HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Puncs ördög

2013.02.18. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ilyen ártatlan rózsaszínbe öltöztetett és romantikába burkolt ördöggel soha nem találkoztam még. Fekaptam a fejem, amikor azt olvastam: ‘Viennese Punch Cookies’-azaz Bécsi Puncs Keksz. A külleme finom, kecses, és kívánatos volt, Bécs megjelenése a névben pedig romantikus ízképet rajzolt a nyelvemre.

puncs ördög 001.jpg

De! Ennél több cukrot csak akkor lehetne belepréselni egy sütibe, ha cukorszirupba áztatnánk. A valaha volt legédesebb élménybe hajszolt vad romantikus képzelgésem. Minden elképzelhető határon túlmegy. Mindezek ellenére is ördögien hívogat, és csábít. És még jó is. A benne lévő alkoholtól huncut, a tonnányi cukortól bűnös, a küllemétől pedig vonzó és ellenállhatatlan lesz.

Egyszer el kell készíteni. Egyszer! Lehetőleg akkor, amikor sok vendéget hívunk, hogy ne egyedül kelljen megenni. Ha mégis, annak cukorkóma vége. Jajj, egy dupla ristrettóval, délután, ülve, feledhetetlen élmény. Ha öreg leszek, ilyenekkel sokkolom majd az állandóan fogyókúrázó lány unokáimat, és menyeimet.

puncs ördög 009.jpg

Hozzávalók a tésztához :

220g vaj

120g porcukor

100g mandulaliszt

310g liszt

Töltelékhez:

80 ml sárgabarack pép

60g étcsokoládé olvasztva

2 ek rum (nem sütő!!! Igazi)

2 tk finomra reszelt friss narancshéj

2 tk finomra reszelt friss citromhéj

Rózsaszín máz:

240g porcukor (átszitálva)

2 ek rum

2 ek víz

színező

A tésztához a cukrot a vajjal habosra keverjük, és hozzákeverjük előbb a mandula majd a sima lisztet. Ém kézi mixerrel előbb a habverőket használtam, a lisztes keveréshez pedig átcseréltem a dagasztó lapátokat. A tésztát három azonos részre osztjuk. Mindegyik adagot kinyújtjuk, és adagonként 24 korongot szúrunk, amit sütőpapírra téve 180C-ra előmelegített sütőben 7-8 perc alatt megsütünk. Az első adagot félretesszük hűlni. Ha kihűlt, egy zacskóba rakjuk, és nyújtófával összetörjük. A másik két adagot fogjuk megtölteni.

A töltelékhez A csokit felolvasztjuk, és visszahűtjük. A sárgabarack péphez és fele mennyiségű folyós, nem édes házi baracklekvárt, és fele rumba áztatott aszalt barackot pürésítettem össze. Hozzáadjuk a csokit a reszelt héjakat, és a rumot, végül asz összetört kekszet.

Megtöltjük a kihűlt korongokat.

A cukormázhoz a liszthez keverjük a rumot, és a vizet, illetve a színezőt (ez a romantika miatt kell, meg ez a puncs sablon ugye), bevonjuk vele a sütiket.

Napokig eláll, a cukorburok alatt remekül összeérnek az ízek.

A recept  Nick Malgieri: The Modern Baker (2008) című könyvéből származik - kis módostással.

Egy éve: Gőzgombóc ( a csodás)

2 komment

Címkék: csokis aprósütemény aprók édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr35085857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

no mail, no problem 2013.02.18. 19:01:21

jártál te mostanában boltba? és címkét olvastál-e? xD

sütő szeszesital! sőt, portorikó tengerészital!

kb az eu csatlakozás óta elég sok pálinka, rum, vodka kikeresztelkedett a pálinka, rum, és vodka státuszából, és szimpla szeszesitallá változott vissza. szerintem még ez is túlzás, az aromával ízesített, eng. élelmiszeripari színezékkel színezett, ipari alkohol lenne az őszinte. igaz, én soha nem tápláltam ezen kiváló termékek felé semmilyen illúziót, ezek a kannás bor magasabb alkoholtartalmú megfelelői voltak mindig is.

btw már csak a fárasztóan hülye megnevezések miatt is érdemes egyszer átfutni egy hiperes kínálat címkéit.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.02.18. 21:10:25

@no mail, no problem: a kérdésekre: nem, és nem, nem tudok.
A portorikótól meg hát...
Beütöttem gugliba, (tudod, amióta erre ehasználom a netet)és nem értem miről beszélsz, még elegáns csárdák itallapján is szerepel. (www.birkacsarda.hu/ital.html)
btw a boltig se kellett mennem, de remekül szórakoztam.
Kösz
süti beállítások módosítása