HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Vessük az almakockákat a sütik Lakatos Márkja elé

2011.10.13. 22:03 :: sajtosbrokkoli

Ha van csúnya süti, az az almakocka, de lehet háromszög is, sőt van aki csak simán halmokat rak  kanállal. Na ha valakinek kell egy stylist, az ő. Szegényke csúnya és színtelen, talán még kicsit jellegtelen is, de mindezt a javára is lehet fordítani, amikor szeretnénk valami egészen másnak mutatni, és apró kiegészítőkkel szerethetővé, és izgalmassá tenni.

Így lesz az almaszögekből (legyen akárhány, 3,4...) almatorony. Kicsit jobb nem? A tornyokat általában meg akarjuk hódítani. Az eddig elképzelhetetlen forma és név után aztán kapott új ruhát is, mondjuk papír, de van akinek a háza is abból készül, úgyhogy neki még szerencséje is van, mert csak a ruhája papír, a kecó amiben lakik az puha meleg és bélelt , és végül kapott egy csinos implantot is az egy egész emeletnyi almapép, végül sminkeltem, csillogó zöld kristállyal.

A széptől még így is messze van, de nagyot lépett előre az eredetihez képest. És persze finom, sőt szerintem másnap finomabb, mert jobban összeérik, mint frissen.

Hozzávalók:

75g vaj

100g cukor

225g liszt

2 tk sütőpor

csipet só

225ml iró

100g savanyú zöldalma

A péphez 3 zöldalma

2 ek cukor

60g vaj

mazsola, fahéj, gyömbér opcionálisan

Kezdjük az iróval, ami ha nincs, akkor használjunk 225ml tejet amibe 2 ek ecetet rakunk és 5 percre félrerakjuk, ezután máris felhasználható. A vajat a cukorral kikeverjük, és bár elég száraz, és csak lassan fehéredik pár percet szánjuk rá. A liszthez adjuk a sütőport és a sót, ha ebbe rakunk fahéjat is,  akkor  azt is liszthez keverjük, és felváltva az iróval tegyük a vajhoz, végül az apró kockákra vágott almát is keverjük bele.

Most következik a nehezbb része, a papírruha. Ezek úgy készültek, hogy sütőpapírból kb 12cm széles csíkokat vágtam, amiket egy vitaminos doboz köré tekertem, hogy körbeérje, és az alsó 3 centit a doboz aljára hajtogattam, hogy legyen talpa. Köré tekertem egy 8cm széles papírcsíkot második rétegként, és agy fonallal körbekötöttem. Lehúztam a dobozról, és ebbe a papírkapszliba kanalaztam egyenkét 2 evőkanálnyi tésztát. 190C-on 25 percig sütöttem őket.

A péphez az almákat pucoltam, magoztam, vágtam, és a vajon cukorral, fűszerekkel: gyömbér, fahéj, mazsola péppé főztem az almákat. Villával rásegítve kb 5 perc volt. Tegyük félre hűlni. 

A sütiket vagy vegük ki a kapszlikból, és vágjuk ketté, ide kell tölteni a pépet, ezt én zöld cukorba forgattam, de csak azért, hogy látszódjon hol van, amúgy tök felesleges. Másik esetben hagyjuk a papírruhát, de a fonalat cseréljük valamilyen csinos szalagra, és egy kis tálban adjuk mellé a pépet kiskanállal, mintha jam lenne, és lehet kenegetni.

Ha (igazi) öreglány leszek, ilyet fogok adni a pajtásaimnak egy egy römi előtt a tea mellé, és kislányoknak fogom szólítani őket. Remélek csajok olvasátok mi vár rátok!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr323301538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása