.4 hét alatt összerántottam. Ügyes voltam mi? -kérdeztem. -Nem ügyes voltál, KÉTSÉGBEESETT!!! -válaszolta. Annyira, de annyira nevettünk, és a fiúk, is, csak ők valószínűleg nem tudták, hogy pontosan min. Imádom az esti összebújásokat. A legjobb része a napnak. Ilyenkor beszélnek a legtöbbet, a legfontosabbakat, és a legőszintébben a gyerekek, meg úgy tűnik a felnőttek is. Vétek kihagyni !

Csakúgy ezt a cupcake-et, amit amúgy mindenki falt, aki csak hozzájutott, erősen ajánlom az elkészítését.

 sacher cupcake 019.jpg

Hozzávalók:

120g étcsoki

80g vaj

60g barnacukor

4 tojás szétválasztva

50g liszt

lekvárhoz:

3 nagy sárgabarack

1 tk citromlé

1 csapott ek cukor

csoki krémhez

60g étcsoki

60g tejszín

 sacher cupcake 006.jpg

A vajat a cukorral habosra keverjük, a tojások sárgáját egyesével hozzáadjuk, miközben tovább keverjük. A csokit gőz fölött felolvasztjuk, és félretesszük, kicsit hűlni. A tojások fehérjét habbá verjük. A vasas krémhez hozzákeverjük a csokit és a lisztet, majd óvatosan hozzáforgatjuk a felvert tojáshabot.

8 papírkapszlit megtöltünk a tésztával, és 180C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük.

A lekvárhoz a barackokat kockára vágjuk, a cukorral és a citrommal összefőzzük, és botturmixszal összeturmixoljuk.

A csoki krémhez a tejszínt mikróban felforraljuk, és a csokit belekeverjük, majd alaposan lehűtjük a csokikrémet.

A megsült cupcake-ket középen egy késsek kis gúla formában kivágjuk, ide töltjük a kihűlt lekvárt. A majdnem kihűlt csokit pedig rákanalazzuk.

sacher cupcake 024.jpg

Jujj nagyon finom, és a lecsöpögő csokit lehet nyalogatni. Minden perce élvezet. A készítés, az evés, a gyönyörködés benne.

 

Egy éve: sárgarépás vöröslecse krémleves

5 komment

Címkék: csokis cupcake csacskamacska édeseim zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr804567994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katonáka 2012.06.06. 14:47:10

He-he! én is tudnék mesélni az esti beszélgetésekről a gyerekekkel! nálunk "családi fekvés"-re keresztelték el a gyerekek. mindig nagyon jó a hangulat! Nálunk a lekvárt egy pár bd-ból ki kell hagyni, mert a leánygyermek nem mindig szereti!

cirmi72 2012.06.15. 22:18:48

Az elkészült sacher cupcake a gyerekek szavaival élve: "Anya, ez isteni!" Végre találtak valamit amiben egyetértés volt közöttük, már ezért is megérte. Nem próbáltam volna ki, ha Boti nem úgy jön haza, hogy ezt nekem is el kell készítenem, mert ez valami fantasztikus. Egy hét alatt háromszor sütöttem és azt hiszem nincs megállás.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.06.16. 07:29:54

@Katonáka: A "családi fekvés", az majdnem olyan mnt a "családi ölelés"! Jóóó.Ez a lekvár nélküli opció meg nem nagy kompromisszum, legalább nem másik félét kell sütni,csak ki khagyni a lekvárt, már ez is jó nem?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.06.16. 07:32:57

@cirmi72: Cirmike csókoltatom a gyermeket, meg téged is, hogy 3x sütsz nekik/hét. Botinak nem maradjon túl sok, hogy atletikus alkatát, szálkás izomzatát megőrizhesse!

cirmi72 2012.06.17. 22:07:51

@sajtosbrokkoli: Mivel Boti egész hétvégén meggyet szüretelt, így ma megsütöttem múltkori ötleted, "A Fekete erdő cupcake-et". Isteni volt, a szomszéd gyerekek is csatlakoztak a mieinkhez a kóstolgatásban. Egy hibája van, hogy kevés. Boti felbuzdult és Ő meggy lekvárt készített.
süti beállítások módosítása