HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Síkávé: körkép

2013.01.16. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Az van, hogy a Bécsi Melange egy fogalom. Az osztrák kávé meg egy másik. Gyászos napokat élek kávéügyileg. Háni évekkel ezelőtt rám sütötte, hogy kávéfüggő vagyok. Igaza van, de magam azzal egészíteném ki, hogy minőségi kávéfüggő vagyok. A rossz kávék bosszantanak. Mérhetetlenül.

kv_101928.jpg

Sok oka van annak, hogy az olasz sípályákat preferálom, és ennek egyik oka csak a kávé. Négy nap alatt egy , azaz egy normális kávét kaptam eddig. Valamilyen rejtélyes, (na jó egyáltalán nem) okból kifolyólag itt a kávégépek nélkülözik az mind a kávét adagolás, és tömörítés manualitását, mind pedig a tejhabosítás ember által tökéletesített műveletét. Hogy miről is beszélek. Nálunk, otthon csak az ÖMW kutakon szoktam ezzel a típusú géppel találkozni, ami nem véletlen, hiszen az ÖMW  (asszem) osztrák érdekeltség. Szóval ha valaki kávézott már ott, az tudja, hogy azok a gépek egy kifolyón keresztül töltik meg a poharat. Akkor is ha espressot (hahha) kér az ember (de ezt ott sose tegyétek) és akkor is, ha pl. tejeskávét. Az emberi tényező annyi csak, hogy alárakja a kifolyó alá a bögrét, megnyomja a megfelelő gombot, és a pohár teli lesz. Ez konkrétan automata, csak kávégép küllemű.

Márpedig. A jó kávé a jó gépen, és a munkaerő szakértelmén, valamit értelemszerűen az alapanyagon múlik. Ugyanis a kávét adagolni, tömöríteni kell, a tejet pedig megfelelő hőmérsékletűre, és állagúra kell készíteni, már ami a tejhabot illeti. Ezekből az automatákból forró, túlgőzölt, túlvizezett szörnyek kerülnek ki, a kávé is vizes külön, a tejhab meg még inkább.

A négy nap alatt egy, azaz egy jó kávét ittam, egy hegytetőn, miután alaposan megvizsgáltam, hogy itt legalább a gép manuális, hagyományos, van esélyem a jó kávéra, majd miután ezt megvitattam hánival, kiderült, hogy a pult mögött álló úriember nagyon magyar, és még kávét főzni is tud.

kv_124854.jpg

Csak úgy mellesleg: kalandvágyból érkeztek erre a szezonra dolgozni a barátnőjével aki a konyhán kapott munkát, szívtak eleget az elején nyelvtudás híján, mivel csak a gimiben tanulták, (az se ma volt), de most már kezdik jól érezni magukat.

A kávé ennyire magasan végre jó, így nem sajnál az ember lánya...2.90-et adni érte, pláne, hogy egy after eight bon-bon a kísérő. Így legalább értjük miért kerül ennyibe.

kv_125744.jpg

A faluban nincs normális kávé. Azért nem vagyok már rutintalan, erre számítottam. És hogy megelőzzem az igazi bajt, hoztam magammal egy kotyogót, amit kb 5 éve nem használtam. Tegnap estére jutottam el odáig, hogy vettem kávét a boltban, mert elfogytak a lehetőségek a környéken. Ám öt év nagy idő. Úgy elrontottam az első kávét hogy kiöntöttem. Megtömtem. Nem kicsit, nagyon. Mint az otthoni gépemet. Fél felsőtestes terhelést adok neki, (az kb 15 kiló belőlem) hogy alaposan betömörödjön, és ez otthon kiváló kávét eredményez. Na a kotyogóból viszont a jól betömörített kávé nem jön ki. Derekasan szívtam. A második főzés kevesebb tömörítéssel, -csak hogy megnyugodjon mindenki- kiváló lett.

kávé102815.jpg

Aki elsőre megmondja hol, és milyen sorrendben ülünk, annak viszek egy doboz szuvenír kávét

Az egész bejegyzés legfőbb tanulsága tehát az, hogy A Bécsi Melange egy fogalom, de nem szabad ebből kiindulni, mikor Ausztria egyéb helyein kávézunk.

Egy éve: Hóspájz az autóba

4 komment

Címkék: család kávé élménybeszámoló csacskamacska

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr965020591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szőkeluca 2013.01.16. 07:57:42

Jobbrol balra a szerzo, a Fiuk es Hani.

tom sawyer 2013.01.16. 16:03:43

Jobbról balra, Háni, Lóri, Vince, kávégüggő.

A nyereményt nem kérem.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.01.18. 09:01:33

@szőkeluca: Tőled többet vártam, és hiába is magyarázkodtál, azért szeretlek.
@tom sawyer: Köszönöm, hogy háninak adtad az én rövid lábaimat, és háni sudár termetét meg megszavaztad nekem, a fiúk stimmeltek. Kávét nem kapsz, lehet hogy nem is szereted. Esetleg nem azt, nem úgy ahogy én.
FB-on érkezett a tuti olyantól, aki nem is igazán kávézik.
Kösz, hogy velem tartottatok.

aklubisz 2013.01.18. 20:40:31

szuper a kép, az összes

És érdekességképp, néha a véletlenek csodákra képesek, életem legjobb eszpresszója egy kisbolti autómatából jött. (frissen darálta ugyan a babot, de az se garanica, azt hiszem ez tényleg a körülmények szimfóniája volt)
süti beállítások módosítása