HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

A legjobb zöldségleves

2013.01.04. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ez a leves gyógyszer. Ez a leves mennyország. Ez a leves ünnep, és a legjobb mind közül, pedig ez a leves zöldség. Esküszöm nincs ennél jobb, Aurél szerint a specialitásom. És ez nagy szó, mert kevés 16 évest ismerek, aki ilyen elismerően nyilatkozik (anyukája) zöldség leves(é)ről.

zöldség leves 002.jpg

Erre még vendégeket is szoktam hívni, és még soha senki nem küldött el anyukámba, hogy zöldséglevest tettem elé. Volt már aki azt nyilatkozta, nem szereti az olyan leveseket, amikben úszkálnak a répák, aztán mégiscsak megette. Semmi, de semmi különlegesség nincs benne, talán ettől annyira jó. Karácsony után különös felüdülés volt .

Most annyira alapra vettem a figurát, hogy még karfiolt sem tettem bele, pedig az ellenállhatatlan benne, de ünnep után nem volt itthon, vásárolni meg nem mentem.

A hozzávalók szinte minden átlagos háztartásban jelen vannak, hamar össze lehet ütni, úgyhogy fenjétek a hámozót, melegítsétek a tüzet.

zöldség leves 001.jpg

Hozzávalók:

2 nagy, vagy annak megfelelő mennyiségű kb 5-6 friss új zsenge sárgarépa

1 nagy fehérrépa

1 karalábé,

2 marék (egy bögre mirelit) zöldborsó

2 közepes krumpli

8-10cm póréhagyma (ezt jól megmondtam ugye?)

1 paradicsom,

1 zöldpaprika

1 csomag petrezselyem

só, bors

2-3 ek olívaolaj

A zöldségeket megpucoljuk, a répákat fél centi vastag karikákra vágjuk. A karalábét lapos széles csíkokra, a krumplit hosszában negyedelve, majd 6-8mm vastagra vágjuk. A karfiolt rózsáira szedjük. Az olajat egy lábosba rakva tűzre rakjuk, és a zöldségeket a borsó, a paradicsom és a paprika kivételével a lábosba rakjuk, és megfuttatjuk az olajon. Mikor kezd pirulni, hozzáadjuk a borsót, és a hagymát, és pár percig tovább hagyjuk a tűzön, frissen őrölt borsot tekerünk rá, és sózzuk is, majd felengedjük kétszeres mennyiségű vízzel. A legkisebb lángon elkezdjük főzni, belerakjuk a paradicsomot, a paprikát, és a petrezselymet is.

Most lehet menni valami mást csinálni. Egyszer kóstoljátok meg, hogy kell e még só bele.

Úgy nagyjából 35-40 forrásban lévő perc után, amikor a színe is szép, az illata is káprázatos, és a zöldség is puha, kihalásszuk a petrezselymet, kissé nagyobb lángon folytatva pedig beleszaggatjuk a lélegzetelállító petrezselymes galuskákat. Galuskáért ide kattintsatok.

Eddigre ha minden igaz, csak egy ujjnyi lé marad a zöldségeken, és a galuskákon, de sebaj, nehogy után öntsétek a vizet, így lesz tökéletes, édeskés, zamatos, a leves.

Imádni fogjátok, becsület szavamra.

Egy éve: joghurtos minifánk 

2 komment

Címkék: leves zöldség főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr514996983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2013.01.06. 09:28:58

"Ez a leves gyógyszer. Ez a leves mennyország. Ez a leves ünnep,....." Oly annyira az hogy nálunk is ez készült a hétvégén , én még ezt is fokoztam azzal hogy reszelt fekete retket ettem hozzá .... páratlanul finom !
süti beállítások módosítása