HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Kenyér Világnapja az iskolában

2013.10.16. 14:34 :: sajtosbrokkoli

A legnagyobb dilemma az volt, hogy egyenek e még egy szeletet, vagy inkább adjanak akkor másnak is!

Ma van a kenyér világnapja, amire mi (a csacsika család és én) évek óta készülünk.

kenyer vn (16).jpg

Szeretem a kezdeményezést szociális érzékenységem okán, meg mert ez számomra élvezetes, és könnyen megvalósítható program. Aztán a múlt héten kipattant a fejemből, hogy be lehetne vinni a suliba is a programot, hiszen akár egy rendkívüli technikaóra, vagy ne adj'isten erkölcstan oktatásba is belefér, attól függ honnan közelítünk. Előbbi a technika részletektől megközelítve, utóbbi a rászorultság, önzetlenség, adni jó elvek alapján.

kenyer vn (4).jpg

Az Ofő nyitottan fogadta az ötletet, és én bevittem a suliba minden hozzávalót, aztán jól megbeszéltünk minden fontos tudnivalót a kenyérről, arról, hogy ez a nap szól a kenyérről, a pékekről, meg az önzetlenségről is, hiszen egyet sütünk magunknak, egyet pedig másnak adunk. Megtapogatták, és szagolgatták az élesztőt, volt aki azt mondta rá, hogy sajtszagú, aztán egy apró gyermek lenyűgözött azzal, hogy tudta az élesztő egyfajta gomba, és általánosságban megállapítottam, hogy sokat tudnak, de szerencsére nem mindent, (így én is hasznosnak éreztem magam, mint Thomas a gőzmozdony) mert ismerik a szót, hogy teljes kiőrlésű, de nem tudják például mit jelent.

kenyer vn (17).jpg

Miután átvettük a hozzávalókat, gépbe raktuk dagasztani, aztán megvártuk míg megkel. Ezután hazanyargaltam a tésztával, (már itthon is volt egy adag bekészítve) és megsütöttem, majd visszavittem melegen. Kértek hozzá vajat, lekvárt, és nutellát. Ez utóbbit könyörtelenül megtagadtam.

kenyer vn (22).jpg

Torna után értek fel, és éhesek is voltak már nagyon, de nem győztek ámuldozni, hogy mennyire finom. Jobb mint a pékeké, mondták, és igyekeztem meggyőzni őket, hogy minden amit maguk készítenek, az finomabb lesz bármi másnál. Majd jött a nagy dilemma, hogy oda kellett volna adni a felét másnak, de ettek is volna még.

kenyer vn (1).jpg

Aztán célzott kérdésekkel átvettük mi is volt az eredeti cél, és győzött az emberi nagyságuk, fogták a tálcákat, és körbekínáltak mindaddig, míg el nem fogyott az összes kenyér.

kenyer vn (7).jpg

Még a tornaterembe is jutott , pedig ott nem szokás enni. A fagyi is visszanyalt, az utolsó darabokat a konyhás nénik kapták, akik pedig csak adni szoktak.

kenyer vn (11).jpg

Köszönöm a gyerekeknek, hogy ilyen lelkesek voltak, éljen az első bé ! És köszönöm az Osztályfőnöknek, aki nyitott volt az extra programra.

Tavaly is készítettem kenyeret, előtte viszont nem dokumentáltam. Azóta viszont szorgalmasan terjesztem az igét, mert igenis menő a Kenyér Világnapja!

További kenyrek, és élesztős kelt tészták dögivel ebben a fülben.

1 komment

Címkék: élménybeszámoló élesztős csacskamacska édeseim zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr905576124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.10.17. 19:53:20

De jo! Erdekes volt olvasni, koszi!

Es hogy szokasos modon komolytalan is legyek: miert te nyargaltal haza a tesztaval, miert nem a sutot vitted be? :D
süti beállítások módosítása