HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Csendélet

2011.07.23. 10:32 :: sajtosbrokkoli

 

Ma nem lesz recept, hétvége van, viszont mutatok valamit, és mesélek hozzá. 

Mártához kb. tizenpár éve járok. Ő a fogorvosom, illetve az egész családé, és itt nem a szűk, hanem a teljes családra kell gondolni, a tesómékkal együtt ez 10 embert jelent. Mindig mondom is neki, mármint a tesómnak, hogy lassan érdemes csak együtt járnunk nyaralni, mert a 3-3 gyerekünkkel plusz velünk felnőttekkel már miénk lehet egy kisebb panzió teljes emelete, vagy igénybe vehetünk csoportos belépő kedvezményeket, de egy nagybevásásrlásnál akár 10 egymás melletti pénztárba is beállhatunk, hogy a legelőször sorra kerülőhöz tóduljunk 4 bevásárlókosárral. (húúú hogy azt hogy utálom!). Nade vissza Mártához. 

Miután megnyitotta rendelőjét, nem sok idő telt el, és a váróját felöltöztette, méghozzá képekkel. Kis galériát álmodott a várakozó pácienseknek, akik a panaszuk helyett ha akarnak a képekre is koncentrálhattak maguk helyett. A tárlat kb fél és egy év között szokott a rendelőben lakni. Nem ragadt le Márta a festményeknél, változatosan szokta összeállítani az alkotókat. Voltak már itt olaj, akvarell, grafika, fotó, és üveg képek is. Az összes eddigi tárlat közül egy nem volt a barátom, egy festmény sorozat, de azzal sem volt nagy baj, pusztán annyit jelent, hogy abból ha felajánlották volna, hogy egyet hazahozhatok, nem kértem volna. Bezzeg a mostaniból. Szívesen választanék belőle az ebédlőasztal fölé. 

Az alkotó Porubszky Helga, akit nem ismerek, de a honlapjáról úgy látom nem is a festés a fő tevékenysége. Most közben felhívtam ismeretlenül, és megkérdeztem, hogy feltehetem e a rosszul sikerült képeimet amiket a mobilommal fotóztam, de kedves, barátságos és nyitott volt, felajánlotta, hogy átküld jó fotókat a képeiről. 

Megjöttek. Mármint a képek. Húúú és asztaaa! Máris találtam két kapcsolódási pontot kettőnk között ( pedig a facebookot le se csekkoltam) mégpedig az ételeket, és az itáliai szenvedélyt. Még nem is láttam a pizai képeket, de tudtam, hogy Toscanaban járunk. Most azt se tudom hogy válogassak ezek közül. Ejnye Helga. 

Talán nem is tennék hozzá már semmit, mert beszélnek helyettem a képek. Szépek, szemet gyönyörködtetőek, én határozott örömömet lelem a nézegetésükben. remélem nektek is tetszik.

Végül egy csodálatos tájkép amelynek témája Al hambra amit a függőkertek tankönyvi példájaként szoktak emlegetni, és amit kihagyni a nyaralási célok közül nem vétek, hanem bűn! 

 

Köszönöm Mártának, hogy nem csak a fogainkat ápolja, most hirtelem nem is tudom hogy a jó kezét, vagy a jó szemét szeressem e jobban, és köszönöm Helgának, hogy segítőkész volt, és átküldött nekem egy mini galériát.

Talán a tegnapi troll kommentelőnek is visszabillentem a harmónia egyensúlyát amit a béna képemmel billentettem félre benne.


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr373090799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása