HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

A szomszéd babérleve mindig zöldebb - teszt

2013.02.08. 12:24 :: sajtosbrokkoli

Én naiv vásárló azt hihetném, ha Budapesten leveszek a polcról egy egy tasak babérlevelet adott márkanév alatt, akkor ha ugyanezt megteszem Bécsben is, legfeljebb az árban találok majd különbséget, mivel a márka ugyanaz, a csomagolása ugyanaz, és ami benne van az is ugyanaz lesz, mert a babérlevél az babérlevél mindenhol.

babérlevél teszt 001.jpg

Hát nem. Általában nem kedvelem, amikor szebbnek, és jobbnak tüntetik fel nyugati szomszédaink (bármiféle) kultúráját, -annak ellenére hogy így van- mert azért, de az bosszant amikor az egyenlőek között egyenlőtlenek vagyunk.

Rizsa helyett a száraz tényeket fogom megmutatni két tasak babérlevél között, amelyet a Kotányi forgalmaz, és mindkettő láthatóan ugyanazt tartalmazza, babaérlevelet, csak éppen az egyik fogyasztásra némiképpen alkalmasabb, mint a másik.

Videóval nyilván hitelesebb lett volna dokumentálnom, de azt nem tudtam, így higgyétek el azt, amit a fotókon láttok, hogy úgy volt ahogy.

babérlevél teszt 002.jpg

Először kiöntöttem a két tasak tartalmát, már akkor nagy minőségbeli különbség látszott. A feliratból mindig látható melyik melyik. A magyar levelek töröttek, lapát méretűek, amik normál fűszertartóba be sem férnek.

babérlevél teszt 005.jpg

babérlevél teszt 004.jpg

Kiválogattam az egész, és a nem egész leveleket. Az osztrák tasak 39 egész , csinos hibátlan babérlevelet tartalmazott, a magyarból 13 levelet sikerült kiszednem.

Jól látható, a hibás levelek aránya, bár én inkább szemétnek hívnám, szerintem a törmelék használhatatlan.

babérlevél teszt 006.jpg

babérlevél teszt 007.jpg

Szigorú voltam, az osztrák leveleknél ezeket is hibásnak számítottam,

babérlevél teszt 009.jpg

a magyarnál ezt sem:

babérlevél teszt 010.jpg

A levelek felületi, betegség, kártevő, és napégés szempontjából is különböztek. Az osztrák csomagban három hibás de egész, (felső sor , bár csak kettő látszik, de mindjár jön a harmadik is)) a magyarban számlálhatatlant, itt csak a hibák okát mutatom, hogy nekünk hány -féle volt.

babérlevél teszt 013.jpg

Közelebbről ilyenek, felső sor osztrák.

babérlevél teszt 016.jpg

A levelek eredetéről pedig csak annyit, hogy az osztrák levelek sílécek, és bakancsok között utaztak Budapestig, nem kíméltem őket nagyon, a magyar levelek a sarki boltból gyalogosan szállítva érkeztek a fotózásra.

Mindenkinek meghagyom a lehetőséget, hogy levonja a konzekvenciákat a babérlevéllel kapcsolatba, én meg bosszankodom tovább, hogy a gulyáslevesbe fűszertojásba tehetem csak a babérlevelet.

Megnézzük majd a szegfűszeget is? Mert az is vesszőparipám a babérhoz hasonlóan. A háromnegyede törött, a közepe hiányzik, csúnya, és ahány darab annyi méret csücsül egy zacskóban.

Az alapítóról ezt tudja Wiki

Egy éve: akkor is morogtam, csak akkor a Normafánál

60 komment

Címkék: teszt csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr255069302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aklubisz 2013.02.08. 12:49:23

ezt en siman tovabbitanam a kotanyinak (meg valami fogyasztovedelmi szervnek is), abszolute joggal bosszanto.

(es nem hiszem hogy kellene a video azt hiszem ezt az osszehasonlitast siman meg lehet ismetelni sajnos barmikor)

topi15 2013.02.08. 13:21:42

Ha csak a babérlevéllel lenne ez....

