HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Karfiol paradicsomos krumplival

2011.09.20. 22:45 :: sajtosbrokkoli

Nagyon rosszba vagyok az inda felületemmel, elszállt egy komplett poszt, a publikálás gombnál, nagylevegő...2x.Mondom kétszer . Hogy legyek újra frappáns, és sziporkázó, amikor alig látok a pipától, és ráadásul már egy nap eltelt azóta, így nem is emlékszem már rá. Kevéssé frappánsan és sziporkázva: újra itthon, vettem csómó sok szupituti dolgokat.

 

A kirándulás részleteit később. Szét ettük magunkat, és szét ittuk magunkat, és tényleg volt aki mindakettőt, én meg csak az elsőt, és a mérleg mégsem mutat többet, talán mert napokon át csak enni  ültünk le, de azokért érdemes volt. Sokat nevettünk, és pedig az is hízlal, úgyhogy végképp nem értem. 

Voltunk többek között indiai étteremben, ahonnan a mai ebéd ihletődőtt. Az eredeti is nagyon finom volt, ez meg annyira nem hasonlít rá, hogy csak na, viszont ez is kitűnő lett. Nem mintha azt szerettem volna leutánozni, de abban is volt paradicsom, meg karfiol, ezért jutott eszembe hogy ez legyen az alap most is.

Hozzávalók:

1 kis fej karfiol

3 közepes krumpli

600g szilva paradicsom

2 ek paradicsom püré

3 ek ketchup

3 szál zöldhagyma

1/2 lilahagyma

só, bors

2 ek zeller

oliva olaj

1/2 zeller

1 sárgarépa

Az olajon a hagymákat üvegesre pároljuk, és hozzáadjuk a szeletelt répát meg az apróra csíkokra vágott zellert. ezzel kb 3 percig hagyjuk a tűzön. A rózsákra szedett karfiolt és kockára vágott krumplit a paradicsom pürével, és a héjától megszabadított paradicsommal, amit kézzel összenyomunk, összeforraljuk lefedve.. Kb 5 percig hagyjuk a tálat, majd lefedve berakjuk a 200C-ra előmelegített sütőbe, és 50 percig hagyjuk főni, amikor levesszük a kupakot, és ha kell utána ízesítünk (csak rázzuk, ne keverjük most már), majd további 30 percig sütjük, hogy a víz elpárologjon, és a lé összesűrűsödjön. 

A cukorral és sóval bánjatok kedvetek szerint. Lelkesen szertnék egyúttal ömlengeni újonnan szerzett edényemről amiben sütöttem főztem ezt a finomságot, már látom, hogy jó barátok leszünk. Amúgy meg Furos kedvéért aki mindig húsért kiált: tegyél bele húsgolyót amit előtte megsütöttél, esetleg/vagy edd mellé.

 

Off: Háni kicsit szörfözött a tv távirányítóval, és villa beszvazóra ugrott. Éppen egy sötét nem fekete libalány rángott vonaglott és beszélt egyszerre. Sokkolt.Azóta is keresem a szavakat. Csak ötletként felvetem : ha nyilvános fejbelövésre lehetne szavazni az említett, és kiragadott példánnyal kapcsolatban, (bárki lehetne a sleppből nem rá haragszom) akár tripla áron is, de szerintem többen szavaznának nem? Biztos többet hozna az adott csatornának.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret sós sütök főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr833242263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása