HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Tiramisu cupcake

2013.02.28. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Illendőbb lenne a tiramisu iránt való tiszteletem jeléül inkább azt írnom, hogy tiramisu ízű cupcake, de az annyira béna, gyanús és hervasztó elnevezés lenne kb, mint az eper ízű fogkrém.

És valljuk be ebben azért több lesz a tiramisu mint a fogkrémben az eper.

tiramisu cupcake 003.jpg

Amúgy pedig kedvelem ezt a tiramisu ízvilágot. A kávét, a kakaót, és mascarponét, és ezért gyakorlatilag teljesen kompromisszum kész vagyok, ha bármiféle tiramisunak hívott változatban (fagyi, süti, csoki, ital ) az ízvilág kellemes harmóniában van, mindegyiket nagyon tudom szeretni.

Magam sem értem miért, de klasszikus tiramisu receptem nincs fönt, pedig van tiramisu kávé, tiramisu french toast,  tiramisu partifalat és most ez a cupcake. Talán majd egyszer.

Nem tudok Sherlock Holmes nézés mellett írni. Pedig elég sok film mellett képes vagyok rá. De ez a csokival való gyerek kivégzés durva.

tiramisu cupcake 006.jpg

Hozzávalók:

2 tk nescafé

80g vaj

60g barnacukor

4 tojás szétválasztva

50g liszt

2 esepresso

kávélikőr opcionálisan

250g mascarpone

cukor

cukrozatlan kakópor

tiramisu cupcake.jpg

A vajat a cukorral habosra keverjük, a tojások sárgáját egyesével hozzáadjuk, miközben tovább keverjük. A kávét pici forró vízben kb 1,5-2 evőkanálnyiban feloldjuk,és félretesszük. A tojások fehérjét habbá verjük. A vajas krémhez hozzákeverjük a kávét és a lisztet, majd óvatosan hozzáforgatjuk a felvert tojáshabot.

8 papírkapszlit megtöltünk a tésztával, és 180C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük.

A kész sütiket hűlni hagyjuk. A közepüket kúp alakban kivágjuk egy késsel. 

Áztassuk be ezeket a kúpokat a kávéba, amíg megszívják magukat, és dugjuk vissza a helyükre. Ezzel pont annyira lesz nedves a tészta, amennyire szükséges, és a közepén, így a szélek nem áznak át. Én szeretem a kávét kevés kávélikőrrel keverni, pont egy löttyintésnyivel, aki velem tart, az a kávét keverje áztatás előtt a likőrrel.

A mascarponét ez esetben nem keverem tojással, egyszerűen csak kevés cukorral habosra keverem, behűtöm, és akár rákanalazva, akár nyomócsöves zsákból a sütik tetejére nyomom.

A mascarponénál direkt nem írtam cukor mennyiséget, én szinte csak alig tettem bele, konkrétan kicsit több mint egy evőkanálnyit az egész dobozva, de elhiszem ha valakinek ez így nem pálya. Ők pont annyit tegyenek bele, amennyivel jónak érzik. Szórjuk meg kakaóval.

Egy éve: polentatorta pálinkás csipkebogyóval

Szólj hozzá!

Címkék: mascarpone csokis édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr305109155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása