HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Káposztasaláta körteszendvicsben

2013.09.02. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Majdnem klasszikus szendvics, amikor a kenyér a körte, a párizsi a káposzta, a paprika pedig a répa. Szorult helyzetbe kerültem, amikor Aurél gyermekem barátnője a terített asztalnál közölte, hogy a hónapok óta tartó fejfájására az orvos speciális diétát írt elő, alig ehet valamit, és a bolognai spagetti sajnos tutira nincs az ehető ételek listáján.

káposztás körte szendvics (1).jpg

Gondoltam iszonyú sokk, amikor az embert leállítják a főtt ételekről, a tejtermékről, a húsról, és zöldségre meg gyümölcsre, magokra kárhoztatják, de ő békésen szemlélte amint a srácaim falnak körülötte és várta, hogy kapjon valamit. Közben beszélgettünk, és megkérdezte, hogy mi mindig ennyi időt töltünk e a konyhában? Válsz után visszakérdeztem, hogy miért ők mennyit? Őszinte döbbenettel hallgattam a válaszát. Csak hét végén esznek meleg ételt, amikor a nagymamánál ebédelnek, amúgy kizárólag hideg kaja van, szendvics általában. És ez így van, amióta nem menzás, ami az alsó tagozat végeztével szűnt meg. És nem csak hogy így van, de így is fel lehet nőni! Mert ez a drága gyermek szép, egészséges testi és mentális állapotú tini. Vágom én, hogy nem kell ennyit állni a konyhában, mint amennyit én teszem, de azért ezt a másik véglet is nagyon meglepő. Mondtam is a sajátjaimnak, hogy ha sokat szívóznak, ők is így járhatnak, majd közben összedörzsöltem a tenyeremet, és közöltem velük, hogy most már végre van fegyver a kezemben. Nem is akármilyen.

No de, szerencsére zöldséget és gyümölcsöt ehetett, így kapott egy szendvicset -mert ahhoz szokott ugye, ki nem zökkentettem volna a ritmusából- és szerencsére a humorérzéke is működött, mert vette az adást.

Hozzávalók:

2 marék reszelt lila káposzta (egy nagyon kicsi harmada volt)

2 közepes sárgarépa

pár szem mazsola, pirított mandula (opcionálisan)

körte

3 ek olívaolaj

2 ek almaecet

2 ek friss citromlé

csipet só

½ ek nyírfa porcukor (méz is lehet, de a diéta nem engedte)

káposztás körte szendvics (3).jpg

A káposztát és a répát reszeljük le, az öntet hozzávalóit rázzuk össze egy üvegben, és öntsük a zöldségekre. A mazsolát és a mandulát keverjük a salátába, és tegyük két szelet körte közé, Így lesz belőle szendvics. Normál sietős estéken a körtét nyugodt lelkiismerettel vágjuk apró kockákra, és keverjük a salátába. Így is készítettem, pontosabban a maradék így készült. Nagyon finom volt.

Egy éve: Zöldbababos vacsora szendvics, Szilvás kölespite,  

Két éve: Balzsamos céklajoghurt karamelizált körtével, Cukkini carbonara 

4 komment

Címkék: zöldség saláták keverek

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr245488330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.09.02. 07:48:15

Az orvosok mindent kitalalnak ezekkel a dietakkal, hiszen nem ok lesznek ehesek! :-P

Ez akkor egy otpettyes dieta?

ancsur24 2013.09.02. 15:02:42

körte-káposzta, érdekes kombináció

avissi 2013.09.09. 08:09:30

Milyen szép színe lehetett! Vajon használt a kislánynak ez a diéta, elmúlt a fejfájása? Kíváncsi vagyok, mert ez a nyerskoszt (rawfood) most kezd nálunk is divatos lenni. Nálunk a családban az idők során többféle ételintolerancia, bélprobléma jött össze. Én is főztem a gyerekeimnek, csak azt sajnálom így utólag, hogy nem főztem még többet. De ez még a nagy gasztroáttörés előtt volt és az akkori "könnyű, diétás" ételek elég unalmasak voltak, jobban szerették a szalámis szendvicset, mint a csőben sült karfiolt...
süti beállítások módosítása