HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Tejkaramellás diós tészta

2014.01.21. 13:10 :: sajtosbrokkoli

A diós tészta szerintem önmagában is tökéletes étel, de az élmény fokozható. A recept továbbra is három hozzávalós marad, mint a tészta, a dió, de a cukrot karamellre cseréljük. Aki ezt a változatot készíti, annak egy csodás desszertélményben lesz része, és garantáltan eszébe se jut majd az iskolai menza ebédek emléke.

tejkaramelles dios teszta3.jpg

További élményfokozásért javaslom a friss házi tészta használatát, ami talán már túlzásnak tűnik, de az ismétlés sosem árt, így újra elmondom, hogy a kevés számú hozzávalókból készült ételeknél kulcsfontosságú az alapanyagok minősége, és ezért számít nagyon is sokat a tészta és a házi tészta közötti különbség.

tejkaramelles dios teszta1.jpg

Azért, hogy legyen információ értéke is a bejegyzésnek, elmondom, honnan volt éppen tejkaramellám, amit a diós tésztára önthettem. Marlenkát sütöttem. A recept pedig azért nincs itt, mert vállalhatatlan lett az eredetihez képest. Nem feltételezem, hogy rossz volt a recept, nekem mégsem sikerült, és ezt abban a pillanatban tudtam, amikor összegyúrtam a tésztát, de ennek ellenére adtam esélyt. Mindenesetre maradt a töltelékből, amihez karamellizált sűrített tej szükséges. Házi készítésű sűrített tej következik:

Hozzávalók:

120g tejpor

130g cukor

70-100 ml forrásban lévő víz

50g olvasztott vaj

tejkaramelles dios teszta2.jpg

A tejport a cukorral összekeverjük, a vizet felforraljuk, és beletesszük a vajat, majd a cukros keveréket. Alaposan összekeverjük. Én a víz forralást eleve egy jól záró kisebb befőttesüvegben végeztem, és amikor beletettem mindent, rácsavartam a kupakot, és alaposan összeráztam. Ez a folyadék ilyenkor még kicsit híg, és világos. Két verzió van a továbbiakban a karamellizálásra, vagy lassú tűznél folyamatosan kevergetve, vagy a kupakkal lezárt üveget egy vízzel teli lábosba téve addig forralni, míg barna nem lesz. Az első energia, a második időtakarékos, mert nem kell mellette állni.

A tésztához pedig nem kell más, mint kifőzni azt, diót szórni a tetejére, és meglocsolni ezzel a karamellel.

Off: köszönöm a sok érdeklődést, remekül vagyunk, Kornél már 10 hetes, és a fiúk szerint csalás, hogy csak én adhatok neki enni, mert így engem szeret a legjobban. Nem mellesleg elárulom, hogy tavaly ilyenkor a vállamban szalagszakadással indítottam az évet, de szavam nem lehet, jobban jártam mint Schumacher.

Két éve :Matcha tea keksz, Avokádó torta, Brokkolis, karfiolos töltött krumpli 

Egy éve: Almás mákos palacsintatorony, Rétestorta, Avokádós aioli sültkrumplival  

2 komment

Címkék: édes tészta főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr315773402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tina Recept 2014.01.23. 16:15:15

Kedves webmester,

Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 110 000 összegyüjtött receptek közül. Naponta növekedik a látogatók száma, ami jelenleg több mint 30 000 klikket jelent. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
Tünde
info@osszesrecept.hu

rezsoatya (törölt) 2014.01.24. 22:35:19

De jo! Masfel honapja nutellas sajttortat eszem, most vegre keszithetek mast is! :-)
Kornelt mikor vonod be a konyhatunderi teendokbe? Tuti, hogy elvezne a teszta gyurast, egyebeket... :-)
süti beállítások módosítása