HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

"Nincs készpénz az autóban!"

2013.05.17. 06:30 :: sajtosbrokkoli

Mitől fél a Tesco, hogy ilyen felirattal matricázza be a házhoz szállítós kisteherautóit? Eltűnődtem, hogy csak ennyire para a management, vagy esetleg rossz tapasztalatok állnak e a háttérben, ami erre késztette őket, illetve hogy ez magyar, vagy angol ötlet e.

tesco.jpg

Telefont vettem a kezembe, és megpróbáltam utánajárni. Sok mindenre fény derült, de leginkább azon lepődtem meg, hogy amikor elmeséltem Háninak az egész sztorit, akkor ha nem tudnám, hogy a Tescoról beszélek ami egy multi, (és amit szokás utálni, lenézni, kizsákmányolónak hívni mind a foglalkoztatottak, mind pedig a vásárlók szerint) akkor úgy hinném, hogy egy 50-es polgári családból származó okos magasan iskolázott, előrelátó, jól szervező, rátermett, szociálisan érzékeny, családanyáról beszélek.

A Tescoról kiderült, van egy eddig ismeretlen arca is, amit csak a házhoz szállítás beindulásával mutatott meg. Úgy vigyáz a szállítóira, mint gondos anya a tinilányaira, akiket előrelátóan védelmez a nem kívánt teherbeeséstől, megelőz, és felvilágosít. Felkarolja sőt támogatja a részmunkaidős foglalkoztatást. Pont azt a réteget célozza meg, akiknek a munkavállalása korlátozott. Ők a diákok, az anyák, és a nyugdíjasok.

Hogy visszatérjünk az autóhoz, meg a felirathoz, jöjjenek a szállítók munkakörülményei. Mivel eddig mindenhol és mindenkitől azt hallottam, olvastam, hogy a szállítók nem fogadnak el jattot, még akkor sem, ha egy régi bérház negyedik lift nélküli emeletére cipelnek fel kétheti élemet, és akkor sem, ha a kertes ház tulajdonos megrendelő, a fele cuccot a pincébe, a másikat meg a konyhába kéri. Felmerült a kérdés, hogy miért utasítják vissza ezek a fiúk azt a pénzt, amit esetleg a megrendelő azért ad, mert tudja mennyire nehéz felcipelni a cekkert a negyedikre, vagy mert nem simán lerakatta a cuccokat, de még azt is megmondta, mit hova kér rakni.

A válasz nagyon európai, és multis volt. Európai annak tekintetében, hogy a Tesco szerint, ök szolgáltatnak, és a szolgáltatás része, hogy az adott körülményekhez alkalmazkodva a megrendelő kezéig szállítják a megrendelt termékeket. Azt mondják, igyekeztek a piaci átlaghoz képest magasabb bérrel ösztönözni a munkavállalókat arra, hogy ellenálljanak a paraszolvenciának. Multis válasz volt az, hogy tisztességes feltételekkel alkalmazzák őket, extra juttatásaik vannak, be vannak jelentve, fizetnek utánuk mindenféle járulékot. És valójában ez manapság tényleg valami (amit szinte csak a multiknál, vagy állami alkalmazásban kap meg a munkavállaló).

A szállítókat erre tréningelték, illetve az udvariasságra, és a rugalmasságra, amit eddig úgy néz ki jól elsajátítottak. Adott embernek adott területe van, nem forgatják őket úgy mint a parkolóőröket, pedig ők így se állnak ellen a paraszolvenciának. A Tesco úgy néz ki jobban végzi a betanítást.

A szállítás minden oldalról beváltotta, sőt túlszárnyalta hozzáfűzött reményeket. Kicsit elkalandoztam az autófelirattól, de ha már volt alkalmam, rákérdeztem, hogy szükséges e ennyi csomagolóanyagot használni, mint amennyit. A válasz ígéretes volt, látják ők is, hogy még nem sikerült megfelelően optimalizálni a csomagolóanyag felhasználást, de a zacskókat vissza lehet küldeni, ha nem is akkor abban a pillanatban, de akár a következő megrendelésnél. Most dolgozzák ki annak részleteit, hogy ösztönözzék a vásárlókat a csomagolóanyagok áruházba történő visszajuttatására, mivel bár a zacskóik lebomlóak, ezzel csak részben elégedettek, szeretnének még zöldebbek lenni. Igen dicséretes.

Szóval az első kérdésre az a válasz, hogy nem fél igazából, és rossz tapasztalata sincs, mert megelőzte azt. Más szállítócégek tapasztalataiból tanult, és meg sem adja az ostobább autófeltörőnek az esélyt, hogy azt hihesse, amíg a szállító cipeli a cekkert, addig a kesztyűtartóból magáévá teheti az aznapi bevételt.

Már csak abban kel bízni, hogy legalább olvasni tudnak, akiknek a felirat szól.

8 komment

Címkék: csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr225303792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartush 2013.05.17. 14:32:40

Szerintem nem baj, hogy nincs náluk kp és még hirdetik is azt. Máig nem értem, de biztosan van létjogosultsága, hogy a szerencsétlen postás készpénzzel mászkál. Ok, megértem a nyugdíjasok miatt mindenképpen.
A kiszállítással kapcsolatban lenne megjegyzésem: a szomszéd házban vki gyakran rendel tőlük, naponta látom ott a kiszállítót. Mindig a következő kép fogad: a szállító elkezdi kipakolni a kocsit, kiszed egy csomó rekeszben levő árut, kb 10 percig pakol, majd ami nem kell azt visszapakolja. Esőben, tűző napon, mindig ez van. Jó ez pl a mélyhűtött árunak, tejterméknek? Közben számos autó elmegy mellette.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.17. 14:59:17

@Bartush: Érdekes kérdés ez, gondolom optimalizálják a címsorrendnek megfelelően a pakolást, nekem furcsán hangzik, ez a ki-be pakolás, én még ezt nem láttam, nem hallotam, de nyilván nem a hasadra ütöttél.
Egyébként tegnap elindult Budaörsön a könyvekhez hasonlóan a magam szállítom haza az összeválogatott árut, és frappánsnak tűnik az is. Megrendeled online, megmondod mikor mész, és összekészítik, bepakolják az autóba, csak fizetned kell. Az talán átmenet az áruházi vásárlás, és a házhoz szállítás között. 4 perc az egész.Szerintem kezdenek felnőni, és igazodni a sokféle vsárlói igényhez. De azt gondolom a hibalehetőség mindig mindenhol ott van.

fizetekmegegysort 2013.05.17. 15:23:17

Mióta elindult a szolgáltatás csak rendelek. Míg a gyerekek alszanak, elintézem a rendelést, péntek délelőttönként 10 perc alatt átveszem. Az előző heti zacskókat vissza szoktam küldeni. És megúszom az "első felindulásból", a "csak jó lesz valamire" és az "anyaaaaa, csakmostazeccer csakeztazegyet lécci, lécci, lécccíí" vásárlásokat. Tiszta haszon...:)

Nbl 2013.05.18. 01:53:33

Ezt az ominózus feliratot csak én nem látom a képen?

zabumafu 2013.05.18. 07:42:07

Borravaló- hát eddig boldogan elfogadták, egyik sem utasította vissza, de nem sajnálom tőlük.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.18. 07:59:41

@Nbl: a biciklist vard meg mig elmegy, o takarja. Bocsi. Autobol nehez volt hirtelen jol lathato feliratot, ami amugy nem akkora mint a hazhozjon... Felirat.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.18. 08:03:15

@zabumafu: orommel hallom, hogy nem sajnaltad, toled hallom eloszor, hogy elfogadtak. Mar csak azt ha elmondanad, hogy nalad milyen extra nehezito korulmenyt kompenzalsz?

zabumafu 2013.05.18. 16:58:42

@sajtosbrokkoli:
Mert 3.emelet
Ásványvíz általában 6 rekesz
Nyelve lóg
Szerencsére megtehetem
Pl. volt hogy csak 1000.-Ft-os címlet volt nálam, de vissza adott egy 500-ast, jót nevettünk.
süti beállítások módosítása