Jajjfagyi 2013.02.08. 13:51:46

Otthonra venni kell egy babérfát, nem csak szép, jó az illata, de mindig hibátlan és friss babérral lehet dolgozni. (Oázisban decemberben 500 Ft-ért vettem egyet (igaz, leértékelésben), tehát nem csak nem drága, de hozzáférhető is).

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.08. 14:12:13

@Jajjfagyi: Tökéletesen igazad van, és nem is kifogásnak szánom, de egy budapesti, átlag 45 panel m2-en gazdálkodó családnak nagy dilema hogy fikusz, orchidea, monstera, vagy petrezselyem, rozmaring, babérlevél üéltetvényt gondozzon inkább. Ez egy kertes házban, vagy vidám széles folyosós 4 lakásos társasházban valóban működhet.

Én magam a fent felsoroltak egyikébe sem tartozok, de nincs itthon babérom (bár már gondoltam rá).

Jajjfagyi 2013.02.08. 14:16:50

Ha téglaépítésű és egy kicsit nagyobb lakással rendelkező társasházban is lakom, jobban szeretem az ilyen különlegességeket, mint a "sima" virágokat. Az erkélyen feketeribizli is van. :)A balkonládába meg gyakran kerül fűszernövény a muskátlik mellé. A babérfa meg 40 cm maga. Mekkorára fog megnőni, azt nem tudom, de most nem is érdekel. Nyáron erkély, télen szoba.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.08. 14:27:16

@Jajjfagyi: Megint igazad van, de pl, ahol én lakom, (rövid utca oldalanként kb 7 házzal szeintem átlag 20 lakással ) az egész utcában kb 6 teraszt és ablakot ültetnek bármiféla virággal, vagy zöddel. Szomorú, de így van. Az embereknak sem igényük, sem lehetőségük virágot,növényt veni, ápolni, gondozni.
Meg amúgy valószinüleg a babér se sokak szemét szúrja, de én ebbe a szörnyű tipusba tartozok.

Jajjfagyi 2013.02.08. 22:00:31

Olyan régen vettem Kotányit. Vagy friss fűszert veszek, balkonládában termesztek, majd szárítok, fagyasztok, vagy green cuisine-t, vagy kimérőset. Zacskósat nagyon ritkán, így azokkal bajom sincs.
(Belvárosban balkon kihúzva, de ott meg sok a termelői piac, illetve megfelelő volt. Budapestről beszélek.)

bioLarzen 2013.02.09. 00:36:12

@Jajjfagyi: A Kotányi amúgy pofátlanul drága. Meg lehet találni az ugyanolyan - vagy majdnem ugyanolyan - minőségű, mégis harmad-, negyedannyiba kerülő noname termékeket. Nem mondom, sok olyan van, amelyik még negyedannyit sem ér, de vannak tényleg nem rossz minőségű konkurensek is - ki kell tapasztalni.

bio

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.02.09. 02:05:12

Tróger ország tróger lakói ennyit érdemelnek.

"De kérem gnaedige Frau, azért a nagy átkosban is ki lehette volna mosni a függönyöket..."

A posztért külnben:
+1.

Kérné(n)k szépen több hasonló módon kézzelfoghatót. Köszönjük.

Bebes 2013.02.09. 03:39:54

Elhiszem, hogy bosszantó, de ha már ilyen "tudományosan" dokumentálod, nem ártott volna közölni a származási országot és a dátumot.
Mert szvsz ebben az esetben nem arról van szó, hogy nekik ugyanabból a termésből darabra kiválogatják a jót, nekünk meg marad a csörmő.
Pl. Horvát- és Olaszo-ban vadon nő a babér, mi mindig ott szedünk nyaraláskor, és ezek a házi begyűjtések is igen eltérő minőséget hoznak. Már ha ez minőség, mert a törött, foltos (nem beteg) levél ugyanolyan ízű, mint a formás, és miután az ízt "leadták", ugyanott is végzik: a szemétben:-)

talpi 2013.02.09. 07:14:58

kedveskéim!
engedjetek el... és a szerzővel egyet kell értsek, míg jajj fagyival és bebessel nem.
nézzük csak pl. hogy egy ausztriai tank benzinnel hány km-t mész szemben egy itthon tankkolttal.
az, hogy kedved, időd, lehetőséged, stb. van saját magad termelni, vagy gyűjteni - ebből a szempontból halál mindegy.

"Tróger ország tróger lakói ennyit érdemelnek."

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.09. 08:05:27

@bioLarzen: A magyar bebérlevelet kb 30 éve tesztelem, (azóta fordulok meg konyhában ( évesen már krumplifőzeléket főztem) abba meg kell , úgyhogy sokszor tapasztaltam ugyanezt.
De lehet, hogy az osztrák eset egyedi :)

vidékitapló 2013.02.09. 08:13:56

Itt a határ mellett ez nem titok. Aki teheti átmegy, mert egyrészt olcsóbb/ugyanannyi az ár, de a minőség ég és föld.

2013.02.09. 08:22:07

Nekem egyszer azt mondta egy német ismerősöm, hogy Magyarországon azért nem mos ugyan az a mosópor ugyan olyan szépen mint a Németországban vásárolt, mert hogy piszkosabbak a ruhák. Na ezen nevettem kicsit.

Úgy általában minden sokkal rosszabb minőségű.

amikor a Nestlenek feltették a kérdést, hogy miért? Azt válaszolták, hogy a Kelet-Európainak más az ízlése. Hát ? Igy is lehet mondani polkorrekten.

Crass 2013.02.09. 08:56:16

Szomorú, de általános ez a tapasztalat. Történetem nekem is van, kilencvenes évek közepéről. Spar áruház Budapest XX. kerület a helyszín. A húspult az akkoriban szokásos, szomorú csoffadt moslék, a háta mögött az osztrák tulajdonos plakátjai az ottani kínálat legjavából. Amikor megkérdeztem az ott cirkáló kis tokos mitugrászt, hogy nem szégyenlik-e magukat a gyarmatokon moslékot árulni, csak legyintett, hja ez itt csak Magyarország.....
Van egy másik sztori is, csak spanyolországban élő ismerőstől. Ott is megjelentek a kínaiak, többek között cipőt is árultak. Fel is épült izibe néhány elosztójuk, nem épp a kisebbik fajtából... na aztán ezek véletlenül kigyulladtak... nem is árul arrafelé kínai cipőt....

Crass 2013.02.09. 08:59:34

PS: Frengi megállapítását megerősítem. A német nyelvterületen vásárolt Nestle kakaóban nincs szemmel látható kristálycukor... a pesten vásároltban pofátlan mennyiségű, az íze is ennek megfelelően édesebb gejl szar!

méri 2013.02.09. 10:56:44

Itt sóval keverik a mosóport, cukorral a nesquick-kakaót, babérból eladják a maradék több éveset (mert íze sincs, 3-szor annyit kell belerakni belőle az ételbe mint pár éve), a szegfűszeg eleve porrá zúzott, a köménynek se íze se bűze és tuti hogy a vaniliarúd is rövidebb mint odaát. Tényleg a Kotányi pofájába kéne önteni és jó nagy csinnadrattát csinálni neki. Rajtam nem múlik. :-)

P1sty 2013.02.09. 12:10:05

Aki hosszabb-rövidebb ideig él kint, mint pl. én is, az jól tudja, hogy ebben semmi meglepő nincs.

Amúgy majd a magyar Kotányi nem érzem NER kompatibilisnek, nincsen rajta legalább 3 valami giccses hungaro motívum és a nemzeti jelző, ez pedig így nem jó.

Viccet félretéve: én ezért is kerülök minden olyat gondosan, amit körüllengenek ilyen negédes nemzeti maszlaggal. Hogy is van a mondás, jó bornak nem kell cégér.

khmm... 2013.02.09. 12:12:01

Csatlakozva egy előttem szólóhoz, szerintem is érdemes lenne meginterpellálni :) ezügyben a Kotányi céget. Nagyon kíváncsi lennék a válaszukra!

Amúgy meg ilyen "alap" fűszerekből akkor inkább megveszem 29-49 ft-ért az aldi sajátmárkását - és nem dühöngök, hogy milyen minőség....

De igazából nem is volt még problémám vele...
100 g-os színesborsot veszek ott tán 250 ft-ért - amiből máshol 2-3 dekás kerül ötszázba...

khmm... 2013.02.09. 12:14:09

@méri: mégha csak a rövidség lenne a baj a vaníliaarúdnál...! Rohadt drágán gyakorlatilag mumifikálódott száradványt adnak. :-(((( Ha meg neten veszel, gyönyörű duzzadó, lédúsat kapsz. Kár, hogy csak nagy mennyiségben éri meg így vásárolni. Sokan "vásárlói közösséget" alapítanak, és úgy már tényleg jó áron lehet hozzájutni.

2013.02.09. 12:19:17

@Frengi: Sajnos teljesen egyet kell értsek veled.
Szomorú, de ez van. A legszomorúbb, hogy meg is magyarázzák.
Belegondoltam, mi mehet a nálunk még keletebbre fekvő országokban (Románia, Bulgária, volt orosz tagköztársaságok, Oroszország) ahol ezen multik megjelennek.
Ez a "polkorrekt" kifejezés egyébként az utóbbi évek légvérlázítóbb találmánya.

Illyés Edith 2013.02.09. 12:59:43

Az árakat is jó lett volna megírni. (Tippem: a magyar változat drágább.)

Rwindx 2013.02.09. 13:49:49

Próbáltam rákeresni neten az árakra:
www.austria-onlineshop.com/kotanyi-lorbeerblaetter-ganz_1_0_0_1945.html
www.lacsiboltja.hu/termek/17434.Kotanyi_fuszer_baberlevel_egesz_5_g

Ausztriában 2.3EUR
Nálunk kb 200Ft

Nem akarom őket védeni, de ennyiből lehet csak ennyit lehet kihozni, márpedig itthon az emberek hajlamosak megvenni sok szart ha olcsóbb, azaz durvább az árverseny.

portugéza 2013.02.09. 14:06:59

Tudományosabb lenne valóban a vizsgálat, ha a gyártási (csomagolási) dátum, nettó ár, származási ország, nettó tömeg is összehasonlításra került volna. De alapvetően így is hihető a különbség.

Egy másik termékkategóriában volt a közelmúltban termékteszt, a Milka csoki kivételével a nyugati gyártók gyengébb minőséget szállítottak keletre. Nekünk ez is jó lesz alapon. Bár ahogy itt említették, a magyar roppant árérzékeny, nem mindig hajlandó megfizetni a minőséget. Ami olcsóbb kint, az lehet, hogy csak a kisebb ÁFA tartalom (27 vs. talán 5%) miatt van.

Nekem gyerekként a kilencvenes évekből a Chio chips-szel volt hasonló élményem, az első szállítmányokat még Németországban gyártották, nagyon finom volt (paprikás), aztán a magyarországi csipszeik már borzalmasak lettek. Nem értek hozzá, csak sejtem mit lehet elrontani a burgonyaszirmon: gyengébb alapanyag, olaj minősége, fűszerek, adalékok?

Egyébként írta valaki, és máshol is találkoztam azzal a tévhittel, hogy a Kotányi magyar cég lenne. Nem! Az alapító a XIX. században valóban magyar volt, de ez már 100 éve egy osztrák cég. A sokadízigleni leszármazott tulajdonosok, cégvezetők meg már semmiben nem kötődnek Mo.-hoz, német keresztnevük van és 1000%, hogy nem tudnak magyarul. Ők és a cég is kőkeményen osztrák. Az ennek megfelelő mentalitással. :(

Intizar 2013.02.09. 14:09:00

Ez a hozzászólás off, mivel egyetértek az írás lényegével.
De: természetesen nem használhatatlan a törött levél, az aprólék. Teatojásba kell tenni, és úgy az ételbe. Amcsi módszer.

méri 2013.02.09. 14:25:51

@Intizar: Sőt! Reklamáljunk hogy nagy levelek vannak benne és nem tudjuk úgy használni marékszám az ételben mint a petrezselymet! A viccet félretéve nem csak a levél épségével, hanem az ízetlenségével van a baj.

Gregbíró 2013.02.09. 16:29:27

Moslékzabálóknak ez a minőség is túlzás.

Gregbíró 2013.02.09. 16:31:23

A Kotányi helyében csak simán falevelet csomagolnék be, vagy rothadt avart úgy se tudják megkülönböztetni.

Mackósajt66 2013.02.09. 16:31:55

Nevetni fogtok, de évekkel ezelőtt hoztunk Ausztriából pár tasak macskaeledelt, a cicánk zabálta két pofára. Aztán megláttuk, hogy ugyanazt kapni itt is, vettünk belőle, a cica beleszagolt, és undorodva elfordult, még csak bele sem nyalt.

Meg is állapítottuk, hogy biztos a nyugatiak azt hiszik, hogy a magyaroknak bármilyen xar megteszi, ha nyugatról jön, csak hát egy macskát nehezebb átbaszni, mint egy embert.:)))

Egyébként meg minden téren ugyanez van, itt volt egy külföldi ismerősünk, és valamiért beugrottunk vele egy olyan áruházlánc boltjába, amelynek abban az országban is vannak boltjai, ahol ő él. Megállapította, ha ezek ott ilyen színvonalon működtetnék a boltjaikat, mint Magyarországon, fél év után zárhatnának be, mert senki nem menne hozzájuk...

lutria 2013.02.09. 17:27:55

Ezek szerint a 3X-os áron az osztrákok kapják az 1.osztályú minőséget,mi meg a maradékot.

Intizar 2013.02.10. 00:02:50

@méri: Hát most akkor engedélyt kérjek megalázkodni?
A posztban egy szó sem szólt a mondott fűszerek ízéről. Kizárólag arról volt szó, hogy az osztrák Kotányi-babér takarosabb. (Gy. k., amint azt előző hozzászólásomnak is elébocsátottam, egyetértek abban, hogy ez is gyalázat.)
Én elhiszem akármilyen becsületes embernek, hogy az osztrák Kotányi babérja ízletesebb, mint a magyaré, de ilyen állítás nem hangzott el.
Elhangzott ellenben kettő darab állítás, melyek hozzászólásra ingereltek, ELŐRE BEISMERTEN az "off" műfajban.
Első állítás: "Jól látható a hibás levelek aránya, bár én inkább szemétnek hívnám, szerintem a törmelék használhatatlan." (Vesszőhibát javítottam, hozzászóló)
Erre merészeltem válaszolni azt, hogy marhaság, bár ennél udvariasabban fejeztem ki magam.
És még egy szép okosság: "a gulyáslevesbe fűszertojásba tehetem csak a babérlevelet" - Azt melyik biblia mondja ki, hogy fűszertojás csak a gulyáslevesbe helyezhető? Egyáltalán, nagyon sok olyan étel van, amely megköveteli az egész babérlevél jelenlétét? Nem vagyok széles körben tájékozott, ezért kérdezem.
Hogy tovább fokozzam az offot, meggyónom, miszerint sohasem veszek Kotányit, mert az drága, én meg koldus vagyok. Még ennél is pronyóbb fűszerekkel élek, és láss csodát, nem rosszul.

Intizar 2013.02.10. 00:11:28

Uff, bocsi. Rosszul értettem. Ő nem úgy értette, hogy csak a gulyásba, hanem, hogy a gulyásba csak tojásban. Oké, megvan. Akkor se értem, ez miért baj? Engem (lírai önvallomás) inkább zavar, ha ehetetlen izék úsznak a levesben. Még a szép egész levelet is inkább eltöröm, és berakom abba a proli tojásba.

bioLarzen 2013.02.10. 00:13:39

@sajtosbrokkoli: És Kotányit szoktál használni?

bio

méri 2013.02.10. 07:51:04

@Intizar: a babérlevél pár éve még a filléres kategóriába tartozó fűszer volt. Tulajdonképpen egyetlen ételt sem tudok, amelyikben porrá őrölve kéne beletenni,(bár tudom hogy abban a formában is lehet kapni) a petrezselyemhez hasonlítás csak gúny volt a részemről. Egészben pedig azért egyszerű a használata, mert tudtam hogy 3-4 úszkál az ételben és könnyű volt kihalászni a mostani maréknyival szemben, amit a folyamatos kóstolgatás nyomán dobálok bele és a fene se tudja megjegyezni a levelek végösszegét. Mindez vagy 3 teatojásba férne el. A Kotányiról rég leszálltam, mert a csicsás zacskó nem kompenzálja a méregdrága szemetet benne.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.10. 09:05:12

@bioLarzen: Mitagadás belefutok, pont ezért gondoltam megnézni, mi van az augyanolyan zacskóban.
Az árról, és az ízről direkt nem írtam, mert az ára nem azponos egy kicsi hegyi sífalu boltjában, mint egy nagyvárosban. Az ízt pedig nem tudtam volna megmutatni, és mit számít , hogy mit mondok.

Scala 2013.02.10. 09:30:35

@sajtosbrokkoli: Grat, ehhez a bejegyzéshez hiánypótló! Nagyon szeretem a blogodat, a ciklikusság az egyéb - jelenleg fiatal anyai - teendők miatt vannak!
Szerintem ez az összehasonlítás így jó, ahogy van, te nem szabványügyi hivatal vagy, emberek, ez egy HOBBIBLOG!
Mars csoki és csipsz vonalon ugyanez, a paprikáson vettem észre én is.
A Nesquick kakaóról írtak mennyire igaz!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.10. 09:40:55

@Scala: Kösz, és maradj csak ciklikus, a így lesz egészséges a gyermek, de azt még mondd meg, melyikőtök a fiatal te, a gyermek, a teendők, vagy mindez együtt? :)

Scala 2013.02.10. 09:51:11

@sajtosbrokkoli: Én vagyok nagyon fiatal, ofkorsz! :-D
Komolyra fordítva: a gyermek ma pontosan 16 hetes, elsőszülött leány. :-) Hogy kicsit büszkélkedje: egy tündér, olyan bölcsen néz, hogy "idősebbnek hat a koránál" :-), szépen eszik a kezdetektől, és mára az esetek felében 10 órát alszik egyhuzamban éjjel.

bioLarzen 2013.02.10. 11:44:05

@sajtosbrokkoli: Ilyen nicknévvel és blognévvel elhiszem neked ;)

bio

2013.02.10. 22:41:32

kint a zorbán is jobban virágzik

khmm... 2013.02.11. 10:23:10

@Rwindx: Az áraknak néha semmi köze az előállítási költségekhez, vagy minőséghez! Legtöbbször ahhoz igazítják, hogy mennyiért lehet eladni.
OFF: Nézd meg, most akciós a mosogatópor. Itthon is meg Ausztriában is.

www.hofer.at/at/html/offers/58_35246.htm

es itthon:

www.aldi.hu/hu/html/offers/2867_34587.htm

Simán hozzáigazítják az itteni - konkurrens termékek - árszínvonalához. :-S

És itt adják dupla áron. :-(

korareggel 2013.02.11. 12:39:20

Csak ámulok és bámulok, amikor a főzős műsorokba babérlevelet látok. Mert azok mindig épek, zöldebbek, és gondolom nincs tele a zacskó törmelékkel,szárral,fadarabbal. Jó néhány évvel ezelőtt, amikor a Kotányinak nem volt ilyen választéka, Horváth Rozi volt nálunk a legminőségibb termék. Egyszer annyira bepipultam, hogy a 10.próbálkozásra is csak selejt akad a kezembe, hogy én is kiborítottam a zacskót, és szortíroztam. Hát abba egyetlen ép levél sem volt.
Beborítékoltam, és visszaküldtem a gyártónak. Sajnálkoztak, hogy átcsúszott a minőségellenőrzésen néhány csúnya, ótvaros, féregpetés darab, de a fadarabok, amik a zacskó 70%-át kitették, és a szürke,betegnek látszó szín nekik nem volt baj. És az engem ért kellemetlenség miatt küldtek vagy 5 csomag babérlevelet, hogy kárpótoljanak. Rögtön kibontottam, talán nekik lesz igazuk. Hát nem, azok is átcsúszhattak, vagy talán kikerülték a minőségellenőrzést. Ugyan olyan selejt volt azokban a zacskókban is. Hát, nekem azóta nincsenek magas elvárásaim a babérlevelet illetően. De ez az osztrák-magyar megkülönböztetés azért megdöbbentett.

Bekefi Gabor 2013.02.12. 09:11:09

copy/paste egy korábbi HVG-ből:

Az élelmiszerek minőségével kapcsolatos vita a szlovák fogyasztóvédelmi hatóság által végzett kutatás nyomán tört ki, amely a multinacionális vállalatok által egyes országokba szállított élelmiszerek minőségét vizsgálta. A Németországba, Ausztriába, Csehországba, Lengyelországba, Szlovákiába, Magyarországra, Romániába és Bulgáriába szállított és bevizsgált termékek közül egyedül a Milka csokoládé minősége bizonyult azonos színvonalúnak. A vizsgált termékek között voltak a Coca-Cola üdítőitalai, a Kotányi bors és pirospaprika, Nescafé Gold instant kávé, Jacobs Kronung szemes kávé és a Tchibo Espresso kávé.

A gyártók szerint termékeik minősége nem tér el országonként, de a receptek a fogyasztói igényeknek megfelelően különbözőek lehetnek. Néhányan beismerték, hogy Kelet-Európában olcsóbb alapanyagokból dolgoznak, de állításuk szerint ez nem befolyásolja az ízt és a minőséget.

emberrichard 2013.02.12. 20:40:54

azért óvatosan a felháborodással! a cikk szerzője nem osztotta meg velünk a beszerzési árat. mert kb dupla pénzért nem gáz a jobb minőség. elemezze kérem, hogy itthon, és kint hova pozícionálja a cég a terméket!

Mária Solti 2013.02.12. 20:42:28

Én nem feltétlenül a Kotányit szidnám!Nagyon apró betűkkel,szinte rejtve,de ott van a tasakon:Forgalmazza: Kotányi Hungária Kft.Biztos,hogy a kiváló minőségű Kotányi fűszer kerül a tasakokba?Ezzel a márkanévvel szépen eladják más termelő szemetét!Sajnos rengeteg ilyen és hasonló minősíthetetlen árut vetetnek meg velünk,nem egyedi az eset!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.12. 21:17:15

@emberrichard: Mert nem érdekel az ár. Amikor leveszek két azonos csomagolású terméket, tök mindegy mennyibe kerül, és tökmindegy hogy görög, osztrák, vagy magyar, ugyanat szeretném benne látni, annyiért, mint amennyibe az adott országban az kerül.
Csakúgy, mint amikor bemegyek az autószalonba, nem azon vitatkozok, hogy az osztrák üzembehelyezés több e, vagy kevesebb e 100 Euróval, nem érdekel, hogy a kereskedő mennyit keres rajta, az a kérdés, hogy ki tudom e fizetni. Ha igen, akkor szeretném, ha a váltó ugyanaddig működne mint az ausztriában vett autónak, és szeretném, ha nem külön a szutyok magyar piacra szerelnék össze hogy egy ki tudjak vele állni a telepről, aztán mindegy hogy szétesik e félórán belül, hanem azt szeretném, ha csak átvizsgálásra kellene viszahordanom.
Tudom,a hasonlat sántít, mert állandóan azért sírunk, hogy helyi termelőktől szerezzék be az árut, és magyar alaponyagokat vehessünk, de egy ilyen multinál ez nem elvárt, viszont ezért cseréb e a minőség azonosság igen.

teknős 2013.02.20. 18:23:11

@emberrichard: Ezek szerint rajtam kívül senki sem veszi azért a Kotányi fűszereket, mert feltételezi, hogy a magasabb ár mögött, magasabb minőség is van?

Mert felénk a Kotányi az egyik legdrágább fűszercsalád. A tetszetős design-ért nem fogok többet fizetni!

antigocsi · http://emigrante.freeblog.hu/ 2013.02.28. 22:57:35

mindez inkább a magyarokat minősíti. Látszik, h milyen a minőség ha osztrák beszállítótól ered az áru és milyen, ha magyartól. Az meg h töröttek a levelek a tárolástól, szállítástól is lehet, és szintén el tudom képzelni, h az osztrákok gondosabban járnak el ezen a téren is.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.28. 23:42:47

@antigocsi: Nem biztos, hogy amagyarokat minősíti, mert bárhonnan származik is az áru, egyazon név alatt fut, és ez a név egyet kell, hogy jelentsen mindenhol. Gondolom a név tulajdonosának feladata betartatni a szállítási, és tárolási feltételeket. Ha megnézed az első képet, maga a tasak nem volt gyűrőtt, szakadt, vagy meggyötört. vagy a tasakba kerülés előtt volt gond a szállítással, és tárolással, de akkor meg kimaradt a minőség ellenőrzés.

Alberth 2014.02.02. 12:00:00

Naneee..Most komolyan van ,aki megeszi a babérlevelet? Ki a f*szt érdekel,hogy hogyan néz ki? :D Egy kicsit túlzásba vittük a többi országgal való összehasonlítást nem? öregem, babérlevélen kiakadni..

egry 2014.02.03. 19:45:17

A nyolcvanas években a Tungsram kötött egy boltot a japánokkal autó izzó szállításra. A japcsik kivettek a több millió darabból pár dobozt, és találtak három selejtet. Vissza küldték az egész rakományt.
Igy kellene ezt a magyar élelmiszer ellenőröknek is csinálni, aztán a vénszaros Kotányi ur is csomagoltatna rendes árut a magyaroknak.

baupexim1 2014.02.03. 23:19:25

gulyáslevesbe babérlevél?
viccelsz...

jamesdean 2014.02.04. 11:24:00

@Jajjfagyi: A babérfa képes teljesen fává nőni. Cípruson álltam mellette, de csak később jöttem rá, hogy ez bizony babérfa. Felejthetetlen élmény maradt, mert addig csak tasakban láttam... ugyanez a fikusszal is. Óriási, csavart törzzsel:)

Hopstimop 2014.02.05. 10:31:12

@portugéza: Az osztrak mentalitassal semmi baj. A Kotanyinak gondolom van magyar leanyvallalata, ahol magyar emberek vezetnek, dolgoznak es valoszinüleg magyar termeket arulnak, vagy legalabbis ök döntik el honnan veszik az alapanyagot es mennyiert.

Ez nagy tevedes a magyaroknal, hogy mindig azt hiszik, hogy egy külföldi ceg magyar kepviseletet is a külföldi ceg igazgatja.

Ezek altalaban amolyan frenchise szinten müködnek.

En mindenkepp az osztrak anyacegnek irnek erröl, mert beleszolasuk biztos van, hiszen az ö nevük es hirnevük forog kockan, de 99%-ban biztos vagyok, hogy nem az ö saruk.

26 eve elek ausztriaban es dolgoztam par helyen es soha de soha nem hallottam ilyen összefüggesben olyat, hogy "keletre jo lesz ez is". Magyarorszaggal kapcsolatban meg masmilyet sem, söt inkabb az ellenkezöjet.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2014.02.05. 22:47:30

@Hunnenkoenig: "amolyan frenchise szinten müködnek"

Pont erről lenne szó, hogy egy ilyen értékesítési struktúrába nem fér bele a minőségi különbözőség. De ha leányként üzemel itthon a Kotányi, akkor sem. És akár így, akár úgy, egy brand tulajdonosnak saját érdeke lenne figyelni, vagy követelni a minőséget. Ha pedig nem teszi, vagy nem tudja érvényesíteni a követelményeit, akkor az is sokat elárul.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.06. 17:02:23

Itt többen dicsérték az itthon kapható Milka csokit. Azért az osztrák vagy a német minden kóstoláskor klasszisokkal veri az itthonit...

mekkecske 2014.02.09. 21:04:09

baupexim1: Nem viccelt, én is teszek bele. Próbáld ki, üde ízt kap tőle a leves.Marhából főzöm, de sokan a disznóra esküdnek.

Piet 2014.03.23. 21:29:44

Mindig is tudtam hogy nagyon sok dologból a "rosszabb" minőséget kapjuk, én pl. egy Németországi Lidl-ből származó csokinál tapasztaltam ezt. Csak azt nem értem hogy mivel érdemeltük ki ezt a megkülönböztetést hogy ide a másod, harmad osztályú is megfelelő?
süti beállítások módosítása