HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Brinkmann professzor Fekete-erdei kedvence

2011.06.15. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ha Fekete-erdő, akkor Schwarzwaldklinik! Biztos forrásból tudom, hogy prof. Klaus Brinkmann kapcsolata fiával, dr. Udo Brinkmannal a feketeerdő torta miatt romlott meg (nem Christa nővér volt az igazi ok). A bivalyerős felütés után nem is folytatom tovább ezt a történetet, pedig jó volna... de ez a blog nem az a blog.

Nem szerettem volna megreformálni a feketerdő tortát, de ez a desszert mégis csak úgy néz ki nem? A múlt héten két tál cseresznyét is kaptunk. Az egyiket a mi Katinktól. Az egyik jobb volt mint a másik. Maradt még mára egy kevés, nem volt már igazán ropogós és friss, ezért ki kellett rá találni valamit. Nem volt nehéz, csak ott bizonytalanodtam el, hogy a joghurt jó lesz-e, de felülmúlta a várakozásomat, mire hazaértem a szervizből (múlt pénteken újra belém jöttek, de most betétlapot is kaptam -felmérettem a kárt) csodásan lehűlt, és összeért, már csak az élmény felidézésétől is folyik a nyálam. Tehát nem bántam a módosításokat, annál is inkább, mert hogy így nem igényel semmilyen fixálót, vagy stabilizálót, mert a pohár jótékonyan összetartja. Bár azt már látom, hogy nyugodtan lehet bármilyen tálba, vagy tepsibe is rétegezni, mert a joghurt nedvességét a tészta magába szívja, amitől szeletelhetővé válik, ha úgy szeretnénk.

Hozzávalók három pohárhoz:

1 tojás

30 g vaj

40 g cukor

40 g rétesliszt

1/4 tk sütőpor

8 g kakaó (1 nagy kanál)

pici só

A vajat a cukorral kikeverjük, hozzárakjuk a tojást, majd az összekevert szárazanyagokat. A sütőt 200 C-ra előmelegítettem, és egy sütőpapírral bélelt tortaformában kisütöttem. Ha kihűlt, a pohárnak megfelelő nagyságú köröket vágunk belőle, annyit, amennyi réteget szeretnénk.

A gyümölcs réteghez:

2 marék cseresznye

6 szilva

1 ek cukor

csipet fahéj

A gyümölcsöket kimagozva, mosva, a cukorral és a fahéjjal kicsit összeforraltam, hogy levet eresszen. 

Joghurt réteghez:

200 g görög joghurt, simára keverve.

A rétegeket tegyük egymásra. Ha kész van, rakjuk a hűtőbe min. 2-3 órára, érdemes lesz ennyit várni. Ha ez nem megy, toljunk addig egy sportszeletet, vagy menjünk el otthonról, de valahogy ki kellene bírni azt a pár órát. Én teszteltem mindkét formában, bizony zongorázni lehet a különbséget!

Szólj hozzá!

Címkék: szilva cseresznye édes más gyümölcsös pohár desszert csokis édeseim hűtök 0fokfölött

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr92984696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása