HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Dinnyesalsa mascarponén réteskosárban

2011.06.07. 10:27 :: sajtosbrokkoli

Ellepett mindent a dinnye, én meg úgy éreztem magam mint Boribon a lufikat látva, azt se tudtam, melyiket szeressem, na ezért aztán megkíméltem magam a választás nehézségétől és három félét is tettem a kosaramba: pirosat, sárgát és zöldet. 

Annyira könnyen jött az ötlet, és ahogy megfigyeltem, ezek a könnyen jött ötletek jellemzően jól sikerülnek. Szokás szerint ódákat kellene zengenem a színekről, de most inkább az illatokra hívnám fel a figyelmet. A dinnyék, a hozzá használt citrom, és végül a menta, meg a citromfű levél..., hát jajj. Leírhatatlan. A legvégére hagytam az ízeit, mert arról viszont hosszasan szeretnék írni, de nem teszem, mert sose jutnánk a végére, meg nekem ma még dolgoznom is kell, nem ülhetek itt egész nap, de nagyon kellemes felidéznem az élményt. Friss, könnyű, üde, de telt ízű, szerintem nagyot lehet vele virítani a legközelebbi vendégvárásnál. Persze azok a szerencsések, akik minden nap ehetnek édességet, azok nyugodtan kattanjanak rá kedd délután is.

A fotók közeliek, és ezért kicsit nagyobbnak mutatják a sütit mint amekkora, és a dinnyék sem olyan csinosak, mint a valóságba. Ezért ne tévesszen meg benneteket a kép, a dinnyekockákat 0,5 centis oldalhosszúságúakra vágjátok.

Hozzávalók:

1 cs réteslap

100 g mascarpone

1,5 ek agave szirup, vagy kicsit több méz

dinnye: Cantaloupe (kívül sárga, belül zöld), Galia (kívül zöld, belül narancs) és görögdinnye

citrom

menta és citromfű levél

vaj a réteslapok kenéséhez

szirup (bodza) a citrom főzéséhez

A dinnyéket fél centis kockákra vágjuk. A citromot fél centis karikákra vágjuk, és egy kevés szirupban megfőzzük. A megfőtt citrom levét a dinnyékre csavarjuk, a megmaradt héjat felvágjuk és a dinnyékhez keverjük.

A réteslapokat 6x6 cm-es négyzetekre vágjuk, és olvasztott vajjal megkenve 3 réteget rakunk egymásra úgy, hogy minden réteget 45 fokban elforgatunk egymáson. Tegyük olyan sütőformába, ami kerek aljú és aminek van oldala, hogy a szélek fölfelé állva süljenek meg, a kosárforma elérése érdekében. Itt legyetek kreatívak, lehet ez kis salátás tál, kávéscsésze, muffin forma. Nekem van egy tartlett sütőformám, teflonos, én azt használtam. A sütőt 220 C-ra melegítettem, és néhány perc alatt aranyszínűre sütöttem.

A mascarponét az agave sziruppal összekevertem, és kb 1 teáskanálnyi adagokat tettem a réteskosarakba. (ezt nyilván a kosarak méretének függvényében változtassuk) A mascarponék tetejére kb egy evőkanálnyi dinnyemixet raktam, a tetejére pedig rászórtam a mentát és a citromfüvet. Ezt egyébként bele is keverhetjük a citromos dinnyébe.

Élvezkedjetek ti is!

Szólj hozzá!

Címkék: édes gyümölcsös desszert rétes dinye édeseim hűtök 0fokfölött

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr322963956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása