HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Zöldkrém leves – Zöld krémleves

2012.03.23. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Szerintem ez a név tökéletes, mert fedi a valóságot, sőt jellemzi is az ételt, és jól is hangzik. Ám mindez kevés ahhoz, hogy a gyermekek hozzányúljanak. Fogalmam sincs, hogy miért ellenségesek a gyerekek a zöldekkel kapcsolatban, kivéve ha csőnaciról van szó, mert az most menő.


 

Van benne két zöld, egy fehér, meg egy zöld és fehér. Fordítok: kelkáposzta, brokkoli, karfiol, és egy póréhagyma. Nagyszerű kvartett, csodaszépen szólnak együtt a tányéron.


 

Hozzávalók:

1 póréhagyma

350g brokkoli

350g kelkáposzta

600g karfiol

700ml csirkealaplé

3 ek olívaolaj

chili olaj


 

A hagymát olajon megfonnyasztjuk, a zöldségeket rátesszük, és felöntjük az alaplével. Kupakot rakunk a fazékra és odatesszük főni. Én sajnos eldumáltam az időt és egy kissé túlfőztem, de ha ideálisan alakul minden akkor addig kell főzni, amíg a színe még élénkzöld, és nem teljesen puhul meg. Ez kb. 5-7 perc. Ekkor jöhet a konyhai mindenevő, a botmixer, amit jókedvűen ráeresztünk a zöldségekre. Pürésítés után tálalhatjuk. Én chilis olívaolajat tettem a levesre , de szerintem tökmagolajjal, sajttal, vagy sajtos kiflikarikákkal is kiváló lehet.

Persze lehet bele borsot, parmezánt, köményt, rozmaringot, is tenni. A képen a második adagot kaptam le, az elsőhöz egy lágy kecskesajtot ettem, nagyszerű volt az édeskés leves és a sajt együtt. Szóval tekintsétek egy ezt a levest egy jó kiindulási alapnak.

 

Miközben dolgozunk mindketten ölünkben egy egy laptoppal, háttér tévézünk. Háni megállítja a filmet, és tartalomra kapcsolja : Every day. Egy család története, ahol az apa erotikus filmeket ír, stresszes a munkája, a kisebbik gyerek egy paragép, a nagyobbik meg bevallja, hogy meleg. A feleség pedig beteg édesapját magukhoz költözteti. A férj kilátástalannak találja a helyzetet. A tartalom utolsó mondata: Képes e a család túlélni a válságot?  

Elolvassuk, háni kérdőn rám néz.

-Szerintem igen.-válaszolok. Mármint ha az a kérdés, hogy túlélik e.

-Oké, de velünk, vagy nélkülünk? (nevetünk)

-Attól függ, hogy a szüleid ideköltöznek e valaha -válaszoltam. Aztán hozzátettem, hogy Helen Hunt játszik benne, aki gyönyörű mint mindig, és jól is játszik, mint mindig.

Tovább háttér nézzük. Nem tudom, hogy miért. A család, vagy Helen Hunt miatt. Nem kérdeztem rá.

A mai utolsó mondat: képes leszek túlélni a bizonytalanságot?

 

1 komment

Címkék: leves zöldség főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr324334089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aklubisz 2012.03.23. 22:34:24

túl.

amúgy meg, ez a leves az abszolut gonoszesszencia a háztartásunkban,karfiol ÉS brokkoli, wm elhagyna. de tuti veszek egy botmixert most már, és egyszermegcsinálom ezt magamnak sutyiban
süti beállítások módosítása