HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Jéghideg bazsalikomos zöldborsó nyalóka

2012.07.12. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A végső kétségbeesés eredménye ez a jeges borsó. Sok volt már a meleg, nyilván az agyamra is ment, de nem. A kétségbeesés nem a jeges verzióra vonatkozik, azt már örömmel készítettem, és teljes tudatossággal.

borsó fagyi 005.jpg

A kánikulában észrevetettem, hogy napok óta nem ettem főtt ételt, ami nem nagy tragédia, de pár nap után azért mindig azt gondolom, hogy nem ártana valami. Gondoltam eszem párolt bazsalikomos borsót tükörtojással. Ettem, aztán leöblítettem egy kevés joghurttal, finom, valódi göröggel. És akkor elkezdtem az egy kanál ebből, egy kanál abból, végül a borsót és joghurtot együtt, és úgy is nagyon finom volt. Maradt 3 kanál borsó, azonnal tudtam, mi fog vele történni.

borsó fagyi 002.jpg

Amúgy ma két konyhatündérrel is beszélgettem, mindketten hasonlóan voltak vele, mint én, hogy gyümölcs-kifli, szendvics, turmix...kábé ilyeneken élünk.

Nem tartozik ide, szeretnék elmesélni valamit. A fiúk úszótáborba járnak. Napi két edzés, és napi háromszori étkezés a penzum. A múlt héten, amikor mentem a befizetést intézni, kissé félve kérdeztem, hogy tudnak e segíteni a laktóz érzékeny Vince ellátásában, miszerint ha tejes ételt kapnak, akkor neki be kell vennie egy tablettát közvetlenül étkezés előtt, de nem szeretném rá bízni a tabletta adását, mert szerintem egy hat éves ezt még ne tegye egyedül, hacsak nem feltétlenül szükséges. Ergo szükségünk lenne egy felnőtt segítségére, aki odaadja a gyógyszert ha szükséges. Az ügyintéző Hölgy azonnal nyomtatott nekem egy adott heti menüt, és kérte válasszam ki melyik az, amelyiknél szükség van a tablettára, majd azt mondta, hétfő reggel Neki személyesen adjam oda a gyógyszert, és mivel Ő minden étkezésnél jelen van, oda fog figyelni, és odaadja Vincének a laktóz tablettát. Majd hozzátette, ez nem nagy fáradtság a részéről, de bármit megold, ha akarok még saját kaját is vihetek neki, amit adnak neki, ha ez nem megfelelő. Na ez a hozzáállás nyűgözött le igazán. Nem találtunk másik tábort eddig, ahol ezt megoldották volna.

Ráadásul a fiúk élvezik a tábort. Ez kell a boldogsághoz, nem a toronyóra lánccal!

borsó fagyi 007.jpg

Bizarr nyalóka hozzávalók:

1 bögrényi borsó

só és cukor

5 bazsalikom levél

2 ek görög joghurt

1 tk vaj

A vajon kevés sóval és cukorral puhára pároljuk a borsót. Mikor már majdnem kész, hozzáadjuk a

vágott bazsalikom leveleket, majd félrerakjuk hűlni. Ha kihűlt, botmixerrel pürésítjük, és két kanál joghurttal összekeverjük. Most érdemes megkóstolni, mert a lehet, hogy még kell bele só, vagy cukor. Formába öntjük, és pálcikát szúrva a közepébe lefagyasztjuk.

borsó fagyi 009.jpg

A nyalókánk hideg, édes, kissé savanykás és fűszeres lesz. Nagyon fontos, hogy eleve édes finom borsót válasszunk, illetve a joghurt is egy krémes valódi görög legyen, ne a Danone -féle híg savanyú lötty.

Kíváncsi vagyok lesz e aki kedvet kap.

Egy éve: barackleves főzés nélkül, ami most is benne van a top 5 letöltésben.

5 komment

Címkék: fagyi joghurt borsó hűtök 0fokalatt

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr154646683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

no mail, no problem 2012.07.12. 10:07:16

a borkonyhás sárközi ákos csinált kovászos uborka nyalókát. az is nagyon jól kiadta a kovászos uborkába kerülő fűszerek ízét.

no mail, no problem 2012.07.12. 19:05:09

milyen linkre gondolsz? tudom, h hülye vagyok, de nem egészen világos, h mire vonatkozik a kérdésed.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.07.12. 20:36:30

@no mail, no problem: hát olyan linkre gondoltam, amire ha rákattintok, akkor kapok valami infót a kovászos uborka nyalókáról. Képet, receptet, cikket, blog bejegyzést, utalást, élménybeszámólót, vagy valamit akármit bármit.

no mail, no problem 2012.07.13. 10:54:35

mivel a hivatásos gasztróblogokon nem voltak élménybeszámolók, csak a tételes menük, így írok egyet neked én. (ha rákeresel, akkor bouda gourmet 2012, borkonyha, sárközy ákos.)

a borkonyha menüje mindössze két tételből állt, kovászos uborka nyalóka, és galamb rillette bazsalikomos zöldalmával. rillettet sárközy ákosék kis halkonzervdoboz-szerűségbe tették, a visszafogott ízvilágú rillette-tel számomra a kettő nagyon kellemes egyensúlyban volt. annyira, hogy nem is tudnám megmondani, melyik volt a főétel, és melyik a mellé adott kísérő. azoknak, akik nem esznek meg egy ültő helyükben 5 liter kovászos uborkát, a két rillette + 1 közös nyalóka volt a jó párosítás. akik pedig megeszik, azoknak önnállóan is kellemes nyalogatnivaló nyári hőségben.

a nyalókában volt némi pépesre eldolgozott uborka is, elvétve lehetett találkozni apró, pár milliméteres darabokkal. szerintem főleg az uborka levéből állt, ui.áttetszőbb volt, mint a te nyalókád. a sok lé nagyon jól kiadta az uborka mellé tett fűszerek ízét, kb. egyenlően jelentek meg benne a fűszerek illetve az uborka ízei. (önmagában talán még túl sós is lett volna, de ezt a sósságot a rillette felvette. fyi: én mostanában annyira kevés sóval főzök, h ritka, amikor nem sóznak utána a tányéron.)

az egyik blogban valószínűleg van róla fotó, mert egy, a blog címével ellátott kép keringett a tumblr-en, de nekem hamarabb fog letörni a kezem, mintsem a jókúti andrás blogját bárkinek is belinkeljem - remélem ennyiből megtalálod. xD

ha a recept érdekel, akkor szerintem simán megkérdezheted sárközy ákost, egy bárkonyhás vacsora kiváló alkalom. az én tapasztalatom szerint a séfek minden receptet, know-how-t örömmel elmondanak, a "titkos recepttel" csak az uborkafára felkapaszkodott, és emiatt az agyukat megjátszó népek szoktak bohóckodni.
süti beállítások módosítása