HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Ricottás töltött paradicsom

2011.07.18. 08:35 :: sajtosbrokkoli

 Már hetek óta készültem erre az ételre, de valahogy sosem jutottam el odáig. Aztán jött a csendes hétvége, ráadásul Marcsi és Kati is jött hozzám látogatóba, úgyhogy gondoltam a nagy melegben egy melegen és hidegen egyaránt választható étel, amit ha köret nélkül eszünk szinte kalóriamentes, és még ebédnek sem számít tökéletes lesz. Bizony hogy. Az lett.

Az eredeti ajánlás szerint a a hozzávalókat turmixolni kell, amit már akkor sejtettem, hogy nekem nem jön be, mert nem szeretem a nagyon puha, pürés, egynemű és állagú ételeket. Így aztán javasolom a hasonló ízlésűeknek, hogy vagy egyáltalán ne turmixoljatok, vagy csak a felét, és a zöldségek másik felét darabosan keverjétek. Nekem az volt a szerencsém, hogy maradt még a darabos zöldségből, így azt mellé tettem, és máris megvolt az egyneműség megtörése. Az íze nagyon finom. 

Kati egy teljesen jogos kérdéssel hozakodott elő, amikor evés előtt megkóstólta a sütésből kimaradt tölteléket: -Minek ezt megsütni? Tényleg jó ötlet, gyakorlatilag egy szendvics is simán elkészíthető ezzel. Mármint pirítósra gondoltam rátenni. 

Hozzávalók:

4 paradicsom

1 kis padlizsán

1/2 kicsi lilahagyma, vagy ennyi póré

olivaolaj

125 g ricotta

50g finom zsemlemorzsa

1 nagy tojás

2 ek petrezselyem, 1-1 bazsalikom és oregánó apróra vágva

3+1 ek pecorinó sajt reszelve

só , bors

A paradicsomokat félbe végjuk, és a közepüket kivesszük egy tálba ,később még kelleni fog! A félbevágott paradicsomok belsejét sózzuk, és arccal lefelé fordítjuk, hogy a nedvesség kijöjjön belőle.  A hagymát finomra vágjuk, és olajon megdinszteljük, hozzáadjuk a kis kockára vágott  padlizsánt, sózzuk borsozzuk. A paradicsomból kivett magot lét és húst a padlizsánhoz adjuk. Amikor minden puha, levesszük a tűzről, és hagyjuk kicsit hűlni. Ennél a pontnál lehet ledönteni, hogy az összes zöldséget, vagy csak a felét turmixoljuk e. Mindenesetre most a zöldségeket a ricottával és a tojással,zsemlemorzsával turmixoljuk, aztán keverjük bele a fűszereket és a sajtot. Ha szükséges, még most lehet sózni, borsozni.

A paradicsomokat töltsük meg. A tetjét szórjuk meg morzsával és sajttal, és spricceljük meg olajjal. Kb 30 perc alatt megsült 200C-on.  Zöldpaprikát apróra vágtam, sóztam, olajjajjal és citrommal meglocsoltam, ezt adtam hozzá, meg a képhez, hogy szép legyen .


 

Szólj hozzá!

Címkék: olasz sós ricotta padlizsán előétel sütök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr213076056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása