HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Almás pite falatok

2013.02.07. 07:08 :: sajtosbrokkoli

Van aki nem mer nekiállni egy tortaméretűre kinyújtandó 2 mm vastag tészta elkészítésének, mert nagy falatnak érzi. Pont nekik lehet alternatíva ez a mini, tallér szerű változat, Illetve parti sütinek, vendégség esetére, esetleg kirándulásokhoz tudom elképzelni.

apple pie cookie 006.jpg

Jó arányú az összeállítás, illetve jól szabályozható az édessége, annak tükrében, hogy a tetejére szórt morzsa adja alapvetően az édességét. Készítettem egy téglalap alakú változatot is, amit egy kenyérformában sütöttem, a forma alapterülete plusz két centire nyújtottam a tésztát, szép szabályos négyszögre vágtam, és a forma aljába raktam úgy, hogy a az oldalfalakat is fedje a tészta. A tészta pereméig töltöttem az almával, és jóval több morzsát szórtam rá mint ami ezeken a tallérokon van. Az is nagyon finom lett, sőt a sok morzsától a tetején sokkal „sütibb” lett mint a tallérok, azok valahogy egy almás falatnak tűntek a téglalap változathoz képest.

Mindezek ellenére nagyon izgalmas ez a kerek falat is, és azt javaslom, a felét így, a felét úgy próbáljátok ki.

A morzsa aránytalanul sok a tésztaalaphoz, és az almához képest. Így azt javaslom a morzsának csak a felét készítsétek el, vagy fagyasszátok, mert azt is lehet. Az almából is jócskán fogyott mire a korongokra, meg a formába került, de azon ne variáljatok, ha nem eszitek kanállal mint én, és marad a végére, akkor jó lehet egy joghurtos, vagy mascarponés krém alá.

apple pie cookie 003.jpg

Hozzávalók a tésztaalaphoz:

200g liszt

½ tk só

110g vaj

3 ek jeges víz

Almatöltelék:

4 közepes zöldalma

½ citrom leve

100g cukor

3 ek keményítő

½ tk fahéj

1 csipet szerecsendió

1/8 tk só

400ml frissen centrifugált almalé, vagy cider

Morzsa:

140g barna nádcukor

120g liszt

110g zabpehely

1 tk fahéj

1/8 tk szerecsendió

½ tk só

½ tk sütőpor

110g vaj

A tészta hozzávalóit a víz kivételével késes mixerben, vagy kézzel morzsásítjuk, majd a vízzel összedolgozva tésztává gyúrjuk, egy zacskóba hűtőbe rakjuk pihenni.

Az almákat megpucoljuk, és a magház eltávolítása után kis (7x7mm) kockákra vágjuk. Az almalé felével, és a cukorral citrommal, fűszerekkel tűzre tesszük, és felforraljuk. A maradék almalébe csomómentesre keverjük a keményítőt, és az almához öntjük, folyamatos keverés mellett besűrítjük.

A morzsához a hozzávalókat kimérjük, és kézzel egyenletesre morzsoljuk. A tészta felét kinyújtjuk kb. 3 mm vastagra, és linzer kiszúróval kerek korongokat szúrunk . Tepsibe tesszük, és almát kanalazunk rá, végül megszórjuk a morzsával, és 190C-ra előmelegített sütőbe tesszük. 14-16 perc alatt készre sül.

A másik feléből javaslom kenyérformás változatot, de annak nagyobb a tömege, hosszabb a sütési ideje.

Egy éve: Császármorzsa forró eperrel

Szólj hozzá!

Címkék: alma gyümölcsös aprók édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr875066658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása