HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Lencse chilli házikolbásszal

2012.01.23. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Aki szereti a chillisbabot, az valószínűleg ezt az ételt is a szívébe zárja majd. Fantasztikusan gazdag ízvilágú igazi téli vacsora. Az eredeti recepthez képest annyit változtattam rajta, hogy az amúgy hús nélkül készítendő lencse kapott egy kis magyar ízt, egy adag házi paprikás kolbászt.


 

A kerámia edényemben főztem, ami csak annyiban érdekes, hogy nem is tudtam amíg nem volt, hogy mit hagytam ki. Most már egyértelműen azt gondolom, hogy egy tisztességes konyha alapfelszerelése egy kerámiabevonatos öntöttvas lábos. Ha csak tehetitek szerezzetek be egyet.

Emlékszem gyerekkoromban a nagymamám kedvenc, leggyakrabban használt edénye az úgynevezett vájling volt. Mamié már a teflonbevonatos edény, Papié -ugyanekkor- a bogrács, az én önálló kalandjaim a rozsdamentes szériával kezdődtek és vájling helyett szuper tartós műanyag és fém tálakkal szereltem fel a konyhámat és legutóbb a kerámiabevonatossal bővítettem a kedvenceim sorát. Kellet, nagyon kellett, és mindenkinek szükséges legalább egy ilyen.

Hozzávalók:

3-4 vékony szelet bacon

2 ek olaj

1 fej hagyma

1 zöldpaprika

1 erős paprika (hegyes piros, vagy jalapeno)

1 gerezd fokhagyma

2 ek chillipor

1 ek kömény

1 ek oregano

1 ek koriandermag

1 doboz paradicsom

380g lencse

600ml paradicsomlé

só, egy csipet cukor

kolbász

tejföl

petrezselyem

A lencsét áztassuk be egy pár órával előbb, vagy előző este. A bacont pirítsuk meg, majd a szalonnadarabokat távolítsuk el a zsírból, és az olajjal kevert zsírban pirítsuk meg a hagymát, a paprikákat adjuk hozzá. Tegyük vissza a bacont, jöhet az apróra vágot fokhagyma, a fűszerek és a paradicsom. Legvégül a lencse, és most az egészet felöntjük a paradicsomlével.

Az egészet lassú tűzön főzzük, és közben apránként sózzuk, ízesítjük. A kétharmadnál beletesszük a karikára vágott kolbászt, de ez akár el is hagyható, bár szerintem sokkal ütősebb lett tőle a lencse.

Ha kész, azonnal tálalhatjuk, petrezselyemmel, és opcionálisan tejföllel.

Két tányérból ettem, és próbáltam eldönteni, hogy üresen, vagy tejfölösen jobb e. Nem tudtam. Mindig azt gondoltam az a finomabb, amit éppen eszek, a tejföltől sokat lágyul, de a sima paradicsomos nagyon markáns íz is elvarázsolt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: lencse zöldség sós főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr953722005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása