HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Epres cseresznyés mini pite

2013.06.03. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ha minden finom, és érett benne, még cukrot sem kell hozzáadni. Valljuk meg, ez nem elhanyagolható szempont. Márpedig tele van a piac és a bolt érett bordó cseresznyékkel, és gyönyörű eprekkel.

epres cseresznyés pite (8).jpg

Könnyed találós kérdéssel kezdem viszont a mai posztot. Honnan származik a cseresznye? Én nem jöttem rá, de szívesen meghallgatok mindenki aki mer, vagy tud tippelni, vagy aki tudja értelmezni a táblát. Ne fogjátok vissza magatokat, ötleteljetek bátran.

cseresznye.jpg

A pite tésztája a szokásos, jól bevált recept, ami az angol almatortáé, a belevaló gyümölcsöket pedig most fele fele arányban eperre, és cseresznyére cseréltem. Fűszerként kicsi citromhéj, a végeredmény tökéletes. Azért pontosan minden hozzávaló:

250g liszt

150 g hideg vaj

36 g cukor

2 evőkanál hideg víz

csipet só

500g eper

500g magozott cseresznye

½ citrom reszelt héja

2 ek cukor (de ez elhagyható)

2 ek keményítő

epres cseresznyés pite (4).jpg

A hideg vízen kívül minden hozzávalót a késes mixerbe teszünk, és morzsásra keverjük, majd kiöntjük egy tálba a lisztet, és a vízzel összegyúrjuk. Ha valakinek erre nincs módja, akkor a víz kivételével kézzel morzsásítsa egy tálban a hozzávalókat, majd a vízzel gyúrja össze. Pihentessük a tésztát fél órán át, majd lehet nyújtani.

A gyümölcsöket vágjuk össze, vagy ne, ha normál méretű pite készül, és keverjük össze a reszelt héjjal, meg a keményítővel, ha édesszájúak vagyunk, akkor a cukorral is. A vékonyra nyújtott tésztát töltsük meg a gyümölcsökkel, és fedjük be, vagy rácsozzuk a maradék kinyújtott tésztával. Az fontos, hogy a tetején mindig legyen úgynevezett kémény, azaz lyuk a tésztán, ahol a sülés közben keletkező gőzök szabadon távozhatnak.

190C-ra előmelegített sütőben süssük meg ez kb 50 perc, miniknél kevesebb is elég lesz.

Ebből az adagból 24 mini pite készülhet, bár én csak a felét készítettem, a másik felét egybe egy kisebb pitének állítottam össze.

Erre a tésztalapra készült további piték: Klasszikus angol almatorta, Sárgabarackos almás pite

Egy éve: Rebarbarás krémpite, Almás kenyérpuding 

Két éve: Tonhala tortilla, Barackos clafouti 

4 komment

Címkék: cseresznye eper gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr955340987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

no mail, no problem 2013.06.03. 11:21:09

én jóindulatú vagyok, szerintem magyar.

gondolom papírtakarékosságból ilyen a címke, az érvényes, amit abban az irányban írtak, amit az iskolában is tanítanak. plusz a dolgozó pontosan elvégezte a munkáját.

h miért pont ezek az országok szerepelnek egy cédulán, arról fogalmam sincs. legfeljebb azzal tudom magyarázni, h ha mégis rosszul lenne befordítva, akkor nem túl logikus a származási hely és termék párosítása, pl kenyai cseresznye.

(ha az együgyűek mindent rosszindulattal és összeesküvést kereső szemléletével nézem, akkor meg tudom magyarázni, h miért ezek az országok, miért pont így van kitéve, és honnan származik.)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.06.03. 15:10:37

@no mail, no problem: en is joindulatu vagyok, megse tudtam eldonteni. (Szerintem korai volt meg az itthoni idojarashoz kepet, de ki tudja)

Viszont a chilei opciot hianyoltam :)

no mail, no problem 2013.06.03. 22:03:27

@sajtosbrokkoli:

hah, rögtön megszólalt a fejemben a "csílei cseresznye". :D

1-2 hete a piacon is van, és a múlt már a nekedterem is szállított cseresznyét. a szomszéd elhanyagolt fáján (soha nem szedi le) még vagy zöld, vagy éppen pirosba fordul.

takacsveca93 2019.06.30. 21:04:06

Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az alapanyagokat megtaláltam olcsón www.ujsagomat.hu/penny-market/ ezt az oldalt használtam
süti beállítások módosítása