HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Nyáridézés: Mandulás sárgabarack torta

2011.12.28. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A nyáridézésre sokféle mód létezik. Lehet fényképeket nézegetni a nyaralásról, vagy bikinit húzni, és sütkérezni a karácsonyfaizzók melegében, bár ezt az elfogyasztott bejglik mennyiségétől függően ajánlom csak, vagy egy nyári ízt megidézve sütni, és enni, ha a bikini még simán felcsúszott és nem szorít nem buggyan (az ember lánya ki belőle).


 

Én magam is majdnem ebben a sorrendben tettem, egy lépést hagytam csak ki, de azt nem árulhatom el melyik volt. A nyáridézés viszont remekül sikerült, a sárgabarackos torta nagyon rendben van, csak a szokásos problémával küzdök, nekem kicsit édes lett, ezért javaslom a kevéssé édesszájúaknak hogy csökkentsék a hozzáadott méz mennyiségét. Idézgetek:


 

Remek nyarunk volt , két aktív pihenésben is részünk volt a gyerekekkel, ahol bebizonyosodott, hogy simán lehet két ötévessel napi 30 kilométert biciklizni, hogy még mindig elég nekünk egy tónyi víz, hogy az Alpok hegyei nyáron is ugyanannyit nyújtanak mint télen, és ugyanannyira töltenek fel energiával, mint amikor síelünk. Valamint nem kell aggódnunk a srácok tanulmányai miatt sem, mert riksásnak bármikor elmehetnek, most is csak a koruk és a nevelési elveink akadályozza őket a munkavállalásban.

Voltak egyedül is táborozni a gyermekek, ahonnan úgy jöttek haza, hogy soha többé, mert állandóan gyalogolni kellett, és amikor rákérdezett az óvónéni, hogy ti mit szoktatok ha nem gyalogolni, akkor a fiúk közölték, hogy ők biciklivel közlekednek vagy autóval, de nem szoktak gyalogolni. A gyaloglás unalmas, a bicikli sokkal izgalmasabb, gyorsabb és jobb is. Van benne valami. Főleg, ha párban sétáltatják őket kilométereken át.

Most akkor a torta.

Hozzávalók:

145g vaj

72g cukor

6g mandulaliszt

¼ tk só

vanília

1 tojás

260g liszt


 

A vajat a cukorral, sóval habosra keverem, és hozzáadom a tojást, a vanília kikapart belsejét. Ha szépen kifehéredett a krém, hozzáadjuk a liszteket és minél kevesebb mozdulattal, gyorsan összegyúrjuk. Hűtőben pihentetjük 1-2 órát.

Ez a tésztamennyiség 2 tortára elegendő, én a másikat mélyhűtőbe raktam, ami 2-3 hónapig felhasználható, de hűtőben is eláll 2-3 napot.

A tésztát egy 22 centis formába nyújtjuk, és 175C-on elősütjük, kb 15 percig.

További hozzávalók:

120ml tejföl

120ml tejszín

2 tojás

4 ek méz, vagy agave szirup

60g mandulaliszt (Őrölt hámozott mandula)


1 doboz sárgabarack befőtt


 

A krémhez a a tejfölt, a tejszínt a mézzel és a tojással alaposan elkeverjük, és hozzáadjuk a mandulalisztet . Az elősütött tésztára öntjük, és a barackokat rárakjuk.

170C.on kb 45 percet sütjük, amíg a közepén is megszilárdul a krém.

Pontosan ennyi lenne. Szerintem hidegen a legfinomabb. Idézzetek nyarat ti is, ha tetszik az ötlet. Bármelyik.

 

4 komment

Címkék: gyümölcsös sárgabarack torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr853500071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.12.29. 08:56:47

A gyerekek nagyon édesek, a süti pedig isteninek néz ki:) Mindenképp kipróbálom...az idő úgysem igazán a telet idézi...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2011.12.29. 09:23:52

Köszönöm, ezt sikerült örökölniük édasanyjuktól: édes, így lettek ők is édesek, a blogtól a cukit örökölték, így máskor cukimukik, a többi apukájuktól van. A nyári fénykép nézegetést se hagyd ki!

Doisy 2012.07.31. 13:16:01

Köszi a receptet! Én most találtam rá. Friss sárgabarackból csináltam, amiket vízzel leforrázva megszabadítottam a héjától. A mandulaliszt helyett daráltam le mandulát (gondolom ugyanaz a kettő). De nem volt itthon se tejföl (pedig este még volt, öcsém éjszaka felzabálta mind), se tejszín, így egy doboz mascarpone-val csináltam. Kb. 15+30 perc alatt megsült, kb. 10 perc alatt elfogyott :D
Köszi még egyszer!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.07.31. 16:44:38

@Doisy: Remek, szeretem tudni, ha valami másnak is ízlik, vagy jól sikerül, örülök, hogy örülünk mindketten.
süti beállítások módosítása