HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Birsalmasajtos ricottás kuglóf

2013.10.24. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A látszat csal. Ez tényleg kuglóf, csak kerek formában sütöttem. Olyan csodásan passzol a birsalmasajttal, hogy nem is értem eddig hogy nem jutott eszembe ez a variáció. Egyébiránt az eredetileg aranymazsolával készült változat is nagyon finom, de a birssel igazán ütős lesz.

birsalmás ricottás kiglof (2).jpg

Mostanában többször eltűnődtem azon, hogy az milyen arányban áll egymással egy desszert, édesség süti elkészítésére fordított energia, illetve a felhasznált anyagok egyszerűsége, és a végeredmény maga. Két hete már, hogy készítettem egy nagyon egyszerű kefires almás sütit, amiről gyanítottam, hogy nem fogom szeretni, de egyrészt rémesen egyszerű volt, ami igen csábító, illetve a fotó is annyira szép, és rusztikus volt, hogy hagytam az érzelmeimet felülkerekedni a józan eszemen. Erika szerint nagyon finom volt, szerintem meg simán igénytelenül szar volt, és úgy jellemeztem, hogy pont annyit adott, mint amennyi energiát én beleraktam. Közel semmit. Viszont utólag azt is sajnáltam.

De aztán itt van ez a ricottás kuglóf, ami nem sokban különbözik az előbb említett almástól a belé fektetett energia szempontjából, viszont az alapanyagok drágábbak, és jobbak, és bizony ez bőven meglátszik a végeredményen, illetve gyakorlatilag össze sem hasonlítható a kettő egymással . A ricottás birsalmás kuglóf zseniális, könnyű, zamatos, élvezetes, a kefires cucc meg ugye...

Nem tudom, hogy ez csak az én ízlésemnek köszönhető, vagy ez tényleg így van e, de vagy az egyszerű alapanyagokhoz alkalmazkodva az elkészítést kell bonyolulttá tenni, és sok időt beletenni, vagy egyszerű elkészítés, de jobb alapanyagok szükségesek. Rengeteg példát tudnék felsorolni. Ám kíváncsi lennék, hogy osztja e valaki a véleményem. Viszont addig is jöjjön a recept.

birsalmás ricottás kiglof (9).jpg

Hozzávalók:

100g cukor

120g vaj

½ rúd vanília belseje

3 tojása

440g ricotta

1 narancs héja

200g liszt

1 tk sütőpor

birsalmasajt

A vajat a cukorral kikeverjük, hozzáadjuk egyenként a tojásokat, majd a reszelt narancshéjat, a vaníliát, végül a ricottát. Ha kellemesen habos és könnyű az eredmény, hozzáadhatjuk a sütőporos lisztet is. A birsalmasajtot kis kockákra vágjuk, és lisztbe forgatjuk, hogy ne ragadjanak össze, majd óvatosan belekeverjük a tésztába. Egy ekkor adagba kb egy nagy maroknyi birsalma kockára van szükség, őszintén szólva nem mértem le, de talán 200 g lehet.

Vajazott lisztezett formában 190C-on süssük kb 40 percig.

Egy éve: Országtorta macaroon 2012, Szilvás pitetorta , Ajvár

Két éve: Zabszem, Kolbásszal sült kukoricakenyér, Chilis ananász

9 komment

Címkék: gyümölcsös ricotta birsalma édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr155596295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.10.24. 07:59:40

Jol is nez ki, az ize is finom lehet, de errefele nem terem meg a birsalmasajt... :-( pedig azt kuglof nelkul is imadom!
Igy jartam! :-)

aklubisz 2013.10.24. 10:18:36

uhuhuuhuuuu birsalmas suti.

imadom a birsalmasajtot, pont tegnapelott csinaltam, ha kiszarad akkor ezt megcsinalom.

Tavaly, kepzeld az almak es kortek hazajaban sehol nem lehetett kapni, de sehol, iden meg mar ingyen is adtak annyira sok van. Tul is vallaltam magam, lesz meg egy ket adag.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.10.24. 13:00:29

@rezsoatya: @aklubisz: Lehet, hogy nektek beszélnetek kellene egymással, nem vagytok túl messze egymástól. Rezsőnek birsalma hiánya, Aklünek meg többlete van.

aklubisz 2013.10.24. 17:00:51

akartam is kerdezni, mit jelent a Queen a nikkben. Mert ha azt amire gondolok, akkor szivesen kuldok a keszbol
Sot meg a csilisbol is ami szombaton fog felugrani a szekreny tetejere szaradni.

Ha pedig tanacs kellene: van birsalmasajt. Zsele szerubb minden nagyobb szupermarketekben a sajtpolcoknal. Kicsit kemenyebb a portugal/spanyol boltokban. az olyasmi mint nalunk volt a hitlerszalonna, tok nagy kiszerelesben nyomjak.

Ha pedig szerencsed van akkor az ilyen ilyen kis muveszieskedo delikatokban is tudsz venni, rendes kemenyebb fajtat, szinten spanyolorszagbol, asszem.

Meg hat ha erre jarsz ;)

rezsoatya (törölt) 2013.10.24. 21:30:07

@aklubisz: udv! A hataratkelo blogon utotte fel a fejet ez az "orulet" :-), hogy kepben legyunk, ki es merrol irkal kommenteket. Szoval en UK, Essex es ugyebar God save the Queen... :D
Ez a blog meg a kedvencem, merthogy sutok fozok...

Koszonom az infot, nos, az meg sem fordult a fejemben, hogy itt birsamasajtot keressek! Ha meg azt is elarulnad, mi keressek, akkor meg is talalnam... :D (Quince Jelly ?)

Ajanlatod meg megfontolando, de szigoruan barter alapon. Biztos van olyan, amit en tudok...!

aklubisz 2013.10.25. 10:06:09

:) Bristolbol kommentelek. Annyira kozel nincs hogy csak ugy felszedd - hacsak nem erre van dolgod, de a kiralyi posta eleg gyors ahhoz hogy merjek kuldeni.

Igen, quince jelly, pontosan.

Rakerestem most hogy mi a spanyol neve, mert a kis gasztrosznob boltban azon futva arultak, es ezt az oldalt talaltam. Nagyon erdekes, hogy a birsalmasat a mezzel van egy kategoriaban, nem a lekvarokkal. Amugy meg lehet kis haromszogsajtkent venni, meg nagy felliteres dobozobaban is, meg ahogy nezem vannak mas gyumolcsokkel keszitettek is:

www.thetapaslunchcompany.co.uk/spanish-food/membrillo-honey

rezsoatya (törölt) 2013.10.25. 16:30:18

@aklubisz: nagyon koszonom az infokat! Hogy miket tudsz?! :-)

Most mar csak keresnem kell boltot... latom szallitanak is, :-)

aklubisz 2013.10.25. 17:31:25

@rezsoatya: az elso evekben igy jartam korbe hogy felhajtsak valodi gyumolcsot valahonnan, mindig megkerdeztek minek kell, oszt jottek a jotanacsok :D

De az ajanlat meg mindig all, dobjal ide egy cimet es kuldok kostolot:
aklubisz@gmail.com

aklubisz 2013.12.25. 23:49:37

Ezt választottam karácsonyi fősütinek, és fú nagyon megérte, visszatérő játékos lesz asszem.

Köszönöm és áldott karácsonyt az egész famíliának!
süti beállítások módosítása