HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Amikor egy padlizsánnak két bőre van

2011.03.25. 10:37 :: sajtosbrokkoli

Vannak ételek, amiket nem azért készítek el, mert biztos vagyok benne, hogy finom lesz, vagy tuti siker, szimplán csak hajt a kíváncsiság, vonz az abszurditása (céklahab), esetleg azért mert kihívást jelent.

Láttam valahol egy pohár kaját, amiről kiderült, hogy sós, pedig nem vártam volna, valamint hasonlóan a crumble-hoz, morzsa volt a tetején.  Na ez már végképp furcsa volt. Nem voltam benne biztos, hogy szeretném a morzsás pohár ételt, így ugyanabból a receptből elkészült egy morzsás poharas, és egy jóval klasszikusabbnak tűnő, talán sokak számára befogadhatóbb, tésztás változat is. A két étel étel között két különbség van csupán, a morzsa vagy tészta alkotja a szénhidrát tartalmát, valamint hogy pohárban, vagy tányéron van-e. Nyilván más-más alkalomból tenném asztalra mindkettőt.

 

A recept hozzávalói:

1/2 póréhagyma

1 gerezd fokhagyma

1 doboz hámozott paradicsom

1 padlizsán

1 cukkini

1 ág friss rozmaring

3 ág friss kakukkfű

só, és bors, olaj

1 kanál cukor

A padlizsánt meghámoztam, kicsi kockákra vágtam és megcukroztam, majd hagytam állni 20 percet. A hagymákat olajon üvegesre dinszteltem, hozzáadtam a paradicsomot, összefőztem, sóztam, borsoztam. A padlizsánt levét kicsavartam, és olajon a friss kakukkfűvel és rozmaringgal, sóval és apróra vágott cukkinivel még éppen roppanósra pároltam. A paradicsomot összeturmixoltam.

Itt jön az első választási pont, hogy morzsás, vagy tésztás? 

 

Ha morzsás, akkor a paradicsomot a padlizsánra öntjük és összeforraljuk, ha tésztás, akkor külön hagyjuk őket.

A fehér krém, vagy mártás hozzávalói: 

100 g friss kecskesajt

100 ml tejszín

60 g mascarpone

Na ezekkel nem volt sok gond, csak összeforraltam. A kecskesajttól nagyon finom volt, de szerintem anélkül is hasonlóan finom lehet, főleg ha valaki nem barátja annyira mint én.

 

A tésztás változathoz kell egy ehhez hasonló jóféle kagyló, ami bármilyen meglepő is: Gyermelyi tészta, ha morzsázunk pohárban, akkor:

100g liszt

50g vaj, só bors,

és egy kicsike tojás kicsike sárgája.

Összemorzsoljuk, 30 percre hűtőbe tesszük, majd  sütőpapírra morzsolva 200 C fokon, 10 perc alatt megsül.

Tehát  a poharas változat:

Alulra a paradicsomos, padlizsános cucc, rá a sajt, rá a morzsa.

Tésztás változat:

Tányér aljára paradicsom , a tészták aljába sajt mártás, a tetejére a padlizsán, amiket ráteszünk a paradicsomra.

 

Hej, de nagyon jó lett - szerintem mindkettő -, de családilag inkább a tésztás jöhet szóba.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség paradicsom tészta padlizsán cukkini főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr772770285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása