HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Szilvás kölespite

2012.08.27. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Tudom, hogy tavaly már sokakban durva ellenérzést keltett a köles alkalmazása az országtortában de, lehet ezt másképpen is. A köles lapvetően hasznos, egészséges, érdemes lenne belőle többet ennünk. Nekem is személy szerint.

szilvás köleslepény 006.jpg

A süti annak apropóján készült, hogy a skacokat nyaralni vittük a háni szüleihez, és mivel mama soha nem süt (csak húst) így hálám jeléül sütit szoktam vinni, hogy érezzék a törődést a szeretetem meg amúgy is. Mivel azonban mi dolgos szorgos kalóriamentes hétköznapokra készültünk, addigra szinte ki is ürült a hűtő, ezeket találtam benne, amik most a hozzávalók között szerepeltek. Persze ne képzeljetek el egy csont üres hűtőt, nálunk olyan nincs. Van pár állandó lakó, állandó hellyel. Ilyenek a lekvárok, az uborkás üveg, a ketchup, a vaj, vagy a sajtos doboz. A srácoknak is például saját polcuk van. Pont szemmagasságban. Ott tartjuk azokat az önkiszolgálós ételeket, amiket kérdés és szülői belelegyezés után maguk vehetnek ki, és amiről maguknak kell gondoskodni bevásárláskor. Ilyenek a rudik, a kinder szörnyetegek, a joghurtok. Bár Lóránt még mindig következetesen úgy hívja jobkurt. A bevásárlás mindig a hűtőpultnál fejeződik be, amikor maguk válogatják össze hogy mi hiányzik a polcukról, és mit szeretnének pótolni, enni a következő nagybevsásrlásig. Ennyi volt a kitérő, mert aztán mindenkit kibeszélek még a végén.

A kölest vízben főztem meg, és amikor frissen megkóstoltam, még nagy hibának éreztem, mert határozottan kiérződött a jóindulatúan semlegesnek titulált, a valóságot azonban jobban tükröző, talán rosszindulatúan hangzó, vízízű köles. Aztán kiderült, hogy jóindilattal kissé hirtelen kóstoltam, némi rosszindulattal meg türelmetlen voltam. Másnapra csodásan átjárta a kölest minden íz és összetevő, nagyszerűen össze érett az egész süti. A köles nedvessége jótékonyan megőrizte a süti kellemes állagát. Már nem éreztem nagy lemondásnak, hogy nem tejben főztem a kölest.

A szilva ugyanaz volt amit a teás lekvárhoz is használtam. Ezt a fajtát javaslom, mert ez nagyon klasszul sül, kisül belőle a lé, nem száraz, és bár nem is marad meg a szilva formája sem, az íze kárpótol mindenért.

Hozzávalók:

100g köles

250g víz

pici só

120g vaj

120g barna nádcukor

4 tojás

230g turó

40g liszt

½ tk sütőpor

200ml tejföl

1 tojás

1 vaníliás cukor

½ kávéskanál fahéj

szilvás köleslepény 001.jpg

A kölest a vízben alapos mosás után a sóval megfőztem. Ezt csakúgy mint a rizsnél, 6-8 perc fedő alatt forralás után levesszük a tűzről, és hagyjuk további kb 20 percig puhulni anélkül, hogy a fedőt levennénk róla. Hagjuk kihűlni.

A vajat a cukorral habosra keverjük, és egyenként hozzáadjuk a tojásokat. A turót a köleshez keverjük. Én nem törtem át, mert szeretem ha valami nem túlzottan egynemű, akit zavar törje át szitán. A vajas krémet adjuk a köleshez, és végül keverjük össze a sütőporos liszttel. Papírral bélelt, vagy vajas lisztes tepsibe öntsük a tésztát.

A felezett magozott szilvákat rakjuk a tésztára és a tojással vaníliás cukorral elkevert tejfölt kanalazzuk a szilvák tetejére. 190C-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsül.

Szóval köles ide, köles oda való e vagy sem sütibe, jó szívvel ajánlom ezt a kis cuccot, de főképp másnaposan. Használjátok a tapasztalásomat, miszerint egy éjszakát érdemes állni hagyni.

Egy éve: cukkini carbonara, bőrradír a konyhából, nem csak nőknek.

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös köles édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr354733914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása