HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Eljött a meleg őszi saláták ideje

2012.10.17. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Játék az étel, én meg játszottam szorgalmasan a krumplival, és a többiekkel is. A kelbimbó szerintem az igazi mumus a gyerekeknek, még a gyilkos galócánál is mérgezőbb ételnek tűnik, ha a 12 éven aluliakat közvélemény kutatom. Nincs aki hozzányúlna, de ha az ember eléri a felnőttkort, a kelbimbó csodás, ehető, finom, szép és teli jó tulajdonsággal bíró zöldséggé alakul.

kelbimbos krumplisalata 001.jpg

Nálunk nem csak a gyerekek, de háni sem eszi, úgyhogy tényleg azt csinálok vele amit akarok. Amúgy viszont háni fejlődik, sokkal több zöldséget eszik, mint tizen ix évvel ezelőtt, amikor csak nézte, hogy miket eszek, de soha meg sem kóstolta, ma már legalább megkóstolja, legfeljebb nem eszi meg. Lehet, hogy a gyerekeknél is csak azt a tizenkét-három évet kell csak kivárnom.

kelbimbos krumplisalata 007.jpg

Más.

Voltam ma rászorulókereső körúton, de sokkal nehezebb volt mint hittem találni egy kupac embert, aki örült volna a kenyérnek. Esett, és esett, délelőtt mikor elmentem itthonról beraktam a kosaramba még melegen a kenyeret, és lecsúsztam a délibe, mert ott mindig vannak sokan, na ma senki nem volt aki éhesnek és otthontalannak látszott. Azt gondoltam ki, hogy az szelektív mellett asszisztáló csövik kapják meg, mert ők mindig segítenek a szelektív visszahordóknak pl, átnézni az üres üveget, hátha van amit abból vissza lehet még váltani, és én ezt szeretem, Nekik akartam adni a kenyeret, de nem voltak ott. A nem rászoruló hanem simán köszönettel elfogadó Rita megkapta a másik kenyeret. Késő délután aztán visszakanyarodtam a szelektívhez, és megálltam, kiszálltam, majd a négy csövinek (zavaromban) fülig érő szájjal elmagyaráztam, hogy az van most, hogy ne nézzenek hülyének, de van ma ez a „kenyérvilágnapdolog”, és ilyenkor azt kell tenni, hogy akinek van lehetősége, annak sütni kell egy kenyeret, és odaadni valakinek, aki örül neki és szívesen fogadja, hát ha ők most szívesen vennének és értékelnének egy saját kézzel sütött kenyeret, ami mandulás, és áfonyás, és kicsit narancsos is, akkor én örülnék ha elfogadnák. A velem szemben álló férfi legalább akkora zavarban volt mint én, és megköszönte, és a kezét nyújtotta érte mosolyogva, a másik pedig elvicceskedte, és megkérdezte, de nem rosszindulatúan, hogy mikróban sütöttem e? De mondtam hova gondol, KEMENCÉBE! Aztán nevettünk, és mondtam, hogy persze hogy nem, simán sütőben. Illedelmesen elköszöntem, és elhajtottam. Hát így volt a kenyérrel.

A salátával meg így. Hozzávalók:

100g főtt császárszalonna

250g kelbimbó

5 nagy kifliburgonya

150ml tejszín

1.5ek mustár

1 ek snidling

1 ág rozmaring

pár csepp citrom

kelbimbos krumplisalata 006.jpg

A krumplit héjában megfőztem, megpucoltam, karikára vágtam. A kelbimbót feleztem, és 3-4 percre forró sós vízbe tettem, majd leszűrtem szeleteltem. A szalonnát felvágtam, és kisütöttem belőle a zsírt egy serpenyőben. Kivettem a szalonnákat, és a karikára vágott krumplit a rozmaringgal együtt megsütöttem. Kivettem a krumplikat, és még mindig maradt zsiradék a serpenyő aljába. Erre a zsírra ráöntöttem a tejszínt, a mustárt belekevertem, aztán sóztam, pici citromot is csepegtettem bele, alaposan összeforraltam, sűrűre, és beleforgattam a kelbimbót, rászórtam a snidlinget is.

Tálalásnál játszadoztam, hogy a krumplira rákanalaztam a kelbimbót, és a tetjére támasztottam egy szalonnát, mert így pont egy falat lett, és nem voltam benne biztos, hogy ha csak úgy összekeverek mindent, akkor a végeredmény kellően fotogén lesz, viszont azt tudtam, hogy ez így szép de izgalmas lesz. Aztán a végén mindent összeforgattam együtt, a szalonnát, a kelbimbót és a krumplit is, így is szép lett végül. Meg finom is.

Egy éve: french tosat birsalmaszósszal

6 komment

Címkék: zöldség főzök saláták

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr664853232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.10.17. 18:19:25

Finom lehet ,emlékeztet egy jó öntött salátára ,csak ez annál szolidabb az is megkedvelheti aki nem szereti a löttyedt salátát !

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.17. 20:57:26

@Az amatőr hagyományörző: Mi az az öntött saláta?
És szia, rég láttalak nálam.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.10.18. 23:03:01

@sajtosbrokkoli:Hello ! Mostanában kevesebb időm jut a blogra , ezért vagyok ritkábban , ami az öntött salátát illeti az egy régi erdélyi ,már - már elfeledett nyári eledel , én is írhatnék róla , amit majd meg is teszek alkalomadtán , de addig ajánlok egy-két ízes változatot:
-zsanuaria.blogspot.hu/2011/05/ontott-salata.html
-szellemafazekban.blogspot.hu/2011/05/ontott-fejessalata.html
-izeskalandok.blogspot.hu/2011/03/sziv-salata-melegen.html...etc.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.18. 23:21:53

@Az amatőr hagyományörző: Hűű, ezt most sajnos ki kell kérnem a kelbimbó nevében! Megnéztem a linkeket, és leesett hogy miről van szó, el kell mondanom, hogy idén hallottam erről a salátáról először, és kóstolni is volt szerencsém a Romani platni vacsoráján (romaniplatni.blogspot.hu/ ) de bizony semmi de semmi hasonlóság nincs köztük. És ez nagy szerencse, mert az a saláta nekem horror volt. És bizony a látványon még csak túl teszem magam valahogy, az íze csak egy dolog, hogy nem jött be, de az állaga számomra megbocsáthatatlan. Viszont a mellé tálalt sonka feledtette a kellemetlen saláta élményt.
Szóval nem, ez egészen más. Ha véletlenül elkészíted, biztos nem fog eszedbe jutni az öntött saláta.
Bocs, hogy kikértem a kelbimbó nevében, hogy egy fonnyadt salátához hasonlítottad. A kelbimbó jó barátom, meg kellett tennem érte.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.10.19. 22:32:15

@sajtosbrokkoli: Azt mondják : ízlések és pofonok , nekem most a pofon jutott ,mert bejön az öntött saláta ,különben az a saláta ami teljesen le van fonnyasztva az nekem se passzol annyira de az amelyik még ress úgy mint :-izeskalandok.blogspot.hu/2011/03/
sziv-salata-melegen.html, az ízlik , máskülönben :De gustibus non est disputandum !

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.19. 22:40:24

@Az amatőr hagyományörző: Nem szántam pofont , és az ízléseddel sincs baj, ez azért is nyilvánvaló, mert sokan szeretik rajtad kívül is, én csak azt szerettem volna jelezni, hogy a kettőnek semmi hasonlósága sincs, illetve, hogy nekem nem volt bejövős szottyos meleg ecetes saláta.
És igen, vitatkozni én sem akartam rajta.
(de szerintem még hidegen is jobb lehet mint melegen:D )
süti beállítások módosítása