HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Húsvéti kalács - Megkoszorúzom magam, és az Indexet!

2011.04.21. 09:41 :: sajtosbrokkoli

Köszi Index!

Tegnap az Index főoldalon, blogajánló rovatba kerültem. Nagyon vicces látni, hogy az eddigi látogatottsági statisztikák láthatatlanná váltak a tegnapi látogatottsági csúcs grafikájával. Mint egy rakéta, kilőttem. Mindegy, kaja, pia, meg zongora úgy is van, és tegnap vettem egy ezüst színű űrhajós cipőt is. 

Csacskamacska:Az is csúcs, hogy mi kell a kommentekhez egy amúgy gasztro témára specializálódott blognak. NŐŐŐŐŐŐ! NIGELLLLLLLA! Cici-popi-hús! Na, ha ez megvan, akkor jönnek a nyalnám-falnán-dugnám, szép-csúnya-szexi, okos-buta-miveljutottidáig.

Majd egy hozzászóló, aki a recepttel kapcsolatban velem együtt szkeptikus, hogy két és fél deci forró lobogó víz mit tesz egy tojásos vajas nyers tésztával. Mindenkinek kösz, aki elolvasta és írt, de neki duplán kösz!

Most erősen gondolkozom, hogy elkurvuljak e, és térjek át a meztelen szakácsok, és szakácsnők, konyhalányok fotóblogra, recept nélkül. Végül is kevesebb energia egy "a Consuela mellei között fénylő izzadtságcseppek a borsófejtés kemény munkájának következménye! Nem bánjuk Consuela, fejjél csak fejtsél csak tovább!"
 

És rögtön jöhetnek a kommentek: sunáznám, nyalnám, fejjünk együtt... látjátok, hogy én is olvasok Indexet? :) Meg persze kommenteket is. Azonban mégis az lenne a legjobb, ha a receptekről sem kellene lemondanom. 

Legyen ez a mai egy rendhagyó poszt, amiben esetlen ügyetlenkedéssel, a két témát belefoglalva, de össze nem fésülve, kicsi átkötéssel egy nő-mell-recept bejegyzést kaptok. Nő fent (Consuela-képét képzeljetek el) recept lent:

Hozzávalók:

300 ml tej
75 g vaj
2 tojás
100 g cukor
600 g liszt
1 tk só
1/2 csomag friss élesztő

A tejet 1 tk cukorral langyosítsuk meg és futtassuk fel benne az élesztőt. A többi hozzávalóval alaposan dolgozzuk át a tésztát, nekem ezt a kenyérsütő elvégzi. Egy lágy tésztát kellene kapnunk, amit egy órai kelesztés után már formázhatunk is.

A megkelt tésztát egy deszkára öntjük, és 12 egyforma részre osztjuk. A kis gombócokból kb 25 cm hosszú kígyókat sodrunk (csak a téma miatt legyenek ma ezek inkább gyíkok) majd két gyíkot összesodrunk, karikává formázzuk az illesztést alulra pozicionálva, és tepsibe tesszük.

Újabb egy óra lefedett kelesztés után tojással bekenjük, és sütőcukorral, ami nem olvad megszórjuk. 200 C fokra előmelegített sütőben kb 25-30 perc alatt kész lesz.

Isteni. Ritához tavaly elkészítettem már ezt a receptet, annyi különbséggel, hogy tojásokat tettem a közepébe, és magvakkal szórtam, de az édes a srácoknak bejövősebb volt, ezért lett most ez a változat.

Szólj hozzá!

Címkék: édes kelt desszert sütök élesztős ünnepelek csacskamacska édeseim zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr952844344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása