HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Nigella 4x csokis karácsonyi püspök kenyér receptje

2011.10.29. 11:18 :: sajtosbrokkoli

Mindig is voltak ellenérzéseim a dupla, tripla, és négyszer csokis jelzőket illetően de ez ma elmúlt. Nigella megtanított rá, hogy igenis van jelentősége, hogy 4x csokisnak hívunk valamit, nem simán csokisnak. Ultra csokis, és szuper finom. Cserébe az élményért megtanítanám neki, hogy hogy lehet kevesebb cukorral elkészíteni.

Nem mintha nem szeretném Nigella kerek idomait, szerintem jól áll neki, de én magam ugye fennem hirdetem, hogy nem szeretem az édes édességeket, és már ránézésre tudom, hogy milyen arányokkal lesz édes valami, így alapból csökkentem a cukor mennyiségeket. Így tettem Nigella előző csokis sütijével is, és ott sem bántam meg. A mainál is elegendőnek találtam a csökkentett cukor adagot, sőt Vince is, aki gyorsan letolt 2 szeletet, pedig ő csirkén él (csokis csirkén – dehogy!) és kért volna még, de nem adtam, ekkor bepanaszolt háninál, és akkor mondtam, hogy holnap, ha már lefotóztam, és ezt megértette, olyan kedves.

Valóban megállja a helyét a karácsonyi asztalon, mert szép, és különleges. A fotón látható süti csak fél adag, így ha ti az adott mennyiséget készítitek, egy rendes dupla ilyen magas kenyeret fogtok kapni. Mentségemre legyen szólva, hogy én már októberben kezdem a karácsonyi sütizést, így remélem megbocsátható a fél adag sütése. Köszönöm.


 

Hozzávalók:

200g cukor

200g liszt

1tk sütőpor

50g kakaó

180g vaj

130g tejföl

½ vaníliarúd belseje

2 tojás

90ml forró víz

170g kicsi csokipasztilla


 

A cukrot a vajjal habosra keverjük, és hozzáadjuk a tojásokat egyesével, majd a tejfölt. A lisztet, a kakaót és a sütőport összekeverjük, és a vajas keverékhez keverjük. Most adjuk hozzá a forró vizet, amitől egészen meglágyul a tészta, de ez nem baj, így kell lennie. Kb 2 perc múlva rakjuk bele a pasztillákat is, és keverjük el egyenletesen. Papírral töltött kenyér formába öntsük a tésztát, és 170C-ra előmelegített sütőben süssük egy órán át.


 

Csoki szirup hozzávalók:

150ml víz

100g cukor

1 ek kakaó

Hidegen keverjük össze a hozzávalókat, majd további keverés nélkül főzzük sziruppá. Ez k. 5 perc.


 

A megsült 2x csokis sütit szurkáljuk meg egy hústűvel, és öntsük rá a csokiszirupot. Most már 3x csokis, végül ha már csak langyos, de még ragad a teteje, szórjuk meg vágott étcsokival. Így lesz 4x csokis. Csokoholistáknak kötelező, csoki kedvelőknek muszáj édesszájúaknak erősen ajánlott.

Másnap, azaz ma fotóztam, és ettünk is, ugyanolyan finom mint tegnap, viszont nem annyira morzsálódik, tehát ajánlatos is lehet az éjsazakai pihenés neki is. Vince újra csak kettő szeletet evett és könyörgött a harmadikért, mondván edzésre indul, és kell az energia. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony csokis ünnepelek édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr493337706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása