HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Rózsatorta

2012.10.18. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A leggyönyörűbb természetes alapú porta, amit valaha láttam. Már megint nem a felhasznált kellékeken múlt a torta szépsége, hanem a gondos kézi munkán. Már megint nem egzotikus, ismeretlen nehezen beszerezhető gyümölcsért kellett körbejárni a kerületet, elég volt kivenni a kosárból egy három almát.

rózsatorta 033.jpg

Erről jutott eszembe a Kisvakond meséje (Zdenek Miler) a kisegérrel, aki beteg lett, és akinek bagoly doktor Chamomilla vulgarist rendelt, hogy meggyógyuljon. Csóri vakond, -mit meg nem tesz az ember a legjobb a barátjáért- körbejárta mind az öt kontinenst, kereste mindenhol a csodanövényt, de sehol nem lelte, bár legalább szerencsés volt azt illetően, hogy sehol nem meszelték le se gyorshajtásért, se bliccelésért, mert jegyet egy járműre sem vett. Aztán hazaejtőernyőzött, pont bagoly doktor odújához, és amikor elmondta, hogy körberohanta a világot, de sehol nem leli a gyógyító csodanövényt, akkor bagoly doktor bölcsen felnevetett, és lemutatott a rétre: de hiszen itt van: a közönséges kamilla!

Pont így van ezzel az közönséges rózsa almával is. Itt van a kezünk mellett, csak tudni kell használni, és csoda lesz belőle.

rózsatorta 042.jpg

Egy lengyel blogon láttam először, és a fotók is annyira tökéletesek, hogy gyorsan lekaptam a szótárt , és fordítottam mint Göncz Árpád. Az alapmű sajnos több helyen hibádzik, de szerencsére a műfordítás szabadsága megengedi, hogy magyarul még tökéletesebben hangozzék végül.

Elmondom mi volt vele a két legnagyobb baj, amiből az egyiket azonnal javítottam, de a másiknál csak a gyanúm élt, és azon nem változtattam, mert egy esélyt minden(ki) megérdemel. Szóval a hozzávalók között volt pudingpor a túróban, ezt helyből elvetettem, a másik a tészta alap, Azt nem vetettem el, csak éreztem, hogy nem lesz jó. Volt az annyira borzasztóan zsíros, hogy leettük a tetejét a sütinek, és az alját kidobtuk. Gyakorlatilag ehetetlen volt, a sütő alja teli csöpögött a sülés közben kiolvadó vajjal, Igazán szörnyű volt.

Talán egy omlós tészta jó lenne alapnak, de azt elő kell sütni, és a torta oldalát nem lehetne vele megoldani. Azt hiszem, hogy ha nem is tökéletes, de egy jó megoldás lehet az almatorta tésztája. Most azzal fogom írni, aztán majd megpróbálom még és beszámolok az eredményről.

rózsatorta 034.jpg

A túró, az almával viszont remek, nagyon finom, már csak ezért megérte megcsinálni.

Hozzávalók:

tortaalap innen

2 tojás

50+20g cukor

400g túró

30g vaj

½ rúd vanília

½ ek keményítő

3-4 piros alma

1 citrom

rózsatorta 003.jpg

A tortalapot nyújtsuk ki egy tortaformába, érjen végig fel körbe a széleken, süssük vakon 20 percig 190C-on. A tojásokat válasszuk szét. A vajat 50g cukorral keverjük habosra, adjuk hozzá a tojások sárgáját, és keverjük világos habosra. Adjuk hozzá a reszel citrom héjat, és az áttört túrót, a vanília belsejét, és a keményítőt. A fehérjét verjük habbá a maradék cukorral, és keverjük a túróhoz. Öntsük a tortaalapra. Az almákat vágjuk félbe, nem hosszában, hanem keresztben, vágjuk ki a magházat,és zöldséghámozóval vágjunk szeleteket, úgy, hogy a héjakra vigyázzunk. Csavarjuk fel a szeleteket, és szúrjuk a túróba, egymás mellé őket. Időről időre lelocsoltam citrommal a rózsákat. 180C-on 30-35 percig süssük.

Egy éve: Detox saláta

6 komment

Címkék: ötletek gyümölcsös torták édeseim zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr354855330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anica inkognitóban · www.lepcsankparty.blog.hu 2012.10.18. 14:07:31

nagyon jól néz ki.Túró, alma, mi bajunk lehet?:)

bohuš 2012.11.12. 09:31:29

Nekem is megvolt a kamillás történetem, egy ismerősöm a gyereke valami fájására nem talált semmit, ami használt volna, aztán nagy büszkén mutogatta, hogy hosszas küzdelem után végre valaki ajánlott neki egy homeopátiás szert, hát az csodákra képes. Megnéztem, és amikor megkérdeztem tőle, hogy azt fogja-e, hogy a Chamomilla vulgaris az közönséges kamilla, eléggé megsértődött :-)
Bocs, tudom, hogy ez nem a lényeghez hozzászólás, recepteket nem kommentálok, csak továbbküldöm édesanyámnak és anyósomnak finom utalásféle-képpen :-)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.11.12. 10:28:21

@bohuš: Különös perverzió gasztroblogokat olvasni kisvakondért, a receptet meg beajánlani anyunak, hogy azért megkóstolnám. :) köszönöm kisvakond nevénben is az értékes hozzászólást . :)

bohuš 2012.11.12. 12:19:41

Nem tudtam előre, hogy lesz benne kisvakond :-)
Egyébként nekem simán érdekesek a bevezető történetek, akár anélkül, hogy megfőzném az azt követő ételt. De hála istennek, ennél durvább perverzióim nincsenek...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.11.12. 14:32:11

@bohuš: Ez a hozzászólásod pedig kiváltképp lényeges, mert sokszor gondolom, hogy talán csak magat szórakoztatom a történeteimmel, viszont azt remekül. Köszönöm
süti beállítások módosítása