HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Padlizsán csicseriborsó curry

2011.10.19. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A padlizsán és a csicseriborsó könnyen hozzáférhető bárhol, a currypaszta az egyetlen amit talán nehezebb beszerezni, de ha ez is megvan, akkor nagyon egyszerű dolgunk van vele, általános iskola 4.osztálytól bárki képes rá, ha követi a receptet.
 

Ennél viszont bonyolultabb kérdés, hogy nálunk miért nem annyira sikeres az indiai konyha, mint pl a kínai, ami hasonlósan nehezen értelmezhető egy magyar embernek. A magyarázat azonban kézenfekvő, a hazánkban tartózkodó indiaiak kevesebben vannak, pedig nem bánnám, ha jönnének; és nyitnának éttermeket, kifőzdéket. Arról már írtam egyszer, hogy egy külföldi munkahelyemen az indiai munkatársak, az étterembe hordták az általuk főzött curryt, és csak a köretre tartottak igényt a konyha nagyszerű kínálatából, majd a zacskóból a tányérra öntötték a mondjuk rizs mellé, és kanállal tolták az arcukba. Akkor furcsának találtam, de idővel rájöttem, hogy lehet élni curry nélkül, de minek.


Kevés ennél alkalmazkodóbb étel létezik, talán a pite mint kategória hasonlóan sokszínű, mert bárhogy készülhet, nagyon megengedő az alapanyagokban, az arányokban. A sikere is ennek köszönhető gondolom.

Próbáljátok ki, nagyon egyszerű, a currypasztát megtalálhatjátok a Csarnokban az Ázsia boltban, a Culinarisban, a Match nemzetközi polcain biztosan, és persz egyéb helyeken is, ezek csak ötletek.


Hozzávalók:

1 nagy padlizsán

1 zöldpaprika

1 paprika (tv)

1 tk chilli por

3 ek olaj


1 hagyma

1 tk mustármag

2 ek curry paszta

150g csicseriborsó

450ml zöldség alaplé

A padlizsánt kockára vágjuk, a paprikákat szeletre, az olajjal, és a chillivel 190Cra előmelegített sütőbe tesszük 25 percre, (én a kerámia felületes öntöttvas edényben sütöttem).Egy serpenyőben az apróra vágott hagymát kicsi olajon üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a mustármagot. A padlizsánhoz adjuk a hagymát, a csicseriborsót, a curryt és az alaplével felöntjük, és 20 percig főzzük alacsony lángon. Én nem áztattam a csicseriborsót, így nem is főtt pépesre, de én így szeretem, ha valaki nagyon puhára szereti főzni, annak ajánlom, hogy előtte pár órára áztassa be a csicseriborsót. Egyébként a maga a csicseriborsó változtatható lencsére, vagy vörös lencsére is. Én már mindhárommal kipróbáltam, de nekem a csicseriborsós ízlik a legjobban.

 


Az eredeti fogyasztási szokásoknak megfelelően naan kenyeret kellene enni hozzá, amit én magam szoktam is készíteni, de csak háni ragaszkodik hozzá, szerintem simán üresen is nagyszerű. A naan kenyér elkészítése is csak idő kérdése, amúgy nem kell hozzá sok minden, a kelesztés viszont 1+fél óra.

Hozzávalók:

2,5 tk élesztőpor

2 ek cukor

500g liszt

190ml víz

1 tk sütőpor

2 tk só

2 gerezd fokhagyma

3 ek tej

2 ek joghurt

1 tojás

2 3k olaj

3 ek vaj

A lisztet a sót a sütőport és a reszelt fokhagymát összekeverjük. Az élesztőt 190ml vízben a cukorral felfuttatjuk. A tejet, tojást, joghurtot, olajat, vajat összekeverjük. A liszthez öntjük az élesztőt és a tojásos keveréket, és kézi mixerrel (dagasztólapáttal) vagy kenyérsütő gépben alaposan összedolgozzuk, majd egy órára lefedve meleg rakjuk kelni. A folyadék és a liszt mennyiségen keveset lehet változtatni, ha túl lágy, vagy kemény a tészta. Kevés vízzel vagy liszttel korrigáljatok. Ha kézzel dolgozunk, a tésztát legalább 8-10 percig gyúrjuk. Ha megkelt, osszuk 8 részre a tésztát, és újabb fél órát hagyjuk kelni lefedve. Ekkor nyújtsuk ki kerek lepényformára, és forró serpenyőben kevés vajon süssük mindkét oldalát. Figyelem! Mielőtt a sülni raknánk a kenyereket, az éppen aktuális oldalt, amit a tűzre rakunk, kenjük be vízzel ecset segítségével. Mielőtt megfordítjuk akkor kenjük a másik oldalt is. Nem kell neki sok idő, kb. 1-1,5 perc per oldal.  


 

Szólj hozzá!

Címkék: h zöldség padlizsán curry főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr173313171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása