HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Szólások, közmondások a konyha tájáról

2013.05.23. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Kedvelem a szólásokat, és közmondásokat, mert sokszor olyan telitalálatként jellemez helyzeteket, szituációkat, olyan frappánsan, és körültekintően, ahogy azt nehéz lenne szebben megfogalmazni. Érdekes módon, sok szólás, és közmondás köthető evéshez, iváshoz, tágan értelmezve a gasztronómiához.

Gondoltam összeszedem őket, és megmutatom mennyi van. Szerencsére biztos van ennél több, de én ennyit ismerek, vagy ennyi jutott eszembe. A pikírt, huncut, vagy különleges megoldásokért egészen odavagyok.

Mielőtt belekezdek, szeretném elmondani, hogy képeket is szerettem volna beilleszteni, és a google keresőbe be is ütötten az adott szólást, vagy közmondást, hogy tudjam mit kapcsolnak hozzá a keresők. 

Végül úgy döntöttem, képek nem lesznek.  ( Azért a kaladvágyóknak ajánlom, rögtön az elsőt kipróbálásra )

A kedvenceimmel kezdem:

-Bort iszik, vizet prédikál

-Éhes disznó makkal álmodik

-Vén kecske is megnyalja a sót

-Több nap, mint kolbász

-Kovász ment a cipóba

-Disznóra gyömbért ne vesztegess

Klasszikusok:

-Aki nem dolgozik, ne is egyék

-Kicsi a bors, de erős

-Olcsó húsnak híg a leve

-Borsot tör valakinek az orra alá

-Lenyeli a békát

-Kemény dió

-A kenyere javát már megette

Vannak, amiket lehet így is, de másképp is használunk:

-Dió törve, asszony verve jó

-Későn jövőknek csont az ebédje

-Amilyen a fa, olyan a gyümölcse

-Cseréptálhoz fakanál

És amiket nem skatulyáztam:

-Tiltott gyümölcs édesebb

-Feni a fogát valamire

-Az új fazék tartja első szagát (ezt nem ismertem)

-Kicsiny csupor hamar felforr (ezt sem)

-Ez már lerágott csont

-Ne együk meg az aranytojást tojó tyúkot

Kérlek benneteket, ha ismertek olyat, ami kimaradt a felsorolásból, írjátok meg. Ha nem ismeritek valamelyik jelentését, kérdezzetek bátran. (biztos lesz aki lemagyarázza :) )

Egy éve: Tokaji aszús mandulás torta, Zöldhagymás kenyérlepény,  

Két éve: Almás kalácspuding fahéjas sodóval, Paradicsom pesztós tésztatorony 

15 komment

Címkék: csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr985312933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.05.23. 07:41:45

Szia!
En olyat ismerek (Edelybol), hogy:
"Kialussza a pityokat a foldbol!"
Arra mondjak, aki sokat alszik.

rezsoatya (törölt) 2013.05.23. 07:51:48

Hataresetek ernek?

Aki korpa koze keveredik, megeszik a disznok... kaja-kaja... a korpa a reformkonyhasoknak, a diszno a nem muzulmanoknak... :-)

Vagy: veri, mint szodas a lovat...
A szodaviz ugyan ital, de a lo -foleg itt, az angoloknal jo "marhahus-potlo"... :-)

rezsoatya (törölt) 2013.05.23. 07:54:17

A fentiek alapjan a:
Kozos lonak turos a hata...
Kesz konyhamuveszet...! :-)

rezsoatya (törölt) 2013.05.23. 08:01:04

Kecskere bizni a kaposztat...
na ebbol is laktato etelt lehet kihozni...!

Ki kutyaval fekszik, bolhaval kel...
(kinai szakacsok kozmondasa!)

Jo, tudom, komolytalan vagyok!

Abbahagytam! :-)

rezsoatya (törölt) 2013.05.23. 08:15:45

(de ne aggodj!)

Lesz meg szolo, lagy kenyer!

:D

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.23. 19:40:52

@rezsoatya: Érdemes volt meghívni mára, éreztem.
Ha megengeded, ápdételem is majd a posztot az ötleteiddel kiegészítve.
Nem is értem, hogy a kecskére káposztát hogy felejthettem el, kösz az összeset.

"Vagy: veri, mint szodas a lovat...
A szodaviz ugyan ital, de a lo -foleg itt, az angoloknal jo "marhahus-potlo"... :-)"

Igen, ez nagyon magyar, de ha angolosítod, akkor a ló maradjon, a szódást viszont cseréld le brewer-re.
Tanuljanak csak. De ha már tanítod őket, a splashy-splashy csap elavultságát is jelezd finoman, egyúttal bevezetve őket a keverőcsapos luxus birodalmába.

rezsoatya (törölt) 2013.05.24. 01:45:51

előrebocsátom, kerestem egy magyar billentyűzetet! :-)

@sajtosbrokkoli: nem vagyok hittérítő... ezek itt körülöttem NAGYON angolok... ááhh! reménytelen!

azért látom, Neked is van "vagy nagyon forró, vagy nagyon hideg" vizes emléked...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.24. 17:01:28

@rezsoatya: le vagyok nyugozve a billentyuzettol, en nem talalom hirtelen csak az ekezetmentest.
A nagyon angol az milyen? ( van elottem egy kep roluk, csak nem biztos, hogy ugynazt ertjuk alatta)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.24. 17:58:03

Kati barátnőm értrtlrnül áll, hogy maradhatott ki a : savanyú a szőlő.
És milyen igaza van!

rezsoatya (törölt) 2013.05.24. 18:07:21

@sajtosbrokkoli: nyilván mindenki, ahogy megélte, megéli.
Nekem egyrészt tetszik a szabálykövetésük, nem tolakodnak eléd, sem az üzletben, bankban, sem az utakon...- persze néha agyamentek, amikor túlzásba viszik (bár lehet, hogy ez nekik természetes!) Egy példa:
Itt a lakóparkban közös (ingyenes) mosoda van a lakóknak, a lakáskulcs nyitja. Ki van írva a házirend, mindenki betartja, olyan tiszták a gépek, mintha valóban mindenkinek a sajátja lenne, használat után mindneki tisztára törli, a szárítógépek szűrőit kipucolva hagyja ott... remek!
8-18-ig van nyitva. Nem direkt, csupán figyelmetlenségből egyszer a munkám miatt este 8 után mostam. Igazából senkit nem zavartam, hiszen a legújabb Miele gépek, tök halkan mennek és különálló épület a laundry. Mégis megkaptam, hogy máskor ne, mert csak HATIG VAN NYITVA! Amikor saját kulcsunk van hozzá... :-)
Más:
A problémamegoldó képességük. A szomszédaim elismerését vívtam ki, amikor megjavítottam az amúgy nem olcsó porszívójukat (kis érintkezési hiba volt csak), meg amúgy, ha valami nem az előírt rendben történik, váratlan esemény, miegymás, akkor (nekem legalábbis) furcsa, hogy nem tudnak mit kezdeni vele. Biztos van másmilyen is, én többnyire ilyennel találkozom.
Ami a csaptelepet illeti, ők ezt szokták meg. Pl. dugó be, kétféle víz és állóvízben mosogatás. Én csak folyóvízben szeretek, ehhez át kellett állítanom a bojlert hogy maradjon bőr a kezemen. De az sem egyszerű, mert nincs rajta külső hőfokszabályzó, bontottam, a forgó ellenálást több nap kísérletezés után megfeleően be tudtam állítani. Majd egszer, ha költözöm, mindent vissza...
Amúgy meg van egy édes könyv, itt vettem, Gerorge Mikes (magyar, de nem az általunk ismert Mikes György) írta: How to be an Alien. Remek humorral írja le, milyenek is az angolok. (1939-ben jött ki Londonba és az életét itt élte le...(+1987) hiszek neki!)

Setsail 2013.05.28. 19:55:36

@rezsoatya:

Drágám!

Ha rám is ennyi időt szentelnél, mint amennyit itt "lógsz" tán nem itt tartana a kapcsolatunk! :P

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.29. 18:47:27

@Setsail: szia, nem lehet, hogy azert jar ide logni, hogy ihletet, vagy receptet kerssen, aminek aztan te leszel a nyertese, mert neked sut?
Nem hiszem, hogy Rezso vedelemre szorul, de en igen, a sajatomra meghozza. A blog a nappalim, ahol beszelek, beszelgetek, legy a vendegunk, beszelgess velunk, vedd fel a ritmusunkat, es inkabb erezd magad jol te is.

Egy Hires Sandra Bullok szolassal szeretnek bucsuzni: Worldpeace!
megvan? :)

Setsail 2013.05.29. 19:11:46

Kedves "sajtosbrokkoli"!

Semmi problémám sincs sem Veled, sem másokkal!
Nem szokásom olvasgatni a blog-ot, s nincs is annyi szabad időm jelenleg, hogy itt beszélgessek, csupán elég elkeserítőnek tartom, hogy a "kedvesem" rám nem szentel ennyi időt, mint amit itt eltölt! Nem szeretném kommentálni a viselkedését, stb... hisz nem lenne illő! De a véleményem a továbbiakban is meg van,mivel előző "kommentem" után azt írta, hogy eljátszottam a becsületem, amit ugyan nem tudok mire is vélni!
Kellemes időtöltést kívánok itt a továbbiakban is, nem fogok többé zavarni!

Setsail 2013.05.29. 19:13:02

@sajtosbrokkoli:

Kedves "sajtosbrokkoli"!

Semmi problémám sincs sem Veled, sem másokkal!
Nem szokásom olvasgatni a blog-ot, s nincs is annyi szabad időm jelenleg, hogy itt beszélgessek, csupán elég elkeserítőnek tartom, hogy a "kedvesem" rám nem szentel ennyi időt, mint amit itt eltölt! Nem szeretném kommentálni a viselkedését, stb... hisz nem lenne illő! De a véleményem a továbbiakban is meg van,mivel előző "kommentem" után azt írta, hogy eljátszottam a becsületem, amit ugyan nem tudok mire is vélni!
Kellemes időtöltést kívánok itt a továbbiakban is, nem fogok többé zavarni!

tom sawyer 2013.06.05. 16:31:12

A közös lónak túros a háta szólásban semmi kaja nincs...
süti beállítások módosítása