HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Citromkrémes kókusztorta

2014.06.16. 12:40 :: sajtosbrokkoli

A nyár és a citrom szoros kapcsolatban vannak egymással, de a kókusszal is jól kijönnek.  Annyira látványosan szép, és ehhez képest olyan egyszerű az összeállítás, hogy kezdők is bátran bevállalhatják. Tévedni szabad, sőt érdemes is néha. Egyáltalán nem ezt a citromkrémes tortát akartam elkészíteni, de rossz receptet kaptam, így ez lett belőle. A kókusz viszont stimmelt. Legalább.

 

DSC_0159.jpg

 

Franciskánál ettünk egy csoda finom kókusztortát, valamikor szeptember környékén, aminek el is kértem a receptjét, de valahogy elmaradt. Aztán már vagy fél év is eltelt, amikor újra megpróbálkoztam a recept megszerzésével. Franci küldte is ízibe, én meg sütöttem is gyorsan. Aztán amikor kész lett, kissé meglepődve konstatáltam, hogy ez a torta köszönő viszonyban sincs azzal, amire én emlékszem. Kissé félénken jeleztem Francinak, hogy biztosan a terhesség tette velem, de nem ilyennek éreztem én akkor azt a tortát, mindenesetre nagyon finom, úgyhogy vinnék egy kis kóstolót a receptért cserébe. Kisvártatva Franciska hívott is, hogy a torta nagyon finom, és gyönyörű is, de igazam volt, ez a torta nem az a torta, amit nekünk készített.

Így készítettem el valamit, amire magamtól aligha vettem volna rá magam. Aztán még csak annyit szeretnék mondani, hogy jól becsüljétek meg ezeket a képeket, mert november óta először vettem elő a fényképezőgépet, készültem neki, és fotóztam rendesem, mert nem volt pofám ezt a csodát egy telefonnal elhamarkodni. Nagyon szeretnék erre több időt szánni, de ez most nem az a pillanat az életemben. A gyerekeim mégis csak fontosabbak holmi blogolásnál.

 

DSC_0150.jpg

Hozzávalók, a tésztához:

6 tojás

190 g cukor

150 g liszt

40 g kókuszreszelék

 

Sziruphoz:

150ml meleg víz

80 g cukor

egy citrom leve

 

Lemond curd-höz:

200 ml frissen facsart citromlé

150 g cukor

4 tojás

100 g vaj darabokban

8 g zselatin por

 

Borítás:

300ml tejszín

150 g mascarpone

50 g porcukor

1 zacskó kókuszpehely*

 

DSC_0147.jpg

 

A tésztához összekeverjük a lisztet a kókuszreszelékkel. Felverjük a tojást a cukorral e

és amikor habos, egy lobogó vízzel teli edény felett háromszorosára verjük fel. Levesszük a vízgőzről és addig keverjük míg ki nem hűl. Óvatosan belekeverjük a lisztet és a kókuszreszeléket. Kivajazott, lisztezett 18cm-es sütőformába öntjük és 180C-ra előmelegített sütőben 25 percig sütjük.

A sziruphoz feloldjuk a cukrot a vízben forralással, vagy mikróban és hozzáadjuk a citromlevet.

A lemon curd-höz a zselatint hideg vízben feloldjuk. A többi hozza valót vízgőz felett keverjük ameddig be nem sűrűsödik. A tűzről levéve hozzáadjuk a zselatint.

Összeállítás: 3 részbe vágjuk a tortát. Az alsó lapot meglocsoljuk szirup harmadával majd megkenjük a curd felével. A következő lappal is így járunk el, és az utolsó lapot is sziruppal meglocsoljuk. Egy éjszakán át pihenni hagyjuk.

Borítás; verjük fel a tejszínt habbá, keverjük bele a mascarponét meg a porcukrot. Kenjük meg vele a tortát, és borítsuk be a kókuszpehellyel.

 

*A kókuszpehely helyett lehet használni friss kókuszt is. Én ezt tettem. A kókuszt legyalultam, és alacsony lángon, kisebb adagokban egy serpenyőben kissé megszárítottam.

 

 

 

 

2 komment

Címkék: citrom gyümölcsös torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr856305241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsöatya 2014.06.27. 07:58:27

Tetszik. Megsutom.

"Egyáltalán nem ezt a citromkrémes tortát akartam elkészíteni, de rossz receptet kaptam, így ez lett belőle..."

Van az a klasszikus, hogyan keszul a makos bab...?
- kettot lapozol a szakacskonyvben...
:D

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2014.06.29. 07:25:43

@rezsöatya: egesz nap ezen nevettem.....es senki sem ismerte.:)
süti beállítások módosítása