HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Keksz, csövi, piac

2012.11.29. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ezt a receptet csakis azért próbáltam ki, mert krémsajt volt benne. Milyen keksz már az, amelyikben krémsajt van? Hát ilyen. Nekem ez sem volt bejövős, de szokás szerint mindenki más ette. Egyszerűen csak nem vagyok keksz rajongó. Azt hiszem.

karácsonyfakeksz 004.jpg

Azzal próbáltam feldobni a kekszelést, hogy megpróbáltam karácsonyosítani őket. A fém karácsonyfadísznél kattant be az ötlet, és hangosan kinevettem magam, mert arra gondoltam, lassan olyan vagyok mint egy igazi alkesz, aki csak sört iszik, és nincs az az eszköz a földön, amit ne tudna sörnyitónak használni. Én meg sütésre. Nyilván elfogult vagyok magammal szemben, de az én -holizmusom megbocsáthatóbb. A gyerekeim legalábbis tobzódnak, amióta kekszhét van. Tobzódjanak csak, úgyse lesz egy ideig ilyen újra.

karácsonyfakeksz 003.jpg

Viszont ! Egy gyors hír, és sztori máról. A Városmajor oldalában, a templomnál parkoltam. Elsétáltam az automatához, ahol csövik csoportosultak, és azonnal le is szólítottak pár forintért. -Az az igazság... -kezdtem, mire a csövi a szavamba vágott, hogy nagyon kíváncsi az igazságra. Így folytattam: -Nem szoktam pénzt adni, ám nagyon szívesen veszek a boltban ennivalót, ha valamire szükségük van. És BINGÓ! A csövi, aki bár nem volt teljesen józan, elnéztem neki, mert azt mondta: :Paprika kellene. -Milyen? -Hát piros. -Őrölt fűszerpapairka? Jó, akkor veszek és visszafelé hozok. Ekkor előzékenyen tájékoztattak, hogy a sarkon a Match megszűnik, és helyette CBA lesz, így ott nem tudok vásárolni, de sietve megnyugtattam őket, hogy legyen az az én gondom, bízzák csak ide.

Miután végeztünk a dolgunkkal, tovább sétáltam Csaba utcán, és a templommal szemben vettem paprikát, édeset is, meg csípőset is, mert azt ugye nem mondta melyiket. Átléptünk az túloldalra, és a templom előtt találtunk egy minipiacot, ahol termelők árultak csodaszép, friss, és megdöbbentően barátságos árakon zöldségeket gyümölcsöket, és füstölt húsárukat. Az összes kezem telepakoltam. Szerdánként árulnak, egész nap, azt hiszem oda fogok járni. Mindenkinek melegen ajánlom. Annyira friss, és szép volt minden, hogy alig hittem a szememnek. De az árak is megdöbbentettek. A paprika 160.-/kg, a fürtös paradicsom 400.-/kg Forint volt. Mindkettő illatos, a fokhagyma magyar!!! Tehát visszatérve a csövikhez, felcuccolva visszafelé leadtuk a paprikákat. Mindenki örült. Kedvelem az ilyesfajta a konstruktív figurákat.

Hozzávalók:

225g vaj

85g natúr sajtkrém

175 g cukor

1 tojás sárgája

1 tk vanília kivonat

300g liszt

21g kakó, vagy 1 narancs héja

½ tk só

1/tk fahéj

karácsonyfakeksz 014.jpg

A vajat a sajtot és a cukrot keverjük habosra. A tojás sárgáját adjuk hozzá, és azzal is keverjük ki alaposan. Adjuk hozzá a vaníliát, a sót és a fahéjat. Ha világos tésztát szeretnénk, akkor a narancshéjat, ha sötétet akkor pedig a kakaót, végül a lisztet is keverjük bele. 175C-ra előmelegített sütőben süssük 10-12 percig a kekszeket, amiket elméletileg keksznyomóval illendő formázni, de nekem olyanom nincs, nem is valószínű, hogy lesz. Így én egy nagyon vastag csővel nsomtam zsákból, de iszonyú nehéz volt. Laza végteleneket fontam egymásba egyre szélesebben, így lettek karácsonyfák, illetve formába raktam, amit aztán hosszabban sütöttem mert nagyobb volta tömege.

Egy éve: csicsóka sülpaprika krémmel

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony más csokis édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr474932663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása