HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Kelbimbós makaroni mustáros sajtmártással

2011.11.24. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Háni a kelbimbóról: „...azért mindennek van határa...” Bár tudnám, hogy a férfiak nagy részét miért taszítja annyira a kelbimbó. Én ugyan minden zöldséget szeretek és eszek is nyersen, a kelbimbóról elmondhatom, hogy nyersen az egyik legnagyobb kedvencem, és főzve vagy sülve is top 10-es résztvevő.


 

A tészta olyan fantasztikusan finom lett, hogy bár sokat reméltem tőle, szerencsére azt is felülmúlta, A képen látható tányérnyit mind egyszerre megettem, ha lenne bajszom, elégedetten megpödörtem volna, de ami késik nem múlik, 30 év múlva újra kitérek erre bajusz dologra. Ha van bármi jó a magányos ebédekben, az csakis az, hogy kompromisszum mentesek. Persze az sem elhanyagolható, hogy csend van, és végigülhetem az elsőtől az utolsó falatig.


Mivel csak egy személyes adagot készítettem, így azt is fogom leírni, maradjon nektek is valami tennivaló ha több személyre készül.


Hozzávalók:

1 marék kelbimbó

1 kanálnyi apróra vágott hagyma

½ gerezd fokhagyma

2 szelet feketerdei sonka (füstölt szárított)

1 ½ ek philadelphia sajt natur

100ml tejszín

1 tk mustár

parmezán

makaroni


 

A kelbimbót sós vízben kb 3 percig forraltam, aztán jeges vízbe tettem, hogy megállítsam a főzés folyamatát, és színe élénk szép maradjon, A hagymát kevés olajon megfonnyasztottam, hozzáadtam a fokhagymát, és a szeletelt sonkát. A sajtot, a tejszínt és a mustárt egyszerre adtam hozzá, és megvártam amíg elolvad a sajt, összeforr . Ráraktam a makaronit, összeforgattam, és a tetejére parmezánt vágtam.

Most jön a virtuális bajuszpödrés.


 

Ma az egyik gyermekarcú áldás (Balázstól tanultam ezt a magasztos kifejezést) egyedül kívánt vásárolni, így a bolt előtt vártuk a másik áldással, amíg Ő kiflit vesz, amit fel sem ér még, de az elhatározás és az akarat azt reméltük elég lesz. Közben kintről lejeleltem a pénztárossal, hogy 4 dupla vajas kiflit kellene vennie. Lóri hamarosan kijött, és büszkén a kezembe nyomta a visszajárót.

Megkérdeztem, hogy ment, hogy érte el a kiflit, vagy ki segített. :-Csak álltam ott, amikor jött egy néni, és megkérdezte mit szeretnék, én meg mondtam, hogy 4 nagy kiflit, Ő meg kivette és odaadta.- Jó, de milyen néni? - Hát a májas néni, aki a sonkát, meg a májast adja.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség kelbimbó tészta főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr263407216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása