HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Orecchiette borsóval, bazsalikommal

2011.09.06. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Már egy ideje szinte minden magára valamit adó gasztro érdeklődő mentával és citrommal nyomatja a borsót, legyen az püré, leves, tészta vagy szendvics. Na jó a szendviccsel csak szórakoztam. De a többi igaz!

Én meg bazsalikommal szeretem, bár el kell ismernem, a többi sem rossz. Imádom ezeket a nagyon egyszerű, gyors, alkalomhoz és az otthon lévő alapanyagokhoz igazítható tésztákat. 

Amúgy az első vágyam ezzel a tésztával kapcsolatban az lenne, hogy magam készítsem házilag, de azt hiszem pontosan erre az esetre találták ki azt az odavágós mondatot, hogy "meg akinek 3 anyja van". Nekem márpedig nincs. Egy sincs. Ha lenne egy, az a gyerekekkel gesztenyét gyűjtene, amig én orecchiettétt formázok. Ha kettő lenne, a másik sütit sütne ez idő alatt, mert a nagyik sütije a legjobb (kivéve háni anyukáját, aki csak cukrászdából tud sütni). Ha pedig három lenne, az a családot összerántaná egy jó kis ebédre, mert lesz itt tészta, süti móka és kacagás fogadná az érkezőket, és szórakoztatná amig az asztalra kerül minden. Az apukám pedig boldog lenne, mert ez 3 feleséget jelent, aki mind sürög forog, és nem őt b@szogatja. De apukám sincs. 

Lövésem sincs hogy jutottam idáig. Ne kérdezzétek , hogy akarok e róla beszélni. 

Vissza a tésztához. Aki eddig ezt a variációt eddig valamilyen okból kihagyta, az pótolja sűrgősen! Én most leírom ez hogy készült, aztán adok további alternatívákat. 

Hozzávalók:

200g orecchiette

150g zsenge borsó

4 ek olivaolaj

egy marék parmezán

egy nagy kanál bazsalikom

só bors

A tésztát sós vízben megfőzzük. Ez idő alatt a borsót az olajon két perc alatt puhára pároljuk, és kicsi sóval, borssal fűszerezzük. A borsóra rakjuk a tésztát, és az olajon jól átforgatjuk. megszórjuk a parmezánnal és a bazsalikommal. 

Na ugyanezt lehet fokhagymával, citrommal, citromhéjal, és hogy furos barátomnak is kedvezzek, aki az Oglio di oilit is minimum kolbásszal készíti (csípős fokhagymás tészta) mert férfiembernek kell a hús, jelzem, hogy a kolbász ezt sem rontja el. 

Szólj hozzá!

Címkék: olasz zöldség tészta főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr843205489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása