HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Fokhagymás csicseriborsó krém

2011.12.01. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A fokhagymás fogásoknak nem csak hátránya van. Távol tartja a vámpírokat, és a minden klasszikus karácsonyi filmben szerplő a karácsonyi partin kissé ittas fenék fogdosós munkatársakat vagy kellemetlen nagybácsikat. Úgyhogy készítsetek ilyet is a karácsonyi bulikra, én is fogok. Azt ugyan még nem tudom kit tartok majd távol vele, de meglátjuk.


 

Gondoltam veszek csicseriborsót, és mivel a Tesco angol az áruház, biztos tartanak, így nem kell a Csarnokba, vagy a Culinarisba mennem érte. A Tescoban megkérdeztem a a konzervsoron az árufeltöltőt, hogy merre találom a csicseriborsót, de lemondóan közölte, hogy Ők olyat bizony nem tartanak. A sor egyik fele konzerv, a másik már vele szemben a nemzetközi polc. Ott is körülnéztem hátha, és láss csodát, a guggoló árufeltöltővel szemben pont fejmagasságban ott figyelt a csicseriborsó konzerv. Ezt csak azért írom le, hogy tudjátok hol kell keresni. Lehet, hogy hiába egy sor, az már más tematika, így máshoz tartozik, bár azt gondolom, illene tudni, vagy legalább tippelni, hogy merre lehet, nem csak a csicseriborsó, hanem a fogkefe, a szalvéta, vagy a radír is akár.

Raktam bele fokhagymát is nyersen, és ettől a gyerekeim annyira felháborodtak, hogy megkértek, egy darabig megint ne egyek fokhagymát. Kész vagyok tőlük. Az oké, hogy jobb illatú vagyok, ha mézeskalácsot eszem, árad belőlem a finom fűszer illat, meleg és puha vagyok, simogatok, ölelek meg minden, de ugyanezt tudom fokhagyma szagúan is, de úgy látszik azzal mindent felülírok, és az összes többi szolgáltatásomat elutasítják. Nagyon izék! És különben is Ők is szoktak fokhagyma szagúan hazajönni az oviból, és csak ritkán teszem szóvá, hogy mennyire büdösek, és ettől még ölelgetem Őket!

DE! megéri az egy nap ölelés szünetet, mert nagyon finom. A karácsonyi partinkra biztos készül ilyen.

Hozzávalók:

1 doboz csicseriborsó

1 tojás sárgája

150ml olaj (olíva)

1 tk mustár

2 ek friss citrom

1 csapott tk porcukor

1 gerezd fokhagyma

A tojás sárgájához folyamatos keverés mellett (kézi mixerrel) hozzáadjuk a lassan csordogáló olajat. Ha szépen kifehéredett és kemény, hozzáadjuk a citromot, aztán a többi hozzávalót. A csicseriborsót lecsöpögtetjük, és meghagyunk 2 evőkanál sós lét. A csicseriborsót pürésítjük botmixerrel, vagy késes mixerrel, és a majonézzel meg a belereszelt fokhagymával összekeverjük. Én az első adagot nem hígítottam, csak a majonézt adtam hozzá, és úgy nagyon könnyű és habos volt, most viszont adtam hozzá a levéből is, mert úgy könnyebb volt mixelni, de így hígabb lett a krém.

Természetesen lehet helyettesíteni bolti majonézzel is a receptben szereplőt, de az akkor ugye bolti majonéz ízű lesz.

Chipsel tálalható, de egy finom olasz kenyér, vagy francia baguette sem rontja el! Elkészíthető előre, mert pár napig simán eláll a hűtőben.

Legközelebb tervemben van sült fokhagymával ízesíteni, hátha akkor a srácok nem reklamálnak, a fokhagyma szag miatt, meg amúgy is szintén szerepelni fog a menüben a feta krém, amihez kell a sült fokhagyma, legfeljebb többet sütök egyszerre.

 

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony zöldség csicseriborsó szendvics hellókarácsony falatok ünnepelek keverek

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr303427069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása