HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Bruschetta hétfő: lazacos-babosan

2013.07.01. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A háziasszonyok nagy barátja minden olyan étel, ami mellett nem kell állni, keverni, melegíteni, főzni. A bruschetták nagy barátja pedig minden kenhető, fűszeres ízletes hideg zöldséges alapú holmi, amit halmozni lehet a pirított kenyér tetejére. A mai pedig még halas is. Igazi tutiság.

lazacos bruschetta (4).jpg

Sosem vettem még lazacot olajban, de a múltkor bedobtam egyet a kosaramba. A lazac frissen jó, és azt gondoltam róla, hogy az olajban eltéve ( tartósítva) nem lehet sok különbség a tonhalfilé, vagy a lazacfilé között, mert majd úszik az olajban, fűszerezve nem nagyon, vagy ugyanazzal, ugyanannyira lesznek, és hát nem tévedtem sokat. Ízben bár van némi eltérés, de nagyon hasonlít egy jobbfajta tonhalhoz, inkább a hús szerkezete, állaga az, ami jelentősen jobb. Ez viszont nem domborodik ki ebben a receptben, mert a halat összetörjük benne.

Mindezt csak azért írtam le, mert aki szimpatizál a recepttel, az nyugodt szívvel lecserélheti a lazacot akár olajos tonhalra is. Tekintettel arra, hogy a halat villával széttörjük, szinte mindegy lesz.

A bab sós lében eltett fehér óriásbab, amit olasz előállításból szoktam venni, szerintem az a legjobb.

lazacos bruschetta (3).jpg

Hozzávalók:

250g olajos lazacfilé

250g óriás fehér bab lecsöpögtetve

2-3 ek majonéz

1 tk apróra vágott kakukkfű

citrom, és só

A bab felét villával összetörjük, és lekeverjük a majonézzel. Lehet turmixolni is, akkor homogén lesz, (de én szeretem ha érezni a darabokat, és nem egynemű) ez adja majd a krém alapját. A maradék babot, és a villával kissé összetört halat a krémhez keverjük, végül sóval, és citrommal, illetve a kakukkfűvel ízesítjük.

Jóféle kenyérre olívaolajt kenünk, és megpirítjuk, majd a krémet ráhalmozzuk. A krémet előre el lehet készíteni, és csak a kenyeret kell frissem pirítani, kitűnő reggeli, vacsora, vagy vendégváró fogás.

Egy éve: Paradicsomelves főzés nélkül, 3 hagymás paraicsomsaláta 

Két éve: Mozzarella falatok, Csokis ribizlis fánk  

5 komment

Címkék: szendvics vendégváró falatok keverek bulira

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr465384675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.07.01. 09:53:05

OFF:
mar a korabbi bejegyzesekben is feltunt a keramialap, mint alatet. Designerkent mondom, nekem kulonosen tetszik! Ha csak a foto kedveert, akkor is. De miert ne lehetne igy kinalni?
ON:
Halevokent meg tetszik a recept, friss lazacbol talan jobb, eggyel tobb munkafazis, de minimum eggyel kevesebb tartositoszer...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.07.01. 12:43:22

@rezsoatya: Mondanám, hogy soha nem tette be a lábát semmilyen tartósítószeres konzervált élelmiszer a konyhámba, de sajnos nem így van. Előfordul, hogy az időhiány oltárán áldozok ezt azt. Ám senkit le nem beszélnék a friss halas megoldásról!

A lapokról pedig annyit, hogy az az egy biztos: nem kerámia. Nem vagyok szagértő, de valami pala féle inkább, ez a tisztíthatóságából is látszik, az olajos, citromos foltok kíméletlenül nyomot hagynak rajta, és nem moshatók le hagyományos konyhai mosogatszerekkel. Ennek ellenére is nagyon szeretem őket.

rezsoatya (törölt) 2013.07.01. 18:11:48

@sajtosbrokkoli: Nem is gondoltam, hogy nagykanállal eszitek a nátrium-glutamátot, vagy a nitrites pácsót, csak megjegyeztem, mert mostanában különösen figyelek ezekre a dolgokra és bizony képes vagyok többet dolgozni, ha elkerülhetem a kémiai anyagokat. Elkerülni úgysem lehet...
*
akkor legalább a lap természetes anyag... (tartósítószer nélkül! :D )
Egyik korábbi konyhámban volt ilyen "töredezett szélű" burkolólap - a megtévesztésig hasonló és élethű - hát ebben most tévedtem!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.07.01. 20:43:59

@rezsoatya: Azonal szedd elő azt a burkolólapot, és próbáld meg utánozni, hogy meglegyen egy hatos, vagy 12-es készlet. Ha megvan szólj bátran, átveszem, mert ebből csak kettőt vettem. Őrülten drága volt.

Tévedni meg emberi dolog mondta a (z atya) sün, és lemászott a (z apácáról) súrolókeféről :D Bocsi, de ez jutott eszembe.

rezsoatya (törölt) 2013.07.01. 21:02:55

@sajtosbrokkoli: hát az több éve (7) volt és még Mo-on. Úgyhogy nem hiszem, hogy ilyen lappal szolgálhatok. Különben is, itt új lapot kezdtem! :D
Az apáca meg fiatalkorú, és itt, az UK-ban erősen büntetik a pedofíliát... :-P
süti beállítások módosítása