HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Gasztro szív vs. Apai szív - gondolatok az alaplé fontosságáról

2011.06.05. 08:26 :: sajtosbrokkoli

A tesóm, aki a bátyám, és férfi, több nagyszerű tulajdonsággal is rendelkezik. Papitól örökölte vékony bokáját, hosszú lábait, és a szép formájú térdét. Azért ezt írom először, mert ez fáj nekem a legjobban, ugyanis ez nekem járt volna, mégiscsak én vagyok a nő, és erre nekem több szükségem lett volna mint neki. Mindegy. Nagyi szerint az évek jót tesznek neki és egyre jóképűbb, sportol, dolgozik, udvarias, jólnevelt, van humora, önzetlen, és remekül főz. Például a múltkor a májusi szülinapdömping apropóján összerittyentett családnak és barátoknak egy gyrost, de úgy, hogy még a pitát is ő sütötte hozzá!

Lányok asszonyok, ne ragadjatok billentyűt az elérhetőségét kérvén, van 3 felesége, és egy gyermeke, nem, fordítva: egy gyermeke, és három felesége, hülye, nem úgy fordítva, hanem 1 felesége, és 3 gyermeke. Egy baja van, amint látjátok nem azt írja, amit diktálok neki, hanem amit ő akar.

A múlt héten felhívott: - Figyelj, bébi, (ez a kistesók sorsa, borzalom, sose múlik már el) megmondanád nekem a kapormártás receptjét? Mert az akarok hétvégén csinálni! 

A kapormártás családunk egyik legnagyobb kedvence, sőt azóta már Háni családjáé is, mert bevezettem náluk az étrendbe. Nos, egy dolgon múlik a kapormártás sikere, és az a marhahúsleves amiben fő. De hívhatnánk alaplének is, ez esetben. 

Ha egy mártás, vagy étel hozzávalójaként alaplevet kérnek, az nem viccből van, és igazából nem helyettesíthető semmivel. Lehet próbálkozni, de tényleg nem véletlenül írják az alaplét. Ha két azonos ételt egymás mellé teszünk, aminek az egyike alaplével, a másik pedig valami mással, pl vízzel, sós vízzel, vegetás vízzel, húsleveskockás vízzel készül, összehasonlíthatatlan lesz a végeredmény. Ez nem sznobizmus, hanem tény. Nem szeretném azt állítani, hogy nekem mindig van alaplém, bár a mélyhűtőben szoktam tartani adagokat, de nem opció, hogy nekiálljak egy ételnek ami alaplével készül, ha éppen nincs otthon alaplé. Akkor inkább várok vele, amíg lesz hozzá. Egyébiránt lehet kapni alaplé sűrítményeket pl a Culinarisban, vagy a csarnokban az ázsiai boltban, ezek azért jobb opciók mint a víz végű ellenpéldáim. 

Mindenesetre kijelenthetem, a kapormártás nem készülhet másból, csakis és kizárólag a hozzá főzött marhahús leveséből. Nincs könyörület. 

Szombat reggel újra felhívott a tesóm, és meg is kérdeztem hogy halad, azt mondta jól. Nem hagytam magam lerázni, keresztkérdésekkel bombáztam: 

- Megtaláltad a receptet?

- Igen.

- Megfőzted a levest?

- Igen.

- Finom lett?

- Igen, a gyerekek már eszik!...

 - ??? És miből lesz a mártás?!

-Bébi, olyan finom lett és hát a gyerekek annyira levesesek, mit mondhattam volna? De a tésztát a mártáshoz most gyúrom! - jelentette ki büszkén.

Ennél a pontnál mindent, de mindent (na jó, majdnem mindent) megbocsátottam neki, az alaplén kívül. Próbáltam elképzelni mint dulakodott a benne levő gasztromán és apa, hogy végül az apa győzzön, mert a gyerekeknek nem tudott nemet mondani. Azért, hogy döntetlenre kihozza, inkább nekiállt tésztát gyúrni. 

Gyönyörű megoldás volt ez, én nem vagyok ilyen jó politikus, és nem tudok így egyensúlyozni, de minden elismerésem az övé. Nem mertem megkérdezni, végül mi volt az alaplé helyettesítője, de hátha elárulja majd.

Ugye ti is hiszitek és átérzitek az alaplé fontosságát? 

1 komment

Címkék: alaplé csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr762958339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halljakend 2011.06.06. 17:40:50

A végeredmény félmegoldás lett: fele kocka fele igazi leves.
süti beállítások módosítása