HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Répatorta sajttorta

2014.04.15. 19:14 :: sajtosbrokkoli

A répatortával és sajttortával külön-külön sem igen lehet tévedni, de ha a kettő együtt sül, az dupla élvezet. Idén javaslom, hogy ezzel újítsatok a húsvétra, két töltött-tojás, meg egy sonka között.

 

repatorta4.jpg 

Azt a műhelytitkot is elárulom, hogy ritka nagyot hibáztam a készítéskor, és még így is csillagos ötöst kapott a torta. Konkrétan elfelejtettem bele tojást rakni, éppen kettőt, amit a recept előírt. Ennek ellenére annyira finom lett, hogy csak na, és a tészta sem tűnt töménynek, vagy levegőtlennek, de gondolom sokkal lazább, vagy könnyedebb lett volna, ha az a tojás belekerül, illetve a torta rajzosabb lett volna, mert így csak nehezen sikerült vegyülnie a két tortának.

A hibázásom okairól nem sokat tudok mondani, csak annyit, amit mindig fennen hangoztatok, miszerint a konyha attól, hogy a játszóterem, nem lehet komolytalanul venni. Meg hogy minden terhesség és szülés elszívta az agyam egy részét (időlegesen), de Háni szerint ez azért megbocsátható (időlegesen), mert láthatóan a srácokba tettem. Nem figyeltem na. Vagy túl sok felé.

 

Tehát javaslom hogy ti tojással készítsétek, de ha valaki allergiás rá, az örüljön, mert működik a recept tojás nélkül is.

 

repatorta2.jpg

Hozzávalók a sajttorta részhez:

220 g natur krémsajt szobahőmérsékletű

120 g cukor

1,5 tk liszt

2 nagy tojás

1 tk vaníliakivonat

110 g tejföl

 

Répatorta rész:

150g liszt

1/2 tk sütőpor

1/4 tk só

1 tk őrölt fahéj

1/8 tk szerecsendió

110 ml olaj

60 ml almapüré

50g cukor

50g világos nádcukor

2 nagy tojás ( ki ne hagyd!)

1 tk vaníliakivonat

160g reszelt répa

 

tetejére opcionálisan:

200 g natúr krémsajt

1 tk vaj

2 ek porcukor ( ezt kb. tettem, nem akartam édesre)

100g tejföl

1/2 tk vaníliakivonat

 

unnamed_1.jpg

Sajttorta: a lisztet, és a cukrot keverjük össze, majd adjuk a krémsajthoz, és keverjük habosra, csomómentesre. Adjuk egyenként hozzá a tojásokat is, majd a tejfölt és a vaníliát. Az edényt ütögessük az pulthoz néhányszor, így a levegőbuborékoktól megszabadulhatunk.

Répatorta: ez nagyon egyszerű, a száraz összetevőket, és a nedves összetevőket is külön-külön egy tálban összekeverjük, majd a nedvesre öntjük a szárazat, és csomómentesre keverjük, de nem túlkeverni! A répát a nedveshez keverjük!

A tetejére a krémet ráérünk sütés közben is, úgyhogy most egy kivajazott forma aljába tegyük bele a répatorta keverék felét, majd öntsük rá a sajttortát, és a maradék répatortát kanalazzuk bele egyenletesen szétszórva a sajttorta rétegbe. 180C-ra előmelegített sütőbe tesszük, 50-60 percre berakjuk sütni. Ha kihűlt, tegyük rá a sajtos tejfölös krémet, vagy ne.

 

További ünnepi receptek, és ötletek:

-tésztafészek tojásoknak

-almás-répás joghurt

-répatorta trüffel

-pozsonyi kifli

-bébirépa fetás cukkinicsíkokban

-húsvéti kalács

-krumplisaláta szalonna chipsel

 

 

 

5 komment

Címkék: répa torták sajttorta édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr746038522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fanyuvo 2014.04.22. 08:29:15

Kipróbáltam tegnap előtt este. Nem hagytam ki a tojást :) Viszont nem lett jó, mert ez a híg sajttorta nem engedte, hogy megsüljön a répatorta része. Gondolom jobb lett volna, ha csak az alját beteszem a sütőbe 10-15 percre és úgy öntöm rá a többit. Így elég "szalonnás" lett a répatorta rész.
Tűpróbát csináltam, de ezek szerint olyan részt találtam el, ami jó volt :(

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2014.04.22. 09:12:24

@Fanyuvo: Először is, sajnálom. Szeretnélek lebeszélni arról, hogy előre betedd a répetorta részt. Ennek több oka is van. Az első, hogy pont az lenne a lényege, hogy a felváltva rakott rétegektől lesz szép rajzos, kackiás a teteje. A másik, hogy nem ebben keresendő a kudarc oka.
Ha megnézed a képet, látod, hogy az enyémben még annak ellenére is voltak szép levegőbuborékok, hogy a tojást elfelejtettem. Én két okot tudok ami ez okozhatja, és (nem feltételezem, hogy bármelyiket elkövetted, de hátha :) ) Az egyik hogy nem melegítetted elő megfelelően a sütőt, a másik, hogy túlkeverted a répatorta részt. A répatorta rész pont olyan mint egy muffin, nem szabad túlkeverni, mert betőmörödik és gumis lesz, plusz ha rossz hőmérsékleten sütön, már vége is.
Na ilyen ötleteim voltak, cáfold, ha egyik sem, akkor még töröm a fejem, de lehet, hogy kellene tegyél még egy kisérletet.

Fanyuvo 2014.04.22. 09:59:17

@sajtosbrokkoli: Sajnos egyiket se követtem el ezek közül. Már sütöttem egy pár répatortát, azok mind jók lettek. Csak ezzel volt gondom.

rezsöatya 2014.05.06. 19:22:28

@Fanyuvo: na persze! Szerintem a gyerekek szama a nyitja az egesznek! Anelkul - akar teszel bele tojast, akar nem - mit sem er az egesz... :-)

Furos 2014.05.31. 21:35:50

Jelentem Evi sikeresen elkeszitette tobbszor is a nagy sikerre valo tekintettel!
Puszi!
süti beállítások módosítása