HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Zöldfűszeres lassú kenyér

2012.06.07. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Megbízható minőségű, és összetételű kenyeret enni nem feltétlenül pénz, és lokalizáció kérdése, sokkal inkább odafigyelésé, és tervezésé. Ha tervezést időben kezdtük, és lakik az ablakban néhány fűszer is, akkor minden feltétel adott, egy jó kenyérhez.

lassú kenyér 003.jpg

Lehetne DNK kenyér is, csak azt sokan nem értik. A lassút viszont mindenki vágja. A DNK annyit tesz dagasztás nélkül készül, a lassú meg 12 órát jelent a hűtőben. Szinte mindent el is mondtam róla, illetve annyival kell kiegészítenem mindezt, hogy összekeverni is csak annyira kell, hogy összeálljon. Kenyérsütő nem kell hozzá, sütő igen, hűtő szintén, de ez azért szinte mindenhol van.

Kivéve Hugh zen barátnőjét, akiknél annyira frissen készül az étel, hogy még hűtőt se tartanak, és igen pont annyi, amennyit megesznek, így maradék sincs amit eltennének holnapig. Aki nem hiszi, az nézzen River Cottage-ot (Én és a zöldségeim 4.rész). Na ahhoz kell az előrelátás, nem a kenyérhez. Viszont ahhoz még én nem vagyok elég zen, sőt gyanítom sose leszek.

Majdnem azt mondtam, hogy milyen durva vállalkozás lenne hűtő nélkül élni, de aztán rájöttem, hogy ez csak a lebetonozott városban durva elképzelés, szerintem egy vidéki zöldben kivitelezhető lenne.

De ma a kenyér miatt gyűltünk itt össze, nem azért, hogy a természettel való eggyé válásról beszéljek.

Hozzávalók:

400g kenyérliszt

5 g por élesztő

1 ek zöldfűszer levél (bazsalikom, oregano)

½ tk só

375 ml hideg víz

 lassú kenyér 002.jpg

A fűszereket vágjuk apróra, és keverjük össze a liszttel, a sóval és az élesztővel. Adjuk hozzá a vizet, és keverjük össze. Elég annyira, hogy összeálljon. Takarjuk le fóliával, és tegyük a hűtőbe 12 órára. Az élesztő szépen lassan elvégzi a dolgát.

 

Érdekes, hogy nálunk normál kereskedelmi forgalomban csak a Nagyititka -féle lisztből létezik kenyérliszt. Ha ez sincs éppen kéznél, akkor bioboltban érdemes sikért venni, ezzel lehet pótolni a hagyományos lisztek alacsony sikértartalmát. Speciális boltokban viszont vannak kimondottan kenyérlisztek is, amit alkalomadtán érdemes kipróbálni, mert óriási a különbség liszt és liszt között.

 

Ha türelemmel kivártuk a 12 órát, vegyük elő a hűtőből a tésztát, és borítsuk rögtön egy papírral bélelt jénaiba, vagy öntöttvas edénybe. Én megszórtam kukoricadarával, de csak a fíling kedvéért, ez elhagyható.Hagyjuk duplájára kelni normál hőmérsékleten, majd tegyük 200C-ra előmelegített sütőbe. Nekem 65 perc kellett a sütéshez, de +- 6-8 perc benne lehet az edény méretének és falának vastagsága függvényében.

lassú kenyér 006.jpg

A kenyérre semmi más nem kell csak vaj,vagy pár csepp olívaolaj, bár igazából anélkül is nagyon jó volt. És persze szendvicsnek is remek.

A fűszeren tetszés szerint lehet változtatni, mindenki legyen kreatív.

 

Egy éve: Hűű egy nagyon ütős saját parti ötlet dinnye salsával

 

1 komment

Címkék: kenyér élesztős édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr724570396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.06.07. 09:37:24

. A nemes és a valódi kenyeret már csaknem elvesztettük. Alig van ennél nagyobb hiány, s ezért ennél mélyebb fájdalom./Hamvas Béla/
Na az ilyen receptek hatékony fájdalomcsillapítók a gasztropusztítók által okozott sebekre !
Mert a bűncselekmények között kétségtelenül a legsúlyosabb az élelmiszer hamisítás. Ebben bizonyos tekintetben együtt van az árulás, a káromlás, a mérgezés, a csalás, a hazugság, mindez alattomosan és rejtve; gyűlöletes nyereségvágyból visszaél azzal, hogyha az ember megéhezik, ennie kell. Mindezt csak azért írom mert mostanában csak elvétve lehet tisztességes kenyeret/ és egyéb élelmiszert is / kapni!
süti beállítások módosítása