HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Almaszósz

2013.01.23. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Az almaszósz kilépett végre gyermeki jelentésköréből, és mostantól sokkal több mint holmi Halász Jutka dal. Az almaszósz mostantól új konyhai barátom. Nem holmi bébipapi, sokkal több rejlik benne.

almaszósz 005.jpg

Bámulatos ízekre és végtelen lehetőségekre leletem. A kedves mamai mindig küld almát meg, tojást, meg....a pesti rokonoknak, de az almájával nem vagyok jó barátságban. Gyönyörű, piros, és mindig egészséges, de édes, kissé kásás, nem elég res, és semmi savanyú íz nincs benne, így nem szeretjük igazán. Na ebből az almából készítettem almaszószt, és lett az olyan, de olyan, hogy csak lestem mint nyúl a bokorból. Ennek az almának előcsalta az összes ízét, ami szerintem benne sem volt, vagy ha igen, akkor annyira mélyen rejtezett, hogy én sose találtam, pedig meglehetősen ízérzékeny vagyok. Teli lett virág, és gyümölcs ízzel, az almán kívül. Elkezdtem hát kísérletezni, mézzel, cukorral, agave sziruppal, és nagyon meglepő eredményeket kaptam. Mindtől más és más lesz egy adott alma típus, és más-más almának más-más édesítő áll jobban. A z alma önmagában is nagyszerű, de az édesítőszer is fűszerez rajta, és a fűszerek is csodát tesznek. Fahéj, kardamom, rózsabors, naracsvíz, szegfűszeg. Ezeket próbáltam eddig én. De simán citrommal, és cukorral, vagy mézzel is tökéletes, fűszerek nélkül, akkor tényleg az almákat lehet felfedezni, hogy menyire mások.

Mire lehet felhasználni? A legnyilvánvalóbb, a szószként tálalás mondjuk egy császármorzsához, ahogy azt sógoraink is teszik, vagy kevert tésztákba zsiradék csökkenthető, ha almaszósszal pótoljuk. Tésztákhoz, felfújtakba, húsok mellé. Ennyit gyorsan.

Most pedig arra bíztatok mindenkit, hogy kezdjen el kísérletezni, és fedezze fel az alma új világát. Forrón üvegbe téve tartósítószer nélkül mehet a kamrapolcra, ahonnan bármikor levehetjük aztán.

Hozzávalók:

600g hámozott alma

3 ek cukor, vagy méz, vagy agave szirup

1 citrom leve

a fűszerek opcionálisak, vagy nem is feltétlenül szükségesek

2-3 ek víz

almaszósz 002.jpg

Az almát kockára vágjuk, és az édesítővel, citrommal, vízzel, valamint a fűszerekkel főni rakjuk alacsony lángon. Puhára főzzük, majd levesszük a tűzről, és azon melegében ráküldjük a botmixert. Ha püré lett belőle, azonnal használható, vagy forrón lehet üvegekbe zárni.

Majd lesz még recept is ezzel a kis huncutsággal, a palacsintán kívül.

Egy éve: Tepertős szilvalekváros papucs

4 komment

Címkék: alma gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr685036749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napiszemtorna w k 2013.01.23. 09:27:52

Most találtam rá a blogodra és azt kell, hogy mondjam,tegnap este/éjszaka egyszerűen végigolvastam...Hihetetlenül "otthonosnak" találom, szeretem, hogy a helyszíneid gyakorlatilag ugyanazok mint ahol én mozgok. Ha jól következtetek még fogorvoshoz is egy helyre járunk....(sajnos az én ikreim már 18 évesek...)Úgyhogy nyertél egy rendszeres olvasót, annak ellenére, hogy a főzés - hogyan is fogalmazzak finoman - nem igazán az én asztalom...hmmm... bár családom rendkívül diplomatikus ez ügyben....:)

szőkeluca 2013.01.23. 09:57:46

mi ez a szószos tál, úristen?! imádom!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.01.23. 10:29:20

@napiszemtorna w k: jajj de jó, hogy nem 5 év múlva találtál rám, akkor sokkal gázabb lett volna végigolvasni, vagy nem is tetted volna, és kimaradnak a kulcsinformációk, amikről rájössz, hogy . Örülök, ha maradsz akkor is, ha nem asztalod a konyha, bár sose késő.
@szőkeluca: kábé másfél éva használom ezt a szettet, legutóbb talán két hete, és nézd, van hozzá egy tányér is: kajapiazongora.blog.hu/2013/01/09/avokados_aioli_sult_krumplival
egyébiránt Buttlers

aklubisz 2013.01.23. 13:18:22

nekem is csak most tunt fel milyen szep ez a talka :)
süti beállítások módosítása