HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Rizses málnás piskótatekercs

2013.05.15. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Nem mintha maradna tejberizs bármikor is, de ha mégis. Pont arra várna, hogy mascarponéval keverve málnákkal pöttyözve, egy piskótába tekeredjen. Én nem vártam arra, hogy maradjon, kimondottan ezért a kis kalandért készítettem tejberizst (persze ha már, akkor mindjárt úgy, hogy a fiúknak is maradjon).

rizses malnatekercs3.jpg

Van a Daubnernak a rizses málnatortája, ami speciel a tesóm és az ő középső gyermekének a kedvence. Arról jutott eszembe, de nem akartam tejszínt verni, arra nem volt idő, bezzeg a mascarponével elkeverni pillanatok műve volt csak.

Már megint azt írnám legszívesebben, hogy csak arányokat adok pontos menyiségek helyett, de értem én, hogy az van, akin nem segít, viszont a cukor mennyiségével mégis azt kérem bánjatok szabadon, ízléseteknek megfelelően. Ezek a cukormennyiségek, amiket írok, nem kimondottan teszik édessé úgyhogy cukorkedvelők duplázhatnak rajta, vagy kóstolgassanak, és döntsék el mennyi szükséges, hogy jó legyen .

Piskótához:

2 tojás

2 ek rétesliszt

2 ek cukor

200g kész tejberizs (natúr cukor nélkül)

200g mascarpone

¼ rúd vanília belseje

kevés citrom, és lime reszelt héja

2 ek cukor

200g málna

rizses malnatekercs5.jpg

A piskótához szétválasztjuk a tojások sárgáját, és fehérjét. A fehérjéből habot verünk, ha kemény, hozzáadjuk a cukrot, majd egy percnyi habverés után a tojások sárgáját. Legvégül a lisztet, amit óvatosan hozzáforgatunk a habhoz.

35x35-ös négyzet alakúra kenjük szét a habot egy szilikon lapon, és süssük 5-6 percig 190C-on.

A meleg tejberizshez keverjük a cukrot, és a vanília kikapart magjait, a reszelt héjakat. Hagyjuk kihűlni. Ha ez megtörtént a mascarponét is keverjük hozzá.

A piskótába kenjük el egyenletesen a rizses krémet, szórjuk meg a málnával, és tekerjük föl.

Azt sanyi. Illetve hűtsük be felvágás előtt.

Egy éve: NY cheese cake, meleg gomba saláta

Két éve:  Mogyorós keksz, eper - fagyi balzsamecetes mártással

3 komment

Címkék: mascarpone gyümölcsös málna desszert édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr455300331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.05.24. 21:12:28

Ket kerdesem van: a tetejen mi van? (a malnan kivul persze!)... Ugy tunik, nem csupan porcukor...
Lehet-e a szilikon lapot sutopapirral helyettesiteni (mert az van itthon, es minimal-konyhat vezetek, ha lehet, nem novelnem a mennyiseget, mert aztan egy koltozesnel nem ferek...)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.24. 21:50:09

@rezsoatya: Csupán porcukor, de nem sima porcukor. Sajnos Ausztriából hozom mert itthon ezt a fajtát nem lehet kapni, annyi csak, hogy nem olvad, nem tapad, viszont csúszós. Pont mint a havuk februárban. Tökéletesen dekorál.

A sütőpapír pedig tokéletes, én csak azert használom a szilikon lapot, mert az zöldebb a töbszöri használat miatt, és ennél pont mindegy, nincs funkciója a papírnak.

És itt válaszolok a nagyon angolokra, meg Mikesre is. Kedvelem őket, és azt gondolom róluk, hogy tipikus szigeti népek. Mikes györgyből pedig szerintem csak egy van akit " jegyzünk", és az pont a humorista.
- de nagyi most gyorsan hozzátenné, hogy ne terjeszd, amig utána nem nézel, hogy igazam van e.-

rezsoatya (törölt) 2013.05.24. 22:10:53

Koszi! Akkor az olyan porcukor lehet, mint az angol. Igen csuszik, meg porzik, mint a ho. A neve is: Icing Sugar.
Hallgass nagyidra. Es higyj nekem. Amikor a konyvet vettem, az elso dolgom volt, hogy utananeztem, mert nekem is a magyar Mikes ugrott be. De bizony ketto van, aki Mikes, aki Gyorgy, aki magyar, aki humorista, aki ujsagiro, akik kozel azonos idoben szulettek es haltak meg, csak masutt eltek es semmi (rokoni) kozuk nem volt egymashoz...

en.m.wikipedia.org/wiki/George_Mikes

hu.m.wikipedia.org/wiki/Mikes_Gy%C3%B6rgy_(humorista,_1929)

Szigeti nepek? Hat valoban! Ami, aki itt nem angol, az mar overseas...
süti beállítások módosítása