HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Epres csokicsipszes süti

2011.05.11. 15:00 :: sajtosbrokkoli

Az alábbi sütinek két tanulsága van számomra. Az egyik, hogy minimum 5 órát kell várni a sütés után a kóstolással, de talán az éjszaka még jobbat tett neki, a másik, hogy, ha nincs időm kellő mennyiségben, ne akarjak fotózni, kóstolni és ítélkezni elhamarkodottan.

A muffin nem az én műfajom. Ennek a sütinek pedig igen hasonlatos a tésztája, csak nem pici muffinformában, hanem nagy, szögletes kenyérformában sül. Így történhetett, hogy 2 szabad órámban gyorsan nekiálltam, megsütöttem, kóstoltam és fotóztam, és annyira nem ízlett, hogy azt gondoltam, fel sem fogom ide tenni, mert azt igazán ciki lenne bevallani, hogy 2 hét alatt 2 sütire is rányúltam, amelyek nem nyerték el a tetszésemet, de szerencsére van még tovább is a történetben.

Fotózás után gyorsan kiszaladtam a cuccaimért a kocsihoz, amikor is Károly bácsi - (Mackó kutya apukája, esküszöm kutya, méghozzá puli, de hogy honnan van a Mackó azt nem tudom, biztos csak az ellenség megtévesztésére szolgál), Éva néni (Mackó anyukája) ellentmondást nem tűrő felszólítására: Károly segíts már neki, nem látod, hogy a fülén is szatyor lóg? - segített behordani a DM-es zacskóimat. Belépett, és azt mondta: Húúúúú de finom illat van, éreztem már korábban is. Persze, amikor sült, nyilván. Meg is ragadtam az alkalmat, hogy a fele sütit tányérra tegyem, és hálám jeléül neki adjam. Most gondolhatjátok, hogy csak azért adtam, mert nem ízlett, de nem. Az általam finomnak hitt sütikből is szoktam adni. (Persze kevesebbet! Ejnye!)

Na, sok jó a sütivel eddig még nem történt, hogy nem találtam finomnak, és a melegen fotózás pedig a csokicsipszeknek, meg az epernek sem tett jót. Sokáig dolgoztam, így amikor éhesen hazajöttem, ott várt még a pulton 2 szelet belőle, ráfanyalodtam, és ekkor jött a meglepetés, finom volt. Sokkal finomabb, mint frissen. Alig tudtam megállni az egynél, de akkor már szerettem volna ha másnap reggel is megnézhetem, milyen. Ma reggel még finomabb volt! Igazán nagyon örültem. Összeértek az ízek, az állaga is sokkal jobb volt, már sajnáltam, hogy nem hagytam másnapra a fotózást, és a kóstolást is. 

Hozzávalók:

2x180 g eper

130 g cukor

100 g teljes kiőrlésű tönköly liszt

100 g finom liszt

1/2 tk fahéj

1/2 tk só

1/2 tk sütőpor

1/2 vanília belseje

120 ml olaj

2 tojás

100 g csokicsipsz (ét)

180 g epret pürésítsünk mixerrel, a maradékot pedig vágjuk apróra, majd tegyük a pürébe. Tegyük hozzá a cukrot, az olajat és a felvert tojásokat. A száraz hozzávalókat keverjük össze egy másik tálba, végül tegyük az epres keverékhez. Minimális keveréssel tegyük egyneművé, és már önthetjük is a sütőpapíros formába.

190 C-on kb 50 perc alatt átsül.

Én az egyik felébe tettem mentát is apróra vágva, ami nagyon ízlett. Eredetileg a recept nem tartalmazza, de szerintem bátran tegyetek bele ti is. 

Végül pedig a legfontosabb tudnivaló: CSAK HIDEGEN, MINimum 5 ÓRA MÚLVA VÁGJÁTOK FEL!

Ha valaki véletlenül elkészíti, mindenképpen írja meg, hogy milyennek találta.

Szólj hozzá!

Címkék: süti eper gyümölcsös desszert édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr772895710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása