HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Chillis polenta padlizsános paradicsom szósszal

2011.12.20. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Bár a polenta ezúttal egy komplett fogás lesz, szerintem érdemes megfontolni köretnek is akár a karácsonyi asztalra, annyira egyszerű, hálás és sokoldalúan alkalmazható, ízesíthető, az alkalomnak megfelelően. Olcsó, és előre elkészíthető, épp csak grillezni kell tálalás előtt.

Nekem már jött a Jézuska, könyvet hozott, méghozzá River Cottageból ismert Hugh Fearnley vega szakácskönyvét. Ebből készült ma ez a csodás ebéd, és alig változtattam rajta, és azt sem azért mert nem tetszett, egyszerűen csak a személyre, konyhára, és a mai napra szabtam.


 

A könyvvásárlás nagyon egyszerűen ment. Kinéztem az Amazonon, Tibor barátomnak átküldtem a linket, és szépen megkértem, hogy vegye meg nekem, aztán majd alkalomadtán hozzám kerül. De Tibortól nehezen tudok olyat kérni, amit ne teljesítene, (bár szexet és pénzt még nem próbáltam) sőt, kérés nélkül postázta nekem, és még karácson előtt ide is ért. Egyszerűen csak annyit tett hozzá, hogy, Boldog karácsonyt! Köszönöm ezúton is, és szorgalmasan tesztelek, hogy ha újra találkozunk, a legfinomabbat készíthessem el a könyvből.


 

Hozzávalók:

1 bögre kukoricadara

2 bögre víz

só, bors

1 piros chilli paprika

1 nagy gerezd fokhagyma

100g maasdamer sajt

1 mk oglio di oilo fűszerkeverék

4 ek olívaolaj


 

a paradicsom szószhoz:

4ek olíva olaj

2 doboz paradicsom konzerv

1 babérlevél

egy csipet cukor

1 padlizsán

A vizet felforraljuk, sózzuk, és a kukoricadarát beletesszük. Nagyon alacsony lángon még 1-2 percig kevergetjük, és lefedjük. Az olajon az apróra vágott chillit a fűszerrel megfuttatjuk, és az apróra vágott fokhagymát hozzáadjuk, de ekkor már levéve a tűzről kevergetjük, hogy a fokhagyma ne égjen meg. Lereszeljük a sajtot, és az olajos paprikára öntjük a polentát, meg a sajtot és alaposan összekeverjük ha kell, még most lehet sózni borsozni.. Két réteg frissen tartó fólia között két centi vastagra nyújtjuk téglalap alakúra. Hagyjuk kihűlni.

A padlizsánt felkockázzuk, és sózzuk, hagyjuk kicsit állni. A felhevített olajra tesszük a levétől kinyomott padlizsánkockákat és a babérlevelet, kicsit pirítjuk, Ha kész öntsük rá a paradicsomot és főzzük össze. Ízesítsük cukorral, és ha kell , de nem kell, sóval,


 

A kihűlt polentát vágjuk csíkokra, és grillezzük meg. Nekem ez ma a sütő hiányában kimaradt, helyette kicsit olajon pirítottam. Tegyük mellé a szószt, és jégsalátát kevés olívaolajjal és balsamicoval meglocsolva. Nagyon-nagyon elégedett voltam az ebédemmel, szerintem munkahelyi ebédnek is csomagolható ha van mikro.

 

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret sós padlizsán sütök főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr63476847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása